2024-03-11, 11:53
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbergstop
Om du beställt från en rimlig vendor absolut 0.0001% chans. Köper LSD hela tiden aldrig haft några problem. Lappar är små, utan smak, lukt eller direkt synliga om man gömmer dom korrekt.

Sådärja, äntligen en likasinnad...
Ja svårt att upptäcka de där guldklimparna!
Citera
2024-03-11, 12:45
Medlem
svartbergstops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskdumrik
En beslagtagen försändelse med narkotika, samt kanske ett utdrag från din bank som visar på överföringar till en krypto-exchange, skulle inte förvåna mig om det räckte som bevis för den numer olagliga handlingen "försök till narkotikabrott".

Lägg där till eventuella bevis för att du laddat ned Tor, eller surfat genom Tor. De kanske rentav kommer hem till dig, och rannsakar ditt hem eller kroppskemi. Du kanske har någon tidigare narkotikarelaterad dom, eller kanske har sökt hjälp för missbruksproblematik. Allt sådant är försvårande i ett narkotikabrottsmål.

Det är inte särskilt höga krav för att man ska bli dömd för narkotikabrott. Frågan är snarare om resurserna finns till.

Känns som en stor del spekulationer. Känns överlag som vi inte riktigt vet hur detta fungerar. Någon borde ju åkt dit på ovanstående vis och kan på så vis klargöra för proceduren genom ett FuP. Införandet av en ny lag som inte leder till polisiär tillämpning är ett politiskt och/eller byråkratiskt misslyckande och borde ju vara enkelt att syna för vår egen del. Men delar misstanken om resurs problematik.
Citera
2024-03-11, 12:58
Medlem
Jag läste någonstans när media gick ut med vad polisen och posten håller på med att polisen bara lägger ner sin lapp i kuvertet dom hittar grejerna i, så isåfall är det inget konstigt att vissa får en lapp i ett ”knarkbrev”

Minns ej var jag såg detta men var någon intervju med någon av tidningarna, SVT eller så.
Citera
2024-03-11, 13:20
Medlem
Citat:
Känns som en stor del spekulationer. Känns överlag som vi inte riktigt vet hur detta fungerar. Någon borde ju åkt dit på ovanstående vis och kan på så vis klargöra för proceduren genom ett FuP. Införandet av en ny lag som inte leder till polisiär tillämpning är ett politiskt och/eller byråkratiskt misslyckande och borde ju vara enkelt att syna för vår egen del. Men delar misstanken om resurs problematik.

Det finns en här på flashback som blev dömd för försök till ringa/normalgrad narkotikabrott helt utan teknisk bevisning. Faktumet att försändelsen kom från annat land och att det var heroin + polisen kände till att han var heroinmissbrukare var tillräckliga omständigheter för fällande dom.

Om faktumet att beställningen kom från utlandet spelade någon roll vet jag inte. Vet inte heller om hans missbruk var känt pga tidigare domar eller via erkännande i förhör. Känns som folk är lite för säkra på att denna lag inte kan användas, i slutändan ska det vara ställas utom rimligt tvivel och detta kan man göra med enbart omständigheter.

Kan tänka mig att substans, mängd, tidigare domar, huruvida försändelsen kommer till stängd brevlåda, vilka åtgärder som tagits för att dölja innehållet i brevet alla kan spela roll. Jag tror det kommer komma en del domar på denna utan teknisk bevisning.
Citera
2024-03-11, 14:26
Medlem
svartbergstops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Det finns en här på flashback som blev dömd för försök till ringa/normalgrad narkotikabrott helt utan teknisk bevisning. Faktumet att försändelsen kom från annat land och att det var heroin + polisen kände till att han var heroinmissbrukare var tillräckliga omständigheter för fällande dom.

Om faktumet att beställningen kom från utlandet spelade någon roll vet jag inte. Vet inte heller om hans missbruk var känt pga tidigare domar eller via erkännande i förhör. Känns som folk är lite för säkra på att denna lag inte kan användas, i slutändan ska det vara ställas utom rimligt tvivel och detta kan man göra med enbart omständigheter.

Kan tänka mig att substans, mängd, tidigare domar, huruvida försändelsen kommer till stängd brevlåda, vilka åtgärder som tagits för att dölja innehållet i brevet alla kan spela roll. Jag tror det kommer komma en del domar på denna utan teknisk bevisning.

Har personen ifråga delat med sig av domen eller FUP?
Inget ont menat men jag har inget annat att gå på än det du säger är fallet och användare på Flashback står inte högt i kurs för mig. Vilket jag säkert tror du förstår. Jag delar vissa av dina spekulationer här men vill få klarhet hur det legalt och polisiärt ligger till och det tror jag vi bäst får via officiella domslut och dokument redogörande för polisens arbete. Allt annat måste ses som spekulationer.

Den legala biten borde gå och leta rätt på här på nätet, har bara inte tid eller ork just nu. Men om jag finner något delar jag såklart med mig.
Senast redigerad av svartbergstop 2024-03-11 kl. 14:29.
Citera
2024-03-11, 15:33
Medlem
Citat:
Har personen ifråga delat med sig av domen eller FUP?
Inget ont menat men jag har inget annat att gå på än det du säger är fallet och användare på Flashback står inte högt i kurs för mig. Vilket jag säkert tror du förstår. Jag delar vissa av dina spekulationer här men vill få klarhet hur det legalt och polisiärt ligger till och det tror jag vi bäst får via officiella domslut och dokument redogörande för polisens arbete. Allt annat måste ses som spekulationer.

