2025-01-23, 15:29
Medlem
Om nu tjejen levde i sån ”heder” hade 2barn dessutom hur f-n tänkte hon?
Tyder på psykopatiska drag
Citera
2025-01-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jävla snyftstory på TV4 precis. Hade Ako ens rätt att tillbringa sin tid i Sverige ?
Det är mycket bra att media äntligen sätter fokus på brottsoffret.
Sverige har haft n vana att detaljerat berätta om mördarna, deras bakgrund osv.

Har saknats information om brottsoffren, positivt om det nu sker förändring.
Alla brottsoffer har någon som saknar dem, o det är fint att hans exfru får utrymmet i media.
Citera
2025-01-23, 15:50
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Jävla snyftstory på TV4 precis. Hade Ako ens rätt att tillbringa sin tid i Sverige ?

Allt som framkommit gällande Ako är att han var en i samhället högst välfungerande, sympatisk och snäll person. Det är ofta sådana som blir utnyttjade och lurade av psykopater.

Han var ju gift med en svenska så nog hade han rätt att vara här. Afghanerna däremot…
Citera
2025-01-23, 17:19
Medlem
Citat:
Tveksamt. Han gifte väl sig för att få medborgarskap.

Hoppas de har tagit DNA på snubben. Kan säkert kopplas till diverse sexualbrott runt omkring Stockholm senaste åren.

Så.. du vet inte att man INTE får medborgarskap ENBART för att man är gift m en svenska???????? !!!!!!!!
Citera
2025-01-25, 17:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Lätt är det inte men jag har en väldig förhoppning iallafall

Ja det är klassiskt beteende att erkänna det som man blir överbevisad om men inget annat. WK tycks följa den linjen samt anpassa sig efter vad som framkommit i fup.

På tal om rapportering och artiklar så finns även en ny sevärd kort dokumentär på tv4 play där även visst nytt (för mig iaf) material från bla TR förekommer:

https://www.tv4play.se/program/57e705936367080e6af1

Genom försvaret får man känsla av att allt skylls på Farid.

Det här med tidigare planer har jag missat, får ta en återblick i FUP vid tillfälle.

Tack för tipset. Kollat på tv4 plats dokumentär. Tycker att den är välgjord och balanserad. Och det framkommer även för mig nya detaljer.

T ex förstår man nu varför polisen så snabbt fattade vem man hittat. De hade fått ankas anmälan, kopplade ihop parkeringsboten, den översnöade bilen, våltäktsanmälan och besöket i den olåsta Wajihas lägenhet. Där såg man att familjen Öhrn hastigt lämnar, färsk mat i kylen, och kläder utspridda lite överallt som tydde på att man tafsat ihop det nödvändigaste i all hast.

Sedan hittas väskan strax därefter.

En annan sak som jag missat var att Farids mobil kopplats till Californien förra året.
Citera
2025-01-25, 17:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tveksamt. Han gifte väl sig för att få medborgarskap.

Hoppas de har tagit DNA på snubben. Kan säkert kopplas till diverse sexualbrott runt omkring Stockholm senaste åren.

Varför han gifte sig med Anki vet vi inte, men det var på Ankis initiativ som skilsmässan skedde. De var gifte i 4 år tror jag.
Hon berättar att han var extremt noga med att göra rätt för sig ekonomiskt och ville på inga villkor att någon skulle tro att hon försörjde honom. Han jobbade jättehårt enligt henne för att tjäna bra.

Trots skilsmässan höll de en mycket tät kontakt och var vänner.

Vad gäller våltäcktsanmälningen blev utredningen nedlagd. Man hittade enbart filmer med frivillig sex mellan W och A. Inga andra bevis som skulle stödja något av det som W anklagade A för. Tvärtom fortsätter de att umgås.

Det troliga är att W hittat på allt detta som ett led i att W bli vit anmäld av Ako för att göra falskt faderskapstest och att hennes bubbla håller på att spricka. Därefter sker våltäktsanmälningen direkt och på det påbörjas en tät kontakt mellan berörda redan dagen efter. Åklagaren har som tes att mordet planeras nu.

Du får backa upp varför du anser att det är Sko som ska utredas för våldtäkt när polisen gjort en utredning redan och inget funnit.

