2025-01-22, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Finns familjemedlemmar som inte ville att han skulle åka, lika så ville dom att han skulle åka hem från Spanien, men L tyckte dom skulle vara kvar.

Egentligen vet jag inte varför jag svarar dig, du svarar ju aldrig på nått.

Båda två var lika överens om att resa, och familjerna på båda håll ansåg att det inte var så smart.
Jag håller med om att det inte var smart, men förstår stressen och pressen dom levt med under ett helt år. Konstant bevakad, vartenda fotsteg, andetag. Jag tror ingen av alla dessa som tror sig göra Jocke och Anjo en tjänst, med att rapportera 24/7 hade pallat så länge som dom gjort. Jocke hade inte pallat en vecka ens. Dom har varit jagade som villebråd och här sitter folk och undrar varför dom gör som dom gör.
Ni är fan helt djävla dumma i huvudet
Nu fortsätter idioterna att jaga Linnea, Varför? Hon skall inte få ha en bostad, inte ett jobb, hon skall anmälas om allt och ingenting. Och fortfarande, ingen som inser det sjuka?
Chrippa sitter häktad och Åklagare och Rätten har att besluta hur det blir.
Kan ni alla inte bara vara nöjda med det? Eller är det som Chrippa sagt hela tiden; "utan mig är ni inget, utan mig har ni inga visningar och därmed ingen inkomst"
Det är alltså fortfarande Chrippa och Linnea som skall se till att Anjo m.fl kan ställa mat på bordet, åt familjen dom inte har tid med
Citera
2025-01-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Båda två var lika överens om att resa, och familjerna på båda håll ansåg att det inte var så smart.
Jag håller med om att det inte var smart, men förstår stressen och pressen dom levt med under ett helt år. Konstant bevakad, vartenda fotsteg, andetag. Jag tror ingen av alla dessa som tror sig göra Jocke och Anjo en tjänst, med att rapportera 24/7 hade pallat så länge som dom gjort. Jocke hade inte pallat en vecka ens. Dom har varit jagade som villebråd och här sitter folk och undrar varför dom gör som dom gör.
Nu fortsätter idioterna att jaga Linnea, Varför? Hon skall inte få ha en bostad, inte ett jobb, hon skall anmälas om allt och ingenting. Och fortfarande, ingen som inser det sjuka?
Kan ni alla inte bara vara nöjda med det? Eller är det som Chrippa sagt hela tiden; "utan mig är ni inget, utan mig har ni inga visningar och därmed ingen inkomst"
Det är alltså fortfarande Chrippa och Linnea som skall se till att Anjo m.fl kan ställa mat på bordet, åt familjen dom inte har tid med

Bra du kan ju diskutera.

Men Linnea har ju en del i vissa saker också hon accepterar ju allt de du räknar upp som chrippa har gjort.
Jag tror folk kommer diskutera tills rättegångarna är över.
Jag har inte hört att man ska ringa till Linneas jobb, men det tycker jag också är fel.
Jag trodde hon hade bostad hon verkar ju bo någonstans när man ser hennes live.
Har dom inte lägenheten kvar?
Du är också aktiv i rask, Jocke och Anjo tråden och skriver om dom, så det blir lite samma sak.

Nu har det ju kommit fram vad vissa användare här har gjort mot Jocke för att man hatar honom (ligger på Anjos story) innan folk skriker bevis. Och det är ju också fel.

Man kan skriva om personer här inne men man ger sig inte på någon, där får man ju behärska sig när det gäller Linnea, Jocke, Rask eller Anjo.
Citera
2025-01-22, 21:03
Medlem
Citat:

Att Rask ska sitta och reagera på Linneas lives nu istället är faktiskt sinnessjukt. Rask kanske borde fundera på hur han själv ska försörja sin familj istället för att fundera på hur Linnea ska försörja sig själv. Att man kan sitta och vara så kaxig i en sån fråga när man själv inte haft ett enda vanligt jobb, maken på kass självinsikt.

2025-01-22, 22:00
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Lyssnade på Joakims podd imorse. Fy fasiken alltså.
C är verkligen helt Psyko. Han hade i mars månad kontakt en person i kriminella kretsar att grovt misshandla Joakim. Exakt vad han skulle göra mot honom kunde J inte gå ut med nu men de va såpass grovt att de t.o.m. kan räknas som mordförsök. Personen ville inte då Joakim och Jonna är rätt kända så de kan lätt komma fram men C tjatade och tjatade...

Lyssnade också på podden. Tror Jonas har helt rätt i att Jocke inte har nåt att hämta hos "familjen". De är verkligen sjuka i huvudet allihopa!
Citera
2025-01-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
I så fall var det exakt detta samma sak som dom skulle göra mot Jocke som en användare skrev här inne att det gällde Jocke.
De såg ut precis som texten fast där står det att flickan tog livet av sig men allt annat stämmer till 100 % chrippa skulle hänga ut det i sin YouTube kanal.
Det var planen.
Den lags ju upp i jockes tråd men försvann snabbt.
Men nu vet vi vilken person som gjorde det iaf.

