2024-07-23, 11:46
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www.dope
Vakna upp och kände mig riktigt sjuk, så fick skjuta på förhöret till nästa vecka! Återkommer.

Får du ha försvarare med dig?
Citera
2024-07-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ska på förhör imorgon ang ett brev som blev beslagtaget för 5 månader sen.

Jag har då inte beställt något brev så blir att neka naturligtvis.

Ofattbart att det läggs så mycket resurser på detta…

Bara att neka.
Låt dom inte lura på dig ett strafföreläggande bara.

Lycka till!!
Citera
2024-07-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Bara att neka.
Låt dom inte lura på dig ett strafföreläggande bara.

Lycka till!!

Självklart blir det att neka! Har inte beställt något så något strafföreläggande blir det inte tal om
Ska in på fredag. Återkommer här efter det!

Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Får du ha försvarare med dig?

Yes, men tackade nej till det.
Citera
2024-07-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Bara att neka så ska det lösa sig. Håller tummarna. Får man fråga vart nånstans i landet du befinner dig?

Själv har jag inte hört något mer alls än så länge.

Bor i en av de större städerna.
Citera
2024-07-23, 21:29
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Hur långt är ett snöre?.....

Tiden får utvisa vad som händer, för det verkar vara ett lotteri.
Själv så ringde polisen mig i veckan och ska in på förhör nästa vecka, jag har inte beställt något i mitt egna namn sen i sep/okt förra året... Och jag har då aldrig beställt några större mängder.
Medans min granne fick ett brev om att hans hade blivit beslagtaget och förstört.
Hade du sökt i tråden så kan allt hända mellan få ett brev till husrannsakan.

Två veckor efter förhör nu så fick jag ett brev ifrån polisen att ärendet är nerlagt!

Givetvis nekade jag såklart att jag hade beställt något
Citera
2024-07-24, 01:31
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Två veckor efter förhör nu så fick jag ett brev ifrån polisen att ärendet är nerlagt!

Givetvis nekade jag såklart att jag hade beställt något

Grattis!

Ett tips för de som blir kallade på förhör och intr varit i förhör tidigare är att kolla detta informativa youtubeklipp; https://youtu.be/Yt3olecAy-o?si=K93BLsQkdQubMREx

Neka alltid, och godta inget strafföreläggande precis som Massi säger i klippet. Glöm inte att det är polisen som ska bevisa att du är skyldig, du behöver inte bevisa din oskuld. Låter självklart men ett förhör är något som de flesta har ytterst lite erfarenhet av, medans poliserna gör det varje dag.
Citera
2024-07-24, 20:14
Medlem
Citat:
I know..

De ringde mig i måndags och kalla mig till förhör.

Får man fråga hur mycket besvär polisen gör sig? Jag menar om man tex beställer 30 st Ksalol inrikes. Jag trodde verkligen inte de kallade nån om det inte var större mängder?
Citera
2024-07-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluta.smaska
Lånar tråden lite då jag inte vill riskera att skapa en tråd som kanske redan existerar.

Fick en försändelse beslagtagen för ungefär 2-3 månader sen. Då fick jag som förväntat ett brev ifrån polisen där det stod att de hade beslagtagit ett brev som innehöll misstänkt narkotika och som var adresserat till min adress. Där det även framgick att jag kunde gjort anspråk på det, vilket jag så klart inte gjorde.

Hur som helst.. min fråga är; törs jag beställa igen? eller hur länge bör jag avvakta? bor inte längre på samma adress, ska tilläggas.

Tacksam för svar

Jag vågar inte beställa även om det är inrikes för jag vet inte när det räknas som allvarligt. Typ 30 st Ksalol eller 30 st Tram. Hur mkt hade du beställt? Du behöver inte svara exakt men vet inte var jag ska få reda på hur mkt polisen bryr sig, dvs mängd
Citera
2024-07-24, 20:30
Medlem
Citat:
Hur långt är ett snöre?.....

Tiden får utvisa vad som händer, för det verkar vara ett lotteri.
Själv så ringde polisen mig i veckan och ska in på förhör nästa vecka, jag har inte beställt något i mitt egna namn sen i sep/okt förra året... Och jag har då aldrig beställt några större mängder.
Medans min granne fick ett brev om att hans hade blivit beslagtaget och förstört.
Hade du sökt i tråden så kan allt hända mellan få ett brev till husrannsakan.
Men han frågade ju om benzo, du menade väl inte det, dvs det var inte Benzo du beställt
Citera
2024-07-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Jag är rätt säker på att det är jävligt mycket säkrare då jag gjort 20-30 beställningar hos RC-säljare med rek utan stealth bortsett från en oskyldigt namn och varenda brev har kommit fram dagen efter. Beställer jag vanligt brev så försvinner det varenda gång om det inte är gudalik stealth. Dom sorteras inte på samma sätt eller samma rutt och då antalet rek brev det går på en knarkförsändelse är många tusen så gör man helt enkelt inte samma kontroller. Är det typ inte span på säljaren så tror jag det är promille chans att brevet försvinner, typ om det stinker tjack eller weed på hela terminalen. Vet inte hur ett rek sorteras och transporteras men med tanke på mängden rek som tar sig från ett inlämningställe till ett utlämningsställe på andra sidan landet på mindre än 24h så kan det knappast finnas tid för personalen att klämma, känna och lukta

Hur ska man beställa via rek brev? Då måste ju vendorn skriva en adress som avsändare väl?
Citera
2024-07-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
det enda polisen åstadkommer nu är att fler kommer handla via dead drops istället lol! posten behöver inte ens blandas in för att köpa knark på nätet nuförtiden.

Förlåt en korkad fråga men vad är Dead drops?
Citera
2024-07-25, 18:27
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Men han frågade ju om benzo, du menade väl inte det, dvs det var inte Benzo du beställt

Jo benso. 2 kartor ksalol.... Dvs 30st små blå!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in