Du tror mer på den mordmisstänkta kvinnan än polisen?

En person som redan har en historia av att lura myndigheter och ljuger till polis, sin man, Ako och arbetsgivare.
Citera
2025-01-25, 17:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

På vilket sätt är detta en snyfthistoria?

De flesta människor upplever sorg när någon nära dör, det är det som gör oss mänskliga.

När någon nära mördas, grovt misshandlas, avrättas och skymfas på det vis som Ako råkat ut för, är det ett mycket stort trauma.

Det är inte en avgrund till att tycka en ” halal slakt” är ok, till att vara den som utför den.

Det finns likheter mellan hedersmord och att tycka att Sveriges ” heder” ska skyddas genom att förringa ett sådant här mord.
Citera
2025-01-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för tipset. Kollat på tv4 plats dokumentär. Tycker att den är välgjord och balanserad. Och det framkommer även för mig nya detaljer.

T ex förstår man nu varför polisen så snabbt fattade vem man hittat. De hade fått ankas anmälan, kopplade ihop parkeringsboten, den översnöade bilen, våltäktsanmälan och besöket i den olåsta Wajihas lägenhet. Där såg man att familjen Öhrn hastigt lämnar, färsk mat i kylen, och kläder utspridda lite överallt som tydde på att man tafsat ihop det nödvändigaste i all hast.

Sedan hittas väskan strax därefter.

En annan sak som jag missat var att Farids mobil kopplats till Californien förra året.

Ja bilden av den snabba initiala insatsen klarnade betydligt. Likaså tycker jag bilden av Ako kommer väl fram i det Anki är så öppen med och berättar om. Det är en fruktansvärd livstragedi för alla de efterlevande.

Har tittat 2 gånger och uppenbart finns det intressanta förhör och uppgifter som kommit fram ur TR förhandlingen.

Det som jag tidigare missat var bla att även Saeeds fingeravtryck finns på sopsäckarna. Det motsäger helt hans uttalande att han endast var med och bar själva väskan från bilen till fyndplatsen.

En annan sak är att WK faktiskt skickar 2 sms till Ako den 29 januari vid 02.00 på natten där hon skriver att Farid vet om affären och att det inte är något skämt. Detta leta jag bevis efter i FUP. Måste missat.

WK säger i förhör att hon gör av med alla deras pass i Mexico, tar alla pengarna och Farids mobil när hon lämnar honom sovandes.

Det är nog stor chans att det är WK som använder Farids mobil i Kalifornien och spåras. På något sätt lyckades polisen (?) lokalisera och håva in henne.

Sen har WK mycket vaga minnen om att hon var med trots hon far runt med barnet och klorinflaskan i lägenheten och tvättar bort en massa blod.

Det framgår att barnen varit mitt i scenariot under stora delar av hela händelseförloppet.

Helgalet alltihop.
Citera
2025-01-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja bilden av den snabba initiala insatsen klarnade betydligt. Likaså tycker jag bilden av Ako kommer väl fram i det Anki är så öppen med och berättar om. Det är en fruktansvärd livstragedi för alla de efterlevande.

Har tittat 2 gånger och uppenbart finns det intressanta förhör och uppgifter som kommit fram ur TR förhandlingen.

Det som jag tidigare missat var bla att även Saeeds fingeravtryck finns på sopsäckarna. Det motsäger helt hans uttalande att han endast var med och bar själva väskan från bilen till fyndplatsen.

En annan sak är att WK faktiskt skickar 2 sms till Ako den 29 januari vid 02.00 på natten där hon skriver att Farid vet om affären och att det inte är något skämt. Detta leta jag bevis efter i FUP. Måste missat.

WK säger i förhör att hon gör av med alla deras pass i Mexico, tar alla pengarna och Farids mobil när hon lämnar honom sovandes.

Det är nog stor chans att det är WK som använder Farids mobil i Kalifornien och spåras. På något sätt lyckades polisen (?) lokalisera och håva in henne.

Sen har WK mycket vaga minnen om att hon var med trots hon far runt med barnet och klorinflaskan i lägenheten och tvättar bort en massa blod.

Det framgår att barnen varit mitt i scenariot under stora delar av hela händelseförloppet.

Helgalet alltihop.