Den legala biten borde gå och leta rätt på här på nätet, har bara inte tid eller ork just nu. Men om jag finner något delar jag såklart med mig.

Fick inga mer bevis än formuleringen i domen han skickade som lät äkta med korrekt juridiskt språk. Domen var en av många domar han fick under den rättegången och det var nog därför det följdes upp hela vägen i rätten. Historien stämde även överens med hans posthistorik men du borde inte köpa det rakt av för att jag återger berättelsen så klart. Jag tyckte dock det var trovärdigt. Faktum kvarstår dock att omständigheter fortfarande bär vikt i rätten och det ska bara ställas utom rimligt tvivel och just nu vet vi inte riktigt vad det innebär. Om ett välpackat och snyggt brev med ett värde på 1000kr+ blir postad till din låsta brevlåda och du har ett dokumenterat bruk/missbruk så känns det lätt som det kan falla in i kategorin "utom rimligt tvivel".
Senast redigerad av bongx 2024-03-11 kl. 15:38.
Citera
2024-03-11, 16:40
Medlem
maskerades avatar
för oss som är helt jävla idiotnojjiga - kan man anta att läget är lugnt om man har fått hem beställningar utan synliga konstigheter, trots längre än vanlig leveranstid?
Citera
2024-03-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskerade
för oss som är helt jävla idiotnojjiga - kan man anta att läget är lugnt om man har fått hem beställningar utan synliga konstigheter, trots längre än vanlig leveranstid?

Jag fick hem ett brev idag som med stor sannolikhet blivit kontrollerat och kan säga att det syns. Det var uppsprätt en hel centimeter längs kanten. Första gången på ett tag en av mina försändelser luggit kvar på posten över helgen. Värt att tänka på

Det skulle ju kanske vara så att vendorn har span och att polisen går igenom alla brev för att samla bevis och sen låter dom gå vidare. Kommer ihåg att jag läste en FUP där exakt detta hände. Vet inte om dom kan återställa breven till 100% dock? Kanske går dom så långt att dom använder egna kuvert
Senast redigerad av bongx 2024-03-11 kl. 17:12.
Citera
2024-03-11, 17:19
Medlem
Citat:
Om du beställt från en rimlig vendor absolut 0.0001% chans. Köper LSD hela tiden aldrig haft några problem. Lappar är små, utan smak, lukt eller direkt synliga om man gömmer dom korrekt.

Jag trodde det. Det är en riktigt bra in times vendor som har funnits i 10 år. Psykedelika var det enda som fick mig att bli sjukskriven, jag skulle bli devesterad om den blev beslagtagen
Citera
2024-03-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
De brev som florerat i andra forum har de visat sig att de alla hade samma diarenummer, till ett gammalt fall orelaterat till droger.

E: var över en månad sen.

Kan inte vara så att dom lagt alla beslagtagna försändelser under insatsen under samma ärende för att dom ändå inte tänker följa upp något av dessa beslag och inte ens upprättat förundersökning i något enskilt ärende utan låter det lokala poliskontoret sköta den biten?

Dum fråga kanske men förstår inte hur en vendor kan göra massutskick med förbetalt porto? Hade någon vendor haft den kapaciteten hade dom väl använt det på sina vanliga försändelser sen länge. Printa någon stor organisations logga på kuvert är inte så svårt och sedan skicka med porto är ju helt otroligt diskret och trovärdigt jämfört med dagens stealth.
Senast redigerad av bongx 2024-03-11 kl. 17:51.
Citera
2024-03-11, 17:35
Medlem
maskerades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jag fick hem ett brev idag som med stor sannolikhet blivit kontrollerat och kan säga att det syns. Det var uppsprätt en hel centimeter längs kanten. Första gången på ett tag en av mina försändelser luggit kvar på posten över helgen. Värt att tänka på

Det skulle ju kanske vara så att vendorn har span och att polisen går igenom alla brev för att samla bevis och sen låter dom gå vidare. Kommer ihåg att jag läste en FUP där exakt detta hände. Vet inte om dom kan återställa breven till 100% dock? Kanske går dom så långt att dom använder egna kuvert

hmm, ja, men med tanke på att de försöker skrämma upp människor med dessa beslag kanske jag kan vara lugn för tillfället? det var som sagt ingenting synligt på breven som skulle tyda på att någon försökt kika på innehållet
Citera
2024-03-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskerade
hmm, ja, men med tanke på att de försöker skrämma upp människor med dessa beslag kanske jag kan vara lugn för tillfället? det var som sagt ingenting synligt på breven som skulle tyda på att någon försökt kika på innehållet

Tycker inte du behöver nojja upp dig. Med största sannolikhet så har vendorn skickat senare än vad han uppgett eller så har ditt lokala postkontor haft problem. Sannolikheten för min teori är nära noll. Jag kom bara att tänka på det då jag vet en vendor som har grova förseningar just nu på alla sina brev men som skyller på postnord när det omöjligen kan vara postnords fel på så många försändelser.

Hade det vart vanlig kontroll hade du märkt det som sagt och även om det var det så hittade dom ju inget?
Senast redigerad av bongx 2024-03-11 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in