Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Om hyresvärden har tagit det strategiska beslutet att installera billiga rör men i gengäld erbjuder gratis rörmokartjänst ifall det blir stopp, så är det väl okej. Jag pratar om vanliga människors behov. Alla har inte PVC-rör.
Men du menar alltså hursomhelst att det är nu 2024 som PVC-rör börjat komma?
Det har varit förbjudet med kaustiksoda i vårt område i flera år så att det förbjöds i år har väl med miljölagar att göra.
Du verkar inte ha tänkt på att reningsverken säkerligen inte är så bra på att rena avloppsvatten innehållande frätande ämnen.
Jag har stopp i mitt avlopp med jämna mellanrum och har faktiskt testat kaustiksoda eftersom jag var för lat för att ringa hyresvärden och jag kan säga att det fräter mycket lite på huden.
Möjligtvis skulle det kunna göra skada om man fick det i ögonen.
Jag har fått lite på handen och inte fan frätte det specielt mycket alls.
Den syran du pratar om är Salpetersyra och svavelsyra som har använts av främst indier i Storbritannien och kriminella gäng.
Denna syra , till skillnad mot kaustiksoda, fräter snabbt upp ansiktet och förstör ansiktet på några sekunder och jag har aldrig hört talas om att motivet någonsin varit pga kvinnan inte burit slöja.
FAKTA: SYRAATTACKER
Att vanställa någons ansikte med syra är ett våld som främst förekommer i Sydasien och i andra asiatiska länder. De flesta som drabbas är kvinnor, och många är yngre än 18 år.
Skälen till angreppen varierar. Ibland har flickan eller kvinnan avvisat en mans sexuella inviter, ibland har hon eller hennes föräldrar avvisat ett bud om äktenskap.
På senare tid har också allt fler barn, äldre kvinnor och män attackerats. Ofta ligger då tvister om mark eller hemgifter eller ren hämnd bakom.
Salpetersyra och svavelsyra har fruktansvärd verkan på mänsklig vävnad. Syran får huden att smälta, inte sällan så att benen syns under köttet. Ibland löses också benvävnaden upp. När syra träffar ett öga skadas det permanent. Många offer förlorar synen helt.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...oblem-i-london