Mitt fetade: Ja han behöver ju inte ens tagit sig in i USA men kvinnan är en lögnerska så man får ta hennes version med en stor nypa salt. Fanns ju tidigare i tråden uppgifter att även han (F*arid) setts i Sacramento området men inte vem som sett honom, om det är lokal polis eller federal polis uppgifterna kom ifrån, de kan ju givetvis misstagit sig också.

Är han kvar i Mexico ? För har han flugit tillbaka till Europa så borde de ha vissa spår för nog har man kollat flyg till Europa vid tidsperioden men han misstänks ju ha ny identitet så han kan kommit igenom garnet. Deras försvar i tingsrätten kommer att försöka lägga större delen av skulden på F*rid för att om möjligt rädda sina egna klienter i.a.f. från mord.
Är han kvar i USA så kanske han åker med i svepet av migranter utan uppehållstillstånd i USA som nu satts igång med redan över 600 gripna och påbörjat deporteringen i.a.f. för latinamerikaner och då främst från Venezuela och Equador som kommit in via Mexico.

Hade man F*arid också gripen och med i rättegången hade det varit besvärligare för hela högen så nu måste åklagaren klara en balansgång så de får de nu åtalade fällda för allt de är åtalade för, ingen lätt uppgift. Nu är ju en mycket viktig medspelare fortfarande på fri fot.
Citera
2025-01-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade: Ja han behöver ju inte ens tagit sig in i USA men kvinnan är en lögnerska så man får ta hennes version med en stor nypa salt. Fanns ju tidigare i tråden uppgifter att även han (F*arid) setts i Sacramento området men inte vem som sett honom, om det är lokal polis eller federal polis uppgifterna kom ifrån, de kan ju givetvis misstagit sig också.

Är han kvar i Mexico ? För har han flugit tillbaka till Europa så borde de ha vissa spår för nog har man kollat flyg till Europa vid tidsperioden men han misstänks ju ha ny identitet så han kan kommit igenom garnet. Deras försvar i tingsrätten kommer att försöka lägga större delen av skulden på F*rid för att om möjligt rädda sina egna klienter i.a.f. från mord.
Är han kvar i USA så kanske han åker med i svepet av migranter utan uppehållstillstånd i USA som nu satts igång med redan över 600 gripna och påbörjat deporteringen i.a.f. för latinamerikaner och då främst från Venezuela och Equador som kommit in via Mexico.

Hade man F*arid också gripen och med i rättegången hade det varit besvärligare för hela högen så nu måste åklagaren klara en balansgång så de får de nu åtalade fällda för allt de är åtalade för, ingen lätt uppgift. Nu är ju en mycket viktig medspelare fortfarande på fri fot.

Vet det förekom uppgift om att han synts till i USA men såhär i efterhand vete katten alltså. Det kan likväl varit mobiluppkopplingen de pingat? Och stämmer WKs uppgift, är det hon som har Farids mobil. Humm kan hon kontaktat någon släkt till Farid genom att låtsas vara honom? Mamman? Hittar på att han åkt till Afghanistan som SW sa?

Men du har rätt i att lögnerna från WK duggar tätt så allt är osäkert. SK var tydligen på plats i Mexico och hjälpte WK, undrar vad som egentligen framkom i TR runt detta? Vilken historia drar han om det hela? Hans ip adresser kan man följa så det stämmer att han var på plats.

Som du säger har läget förändrats mycket drastiskt för illegala invandrare i USA efter valet. Tänker på mamma Korashi som åkt över på falskt pass och som nu befinner sig i riskzonen. Det är sannolikt att hon även har hand om barnen.

Den massiva tystnaden kring Farid är oroväckande. Inte så mycket som ett livstecken.
Hans vittnesmål hade klart varit en viktig del i åkl upplägg.

Kan undras om åkl även hör Farids och SW mamma i TR.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-26 kl. 10:56.
Citera
2025-01-26, 22:28
Medlem
I vilket land hittade man WK? Har inte hittat den infon i någon sammanfattning..
Citera
2025-01-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arundhatti
I vilket land hittade man WK? Har inte hittat den infon i någon sammanfattning..
Står överallt. USA, Walnut Grove utanför Sacramento, Ca. Stor afghansk flyktingbefolkning där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in