2025-01-18, 09:22
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Ännu en sak som förbjuds för att föräldrar är efterblivna och inte egentligen borde ha skaffat barn.

Helt otroligt. Det är som att förbjuda alkohol för att folk kör rattfulla.

De hade nog gärna förbjudit alkohol, problemet är att det skulle leda uppror. Så därför går inte det.
Citera
2025-01-18, 17:03
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Män kör mekanisk rengöring, så jag ser inte riktigt problemet.

Hur gör jag det?

Fan vad löjligt, nu sitter man här med blockerat rör trots att jag använder matsil i avloppet samt aldrig häller fett i avloppet.

det enda som finns är "rörtvätt" och man kan ju lika bra hälla i diskmedel.
Citera
2025-01-18, 17:13
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hur gör jag det?

Fan vad löjligt, nu sitter man här med blockerat rör trots att jag använder matsil i avloppet samt aldrig häller fett i avloppet.

det enda som finns är "rörtvätt" och man kan ju lika bra hälla i diskmedel.

Man tar isär rören och rensar med en flaskborste eller liknande. Var det verkligen en seriös fråga?

Bra att det där måssprängar medlet förbjudits. Det förlänger livslängden på rören enormt mycket. Framförallt alla äldre hus som inte har enbart plaströr.
Citera
2025-01-18, 17:16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Man tar isär rören och rensar med en flaskborste eller liknande. Var det verkligen en seriös fråga?

Bra att det där måssprängar medlet förbjudits. Det förlänger livslängden på rören enormt mycket. Framförallt alla äldre hus som inte har enbart plaströr.

Men om proppen sitter flera meter bort?

https://www.expressen.se/gt/malins-l...or-fratbomber/

"När 12-13-åringar kom in i butiken för att köpa kaustiksoda blev Malin Deutschmann misstänksam.

Det visar sig att barn och ungdomar använder medlet för att tillverka frätbomber.

– Det är farliga grejer de sysslar med, säger Sonny Nilsson vid polisen i Karlstad.

Nu tar samtliga Coop-butiker i Värmland bort kaustiksoda från hyllorna."

Jag skyller på Malin, jävla tjallare
Citera
2025-01-18, 17:18
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

https://www.expressen.se/gt/malins-l...or-fratbomber/

"När 12-13-åringar kom in i butiken för att köpa kaustiksoda blev Malin Deutschmann misstänksam.

Det visar sig att barn och ungdomar använder medlet för att tillverka frätbomber.

– Det är farliga grejer de sysslar med, säger Sonny Nilsson vid polisen i Karlstad.

Nu tar samtliga Coop-butiker i Värmland bort kaustiksoda från hyllorna."

Jag skyller på Malin, jävla tjallare

Hur kan du veta att proppen sitter "flera meter" bort? Har du varit där och kollat Är det flerfamiljshus så är det inte ditt problem om det är utanför lght. Är proppen inom ditt revir fast onåbar med flaskborste så får man vara lite kreativ. Finns tex slangar man kopplar på diskblandaren.
Citera
2025-01-18, 17:24
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Då tar man fram rensbandet.
Citera
2025-01-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Rätt eller fel att propplösare förbjuds?
Hur går det till när barn sväljer propplösare? De brukar ha en sådan där barnsäker skruvkork. Och vilken förälder är korkad nog att ställa en sådan flaska där barn kommer åt den?

Jag brukar slå i en skvätt i badrumsvasken ca en gång i månaden för att förebygga problem, funkar perfekt. Använder alltid heltäckande skyddsglasögon då. Kanske dags att bunkra propplösare.

https://www.svd.se/a/xgzMWn/tillstan...pa-propplosare

Kan tänka mig med nya människor i landet att dom inte lärt sig att det är farligt och låter de ligga framme. Svenskar är hängslen och livrem.

Märkt när jag varit på besöka hemma hos invandrare så har dom fönstren öppna på sjunde våning och småbarn i lägenheten. Mycket sånt
Citera
2025-01-18, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Finns natriumkarbonat att köpa. Kör det istället.

Natriumkarbonat är effektivt på ett sätt som natriumbikarbonat inte är då?

( Natriumbikarbonat är det som finns i bakpulver )

Undrar bara!

Edit efter google, ja det är lite effektivare, finns t.ex under namnet hushållssoda och andra namn
Senast redigerad av Riddarfjaerden 2025-01-18 kl. 19:04.
Citera
2025-01-23, 00:19
Medlem
tantrs avatar
Letade i flera butiker under några veckor. Det enda jag hittade var biologiska skitprodukter som inte fungerar.

Insåg tillslut at något var lurt, så Googlade och hamnade här.

Sjukt att man förbjuder dessa.

Hursom.... lyckades beställa över internet och har nu bunkrat så jag klarar mig 10 år framåt.

morr...
Citera
2025-01-27, 19:10
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Rätt eller fel att propplösare förbjuds?
Hur går det till när barn sväljer propplösare? De brukar ha en sådan där barnsäker skruvkork. Och vilken förälder är korkad nog att ställa en sådan flaska där barn kommer åt den?

Jag brukar slå i en skvätt i badrumsvasken ca en gång i månaden för att förebygga problem, funkar perfekt. Använder alltid heltäckande skyddsglasögon då. Kanske dags att bunkra propplösare.

https://www.svd.se/a/xgzMWn/tillstan...pa-propplosare

"Var femte som skadas av frätande propplösare är barn under 10år"... vilket innebör att 80% av de som drabbas är "barn" över 10år (d.v.s. efterblivna vuxna).

Om Sverige kunde sluta importera massa intelligensbefriade apor som tror att propplösare är en bordskrydda så skulle vi inte ha några problem

Kan de inte säga att de, utöver ovanstående, är oroliga över att de missanpassade blattarna ska använda propplösare för att skapa sprängämnen istället?

Förresten, vem ska se till att detta efterlevs? Är ju ett totalt sinnesförvirrat förslag
Citera
2025-01-29, 16:37
Bannlyst
Jag hade en burk i städskåpet som välte och locket sprack. Så mycket för det barnsäkra locket…

Men numera har vi relinade rör och kaustiksoda förstör epoxin. Samma företag fixar stamspolning var femte år.
Citera
2025-01-29, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
"Var femte som skadas av frätande propplösare är barn under 10år"... vilket innebör att 80% av de som drabbas är "barn" över 10år (d.v.s. efterblivna vuxna).

Om Sverige kunde sluta importera massa intelligensbefriade apor som tror att propplösare är en bordskrydda så skulle vi inte ha några problem

Kan de inte säga att de, utöver ovanstående, är oroliga över att de missanpassade blattarna ska använda propplösare för att skapa sprängämnen istället?

Förresten, vem ska se till att detta efterlevs? Är ju ett totalt sinnesförvirrat förslag
Gällde det bara förtäring eller? De kan ju ha använt den också och skadats…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in