2025-01-23, 03:04
Medlem
Nån som kikar Devils mot Boston? Ser ut som Markström klivit av efter att någon bostonspelare gjort något, om någon sett hur illa de var? Ifall vi varken har Ullmark eller Markström nu inför 4 nations? 😅
Citera
2025-01-23, 04:04
Avslutad
https://www.sportsnet.ca/nhl/article/devils-markstrom-leaves-with-apparent-injury-after-collision-with-bruins-brazeau/

Kikar Toronto.
Senast redigerad av james b 2025-01-23 kl. 04:07.
Citera
2025-01-23, 07:10
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
https://www.sportsnet.ca/nhl/article/devils-markstrom-leaves-with-apparent-injury-after-collision-with-bruins-brazeau/

Kikar Toronto.

Torontos Hildeby föga imponerande 77% mot 97% för motståndarmålvakten i Columbus

Förlust hemma för Toronto 5-1.
Citera
2025-01-23, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Torontos Hildeby föga imponerande 77% mot 97% för motståndarmålvakten i Columbus

Förlust hemma för Toronto 5-1.

Toronto lär inte gå förbi första rundan denna säsong heller, de är alldeles för ojämna, de borde trejda någon av sina 4 stljärnforwards som käkar upp typ halva lönebudgeten
Citera
2025-01-23, 09:16
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Toronto lär inte gå förbi första rundan denna säsong heller, de är alldeles för ojämna, de borde trejda någon av sina 4 stljärnforwards som käkar upp typ halva lönebudgeten

Både Marner o Tavares har kontrakt några månader till, de borde behålla Marner av dessa 2
Citera
2025-01-23, 09:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Så Canadiens slog Tampa igen. Dock snöplig torsk i klassiska prestigemötet mot Toronto härom sisten.

Tycker det verkar gå som tåget i övrigt. Laine het, som sagt.
Citera
2025-01-23, 14:58
Medlem
Kedoxs avatar
Jag hoppas denna tråd är rätt, det berör iallafall NHL.

Har funderat länge på om aftonbladet står för en lägenhet på Manhattan åt den halvkassa sludderjournalisten Bjurman?

Isåfall har han ju mer eller mindre vunnit på lotto. Tror inte man bekostar en sån lya mitt i New York på en svensk journalistlön.
Sen att just han fick möjligheten att bli NHL-korre. Något jag tycker han är dålig på. Känns som han mer eller mindre bara bevakar Rangers vilket han övertydligt håller på även om det inte sägs rakt ut.

Hans kollega Ekeliw som sitter i Sverige är en betydligt bättre journalist. Bjurman känns som han bara sitter och sväller sig och skryter om att bo i New yåååårk och spottar ur sig nån halvkass krönika ibland.

Gunnar Nordström är en betydligt mer kompetent NHL-korre än den valhänte sluddermajoren Bjurman som på nåt sjukt sätt får bevaka ifrån staterna.
Citera
2025-01-23, 18:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jag hoppas denna tråd är rätt, det berör iallafall NHL.

Har funderat länge på om aftonbladet står för en lägenhet på Manhattan åt den halvkassa sludderjournalisten Bjurman?

Isåfall har han ju mer eller mindre vunnit på lotto. Tror inte man bekostar en sån lya mitt i New York på en svensk journalistlön.
Sen att just han fick möjligheten att bli NHL-korre. Något jag tycker han är dålig på. Känns som han mer eller mindre bara bevakar Rangers vilket han övertydligt håller på även om det inte sägs rakt ut.

Hans kollega Ekeliw som sitter i Sverige är en betydligt bättre journalist. Bjurman känns som han bara sitter och sväller sig och skryter om att bo i New yåååårk och spottar ur sig nån halvkass krönika ibland.

Gunnar Nordström är en betydligt mer kompetent NHL-korre än den valhänte sluddermajoren Bjurman som på nåt sjukt sätt får bevaka ifrån staterna.
Per Bjurman är ju gammal nöjesskribent och ingen sportjournalist.
Han är mest känd för att ha stormat scenen och kysst Håkan Hellström på munnen på Nalen (?) nån gång på stenåldern. Jag skulle aldrig ta i nåt av hans NHL-alster ens med tång.
Citera
2025-01-23, 19:03
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Per Bjurman är ju gammal nöjesskribent och ingen sportjournalist.
Han är mest känd för att ha stormat scenen och kysst Håkan Hellström på munnen på Nalen (?) nån gång på stenåldern. Jag skulle aldrig ta i nåt av hans NHL-alster ens med tång.

