Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Därför känns det överjävligt att en såpass inkompetent tomte får leva glassliv i New York med allt betalt.
Jag hade gjort ett mycket bättre jobb. Kan ta över hans jobb och boende på studs även om det hade svidit med aftonbladet som arbetsgivare
Hur han fick giget som NHL-korre är över mitt förstånd. Somsagt är det som att han vunnit på lotto.
Vet inte om du såg det 30 minuter långa inslaget om Bjurman och hans liv som korre i New York.
Tycker han verkar vara duktig på att sköta den mänskliga kontakten, av att döma väldigt omtyckt av vad det verkar dom flesta NHL svenskar, det i sin tur måste väl göra honom till en tillgång för Sportbladet.
Men det klart det säkert kan finnas bättre lämpade, jag har egentligen bara sett det där klippet och massa låsta blogginlägg som rubriker av honom. Så kvalitetsmässigt vet jag inte, men som människa tycker jag han verkade sympatisk, om det nu har något med saken att göra.
Det framgår väl i reportaget men tror han började jobba där pgr av Sportbladet ville ha någon reporter på plats nära Henke, då det var stor hysteri hemma i Sverige, sen fortsatte det på den vägen.
Lyxigt jobb men säkert lite ensamt och flänga runt endel.