Jag vet inte vad du snackar om men det som Anjo la upp handlar om vad Lokal la upp för flera år sen på youtube och det är ett svar från Anjo på vad lokal skrivit om hans nazistvideo.

Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Ursäkta, men det är DU som är jävla dum i huvudet som sitter och försvarar dom där två spånen!! Anjo mfl har pratat om VAD DOM SJÄLVA har gått ut MED och ljugit ihop!! Men det svider väl satan att Anjo kunnat backa sina uttalanden med bevis!.... Det är DU som inte ser det sjuka.

Ja vi vet vilka stora bevis det låg bakom det där med sekten, vad var det nu...någon såg ut som någons kusin? Blir intressant att se hur Linnea orkestrerat ihop allting i fupen sen eftersom de suttit i ett års tid och påstått just det.

2025-01-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Att kalla någon fula ord går inte under förtal.men sprider du osanning som kan skada en person kan det bli förtal
Det gäller även om det är sant som man sprider.
Citera
2025-01-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Självklart är jag förvånad, alltså det är ju varken bra för chrippa eller jocke att denna information hittades förstå mig rätt kanske bra att jocke fick reda på det, även om detta planerades för längesedan. Men vad skulle han skrattat åt att hans son riskerar ett väldigt saftigt fängelsestraff?

Han och julia pratade väl inte om något sånt här grovt? Har själv inte lyssnat på hela samtalet ska tilläggas.

Var påstår jag att chrippa har bevis på exakt allt?

Julia sa till Thomas att hans son ljuger för honom.

Jocke sa att han försökt få honom och Anjo misshandlad genom att kontakta en hitman.

Det Thomas stkrattar åt är för att för honom är det så skitlöjligt att påstå att Thomas ljuger om något kring LVU och likaså eller kanske ännu mer att hans fina och oskyldiga son skulle ha anlitat en hitman för att misshandla sitt eget kött och blod bror och Anjo, kanske mörda dem om misshandeln var grov eller att de skulle få svåra effekter för dem.
Citera
2025-01-22, 23:01
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Har du en enda sak Anjo kunnat backa upp? Finns det några bevis på att Linnea är värdelös psykopat hink, vilket är vad Anjo säger.

Jag har inte sett något iaf.
99 procent här inne ser att Linnea är en sjuk psykopat,Bara för att du inte kan se det beror nog på att du också lider av något.
Citera
2025-01-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, så tolkar jag det också.

Stämplingen bör i första hand vara riktad mot en person, inte två, och det bör inte vara uppenbart vem eller vilka som ligger bakom den. Det måste nästan föreligga nån utredningsmässig oklarhet i materialet, för annars hade advokat tilldelas/misstanke delgivits. Det som är någorlunda säkert är att någon/några velat att Jocki ska få ett kok stryk.

Ja vi får helt enkelt vänta och se.

Tänker att om det är alias eller flera inblandade så borde Polisen kunna se vem och varifrån förfrågan kommer ifrån.
De har ju hans telefon och dator från tiden då förfrågan gjordes, så det bör finnas spår av gärningen på dessa enheter och således kan kopplas till honom. D v s om han är skyldig till brottet.
Men, det lär komma fram rätt snart.
Citera
2025-01-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
99 procent här inne ser att Linnea är en sjuk psykopat,Bara för att du inte kan se det beror nog på att du också lider av något.

Klart de gör när 99% här är köpta springisar till de inblandade. Pratar man med folk utanför bubblan så tycker de flesta att de alla är helt dumma i huvudet, en lite mer nyanserad och normal ståndpunkt.

_
Citera
2025-01-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Har du en enda sak Anjo kunnat backa upp? Finns det några bevis på att Linnea är värdelös psykopat hink, vilket är vad Anjo säger.

Jag har inte sett något iaf.

Really? Så en person som ser till att sin pojkvän hamnar i häktet, spiller ut i sociala medier om att hon har blivit misshandlad och visar upp blåmärken, sen går tillbaka till samma person och lever ihop med honom i 1 års tid för att sen neka till att han har begått brott som är uppenbara och som hon själv vittnat om har begåtts. Därpå säger att hon skulle sätta en kniv i en människas hals 6 gånger.
Tycker du det låter som en psykiskt stabil kvinna?
Allt detta har påpekats flera gånger, så jag förstår inte hur du kan ha missat det.
Citera
2025-01-22, 23:33
Medlem
Citat:

Nu får du väl för helvete ta och kamma till dig!
Det är inte någon annan än Linnea som ligger till skuld för att hon sitter i den sits hon gör?!
Det är inte synd om henne överhuvudtaget, inte det minsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in