Därför känns det överjävligt att en såpass inkompetent tomte får leva glassliv i New York med allt betalt.

Jag hade gjort ett mycket bättre jobb. Kan ta över hans jobb och boende på studs även om det hade svidit med aftonbladet som arbetsgivare

Hur han fick giget som NHL-korre är över mitt förstånd. Somsagt är det som att han vunnit på lotto.
Citera
2025-01-23, 19:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Därför känns det överjävligt att en såpass inkompetent tomte får leva glassliv i New York med allt betalt.

Jag hade gjort ett mycket bättre jobb. Kan ta över hans jobb och boende på studs även om det hade svidit med aftonbladet som arbetsgivare

Hur han fick giget som NHL-korre är över mitt förstånd. Somsagt är det som att han vunnit på lotto.
Håller med. Det är värdelöst. Säkert en "smidig" lösning för AB eftersom han redan bor där sen 20 år, eller nåt sånt.

Han har väl skrivit lite om amerikansk politik och kultur också. NHL kan han väl knappast mer om än nån annan, tänker jag. Lite dåligt skämt över det hela med tanke på hur många svenska spelare som gör succé over there. Det ska ju bevakas på ett mer seriöst sätt.
Citera
2025-01-23, 20:15
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Vet inte om du såg det 30 minuter långa inslaget om Bjurman och hans liv som korre i New York.
Tycker han verkar vara duktig på att sköta den mänskliga kontakten, av att döma väldigt omtyckt av vad det verkar dom flesta NHL svenskar, det i sin tur måste väl göra honom till en tillgång för Sportbladet.

Men det klart det säkert kan finnas bättre lämpade, jag har egentligen bara sett det där klippet och massa låsta blogginlägg som rubriker av honom. Så kvalitetsmässigt vet jag inte, men som människa tycker jag han verkade sympatisk, om det nu har något med saken att göra.

Det framgår väl i reportaget men tror han började jobba där pgr av Sportbladet ville ha någon reporter på plats nära Henke, då det var stor hysteri hemma i Sverige, sen fortsatte det på den vägen.

Lyxigt jobb men säkert lite ensamt och flänga runt endel.
Citera
2025-01-23, 20:24
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Vet inte om du såg det 30 minuter långa inslaget om Bjurman och hans liv som korre i New York.
Tycker han verkar vara duktig på att sköta den mänskliga kontakten, av att döma väldigt omtyckt av vad det verkar dom flesta NHL svenskar, det i sin tur måste väl göra honom till en tillgång för Sportbladet.

Men det klart det säkert kan finnas bättre lämpade, jag har egentligen bara sett det där klippet och massa låsta blogginlägg som rubriker av honom. Så kvalitetsmässigt vet jag inte, men som människa tycker jag han verkade sympatisk, om det nu har något med saken att göra.

Det framgår väl i reportaget men tror han började jobba där pgr av Sportbladet ville ha någon reporter på plats nära Henke, då det var stor hysteri hemma i Sverige, sen fortsatte det på den vägen.

Lyxigt jobb men säkert lite ensamt och flänga runt endel.

Inte sett inslaget nej.
Men tycker helt enkelt inte han är bra. Hans analyser är tämligen ointressanta och hans Rangers-runkande är tröttsamt.
Visst, han bor i New York men är NHL-korre, inte Rangers-korre.
Sen är han säkert trevlig privat. Men som sportjournalist har jag inte mycket för honom. Verkar inte ha någon familj så är säkert rätt ensam. Men en lägenhet på Manhattan och få träffa nhl-stjärnor dagligen och gå på matcher gratis kanske väger upp för honom.

Tycker bara han halkat in på ett bananskal. Tafatt och klumpig. Gunnar Nordström tycker jag däremot fick sitt jobb via sin kompetens.
Som Blotsven sa så verkar Burre inte ens vara sportjournalist i grunden utan någon form av nöjesreporter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in