2025-01-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Hej alla självutnämnda läkare!
Den låga dosen av sertralin (som hon har sagt hon äter) är den lägsta i urtrappningsstegen. Helt korrekt avslut således. / utbildad AT läkare
Fast var det inte den dosen hon visade när hon började med medicinen för 2 månader sedan eller är jag helt fel på det?
Citera
2025-01-23, 19:01
Medlem
Fast hon har ju faktiskt aldrig sagt eller skrivit att hon HAR slutat med medicinen
Citera
2025-01-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engulbadsvamp
Fast hon har ju faktiskt aldrig sagt eller skrivit att hon HAR slutat med medicinen
Jo
Citera
2025-01-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Jo

Eeeehh. Nej. Följer henne och har nog fan inte missat ett enda inlägg. Enda hon sagt om det är att hon ska trappa ut den men att hon inte kommer prata om det på sm.
Citera
2025-01-23, 19:13
Medlem
Citat:
Eeeehh. Nej. Följer henne och har nog fan inte missat ett enda inlägg. Enda hon sagt om det är att hon ska trappa ut den men att hon inte kommer prata om det på sm.
Dom flesta följer H här. Och jag har ett starkt minne av att hon skrev att hon håller på att avsluta eller har avslutat. Inte kommer avsluta. För att hon mådde dåligt av den/inte behövde den längre.
Det var ju därför folk reagerade på när hon började skriva om hur dåligt hon mådde. Inte så konstigt...
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2025-01-23 kl. 19:15.
Citera
2025-01-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Dom flesta följer H här. Och jag har ett starkt minne av att hon skrev att hon håller på att avsluta eller har avslutat. Inte kommer avsluta.
"Håller på" att avsluta är ju samma sak som "kommer"
Citera
2025-01-23, 19:16
Medlem
Citat:
"Håller på" att avsluta är ju samma sak som "kommer"

Det var ju därför folk reagerade på när hon började skriva om hur dåligt hon mådde. Inte så konstigt...
Är dock ganska säker på att skrev att hon slutat. Inte håller på.

Men nej, håller på då trappar man ner. Inte kommer sluta.
Citera
2025-01-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Dom flesta följer H här. Och jag har ett starkt minne av att hon skrev att hon håller på att avsluta eller har avslutat. Inte kommer avsluta. För att hon mådde dåligt av den/inte behövde den längre.

Hon skrev i ett inlägg att hon varit utan medicinen i fem dagar, helt säker på detta.
Citera
2025-01-23, 19:23
Medlem
Vart har ni hittat hennes journal? Jag letar o letar men kan inte hitta
Citera
2025-01-23, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hej utbildade AT-läkaren!
Tycker du att det är korrekt att avsluta en behandling efter 2 månader?
Du borde ju veta att man bör använda antidepressiva i åtminstone 6 månader. //Utbildad farmaceut

Sa jag något om det?
Det jag säger är att ni hävdar att hon slutar på fel sätt.. och det gör hon inte, så länge man går på lägsta dosen så är nästa steg att sluta.
Har inte kommenterat hur lång tid hon tagit eller inte tagit (som ni också hävdar), eftersom jag inte inte har ett dugg med det att göra. Men att trappa ner som ni hävdar, är ett sakfel. Helt rätt om man har höjt dosen, men från 25 så är nästa steg att sluta.
Man kan tycka vad man vill om folk och vad dom gör, men det framstår som otroligt patetiskt när man uttalar sig som en facit om saker som är helt fel.
Citera
2025-01-23, 19:28
Citat:
Vart har ni hittat hennes journal? Jag letar o letar men kan inte hitta
Hur hittar man folks journaler?
Citera
2025-01-23, 19:29
Medlem
Kan vi inte diskutera att HT varit på Ullared åter igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in