2025-01-21, 22:35
Medlem
Lyssnade på Joakims podd imorse. Fy fasiken alltså.
C är verkligen helt Psyko. Han hade i mars månad kontakt en person i kriminella kretsar att grovt misshandla Joakim. Exakt vad han skulle göra mot honom kunde J inte gå ut med nu men de va såpass grovt att de t.o.m. kan räknas som mordförsök. Personen ville inte då Joakim och Jonna är rätt kända så de kan lätt komma fram men C tjatade och tjatade...
Citera
2025-01-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Det är väl mest förvånande att Jocke ringer till Thomas när de inte vill att han hör av sig.

Tycker jag inte. Han ringde honom för han ville va en medmänniska och ringa och berätta för honom istället för han skulle behöva läsa de i tidningarna först
Citera
2025-01-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Japp det stank av förnuft mot de som talade - inteee min Christofer ... näää inte det ... hahahaha

Det visste jag inte att Chrippa har sagt. Men det är svårt att ge känslan av kärlek till ett barn om man missbrukar. Det blir alltid en vägg emellan. Det pratas väldigt lite om denna Annika. Kanske kommer mer när filmen är ute. När skulle den sändas?

Hade för mig om drygt en månad att de filmas
Citera
2025-01-21, 23:02
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Håller med dig och alla borde veta hur en grov misshandel kan sluta.
Ska bli intressant när man får veta vilken kille det var som blev erbjuden detta, han är ju känd av polisen sen tidigare.
Det kanske är Johannes Leonidas.chrippa och linne var ju på hotel och festade med honom i somras eller våras.
Citera
2025-01-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Alla dina inlägg blir tydligen sparade hörde jag,Någon gång kommer du åka dit på förtal.

Gäller samma för alla hundratals inlägg här om Linnea och om hur hon är en barnmisshandlare, hora, hink och alla andra nedvärderande namn man använt på henne? Eller är det som vanligt bara hemskt när det gäller Joakim?

_____
Citera
2025-01-21, 23:06
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Gäller samma för alla hundratals inlägg här om Linnea och om hur hon är en barnmisshandlare, hora, hink och alla andra nedvärderande namn man använt på henne? Eller är det som vanligt bara hemskt när det gäller Joakim?

_____
Att kalla någon fula ord går inte under förtal.men sprider du osanning som kan skada en person kan det bli förtal
Citera
2025-01-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja och glöm inte lägga till kvinnofridskränkning också. Julia ska även på förhör gällande de och har mängder med bevis mot de på Chripp. Jag tror de blir separat rättegång men osäker

Så samma kvinna som satt i Anjos video och svor på att Chrippa aldrig varit våldsam påstår nu att så är fallet? och hon har massa material fast att det var så himla hemskt när en annan kvinna hade spelat in samma man? Magstarkt ändå att försöka framställa en kvinna som en psykopat när hon själv varit med om att samma man varit våldsam emot henne.

Sammanfattat har Chrippa slagit/hotat Julia, försökt slå Joakim, hotat Joakim, hotat Anjos barn, försökt beställa misshandel på Joakim och Anjo men det är fortfarande osannolikt att samma man även gett sig på sin nuvarande partner? Så han är en våldsam galning i alla andra relationer och sammanhang, förutom den han har med sin nuvarande tjej. Känns logiskt!

2025-01-21, 23:09
Medlem
Citat:
Har C bevis på exakt allt då? Är du förvånad att hans pappa skrattat menar jag mer tanke på hur han bemötte Julia i deras inspelade samtal
Självklart är jag förvånad, alltså det är ju varken bra för chrippa eller jocke att denna information hittades förstå mig rätt kanske bra att jocke fick reda på det, även om detta planerades för längesedan. Men vad skulle han skrattat åt att hans son riskerar ett väldigt saftigt fängelsestraff?

Han och julia pratade väl inte om något sånt här grovt? Har själv inte lyssnat på hela samtalet ska tilläggas.

Var påstår jag att chrippa har bevis på exakt allt?
Citera
2025-01-21, 23:12
Medlem
Citat:
Att kalla någon fula ord går inte under förtal.men sprider du osanning som kan skada en person kan det bli förtal

Du vet överhuvudtaget inte vad pratar om. Att sprida uppgifter om att någon är en barnmisshandlare och någons sexuella vanor i syfte att nedvärdera är utan tvekan grund för förtal.

2025-01-21, 23:14
Avstängd
Citat:
Alla dina inlägg blir tydligen sparade hörde jag,Någon gång kommer du åka dit på förtal.

Nej då.
Rask, Anjo och Jocke riskerar att åka dit för förtal.

Det spelar liksom ingen roll om det man säger är sant eller inte.
Citera
2025-01-21, 23:15
Medlem
Citat:
Lyssnade på Joakims podd imorse. Fy fasiken alltså.
C är verkligen helt Psyko. Han hade i mars månad kontakt en person i kriminella kretsar att grovt misshandla Joakim. Exakt vad han skulle göra mot honom kunde J inte gå ut med nu men de va såpass grovt att de t.o.m. kan räknas som mordförsök. Personen ville inte då Joakim och Jonna är rätt kända så de kan lätt komma fram men C tjatade och tjatade...

Visst. Samtidigt är det dumt att dra alldeles för bestämda slutsatser baserat på vad Jocke säger i sin podcast. Det finns ingen dom på att han planerat dessa sakerna. Det har inte ens väckts ett åtal om det. Det är inte helt lämpligt att ta Jockes ord som sanning på det. Inte ens Jocke själv har tagit del av allt kring detta, han vet bara att det finns en misstanke om det.
Citera
2025-01-21, 23:18
Medlem
Lova33s avatar
Ska inte ljuga, det har varit (ibland overkligt) plågsamt att bevittna hur Chrippa Da Kräfta, den kvicktänkta ärliga YT-kreatören, gått från att leverera roliga träffsäkra oneliners och roasta sönder verklighetsfrånvända sär på ett mycket tillfredsställande sätt -till att själv bli ett fucking sär!!!

Jag är övertygad om att psykfallet, som intensivt och dedikerat stalkat honom sedan Jockiboifangirl-tonåren, är den som ligger bakom allt!
Riktigt äckligt att se hur vidret först insertat sig själv i hans liv, splittrat en oskyldig liten familj och sedan maniskt gaslightat och hjärntvättat honom tills han tillslut i princip vill döda sin egen bror!
Allt detta för att det besatta psykfallet inte fick sin skeva äckliga idoldröm uppfylld, när det stod klart att Jocki inte var intresserad!

Glömmer aldrig Chrippas ord om psykfallet i sin sanningsvideo, det tillsammans med det senaste årets rubbade verklighetsfrånvända utspel (allt från blodiga monsterlekar med småbarn till knivhugg i halsen på faktalevererande youtubers) gör att jag är helt säker på att vidret använt Chrippa som vapen! Fanskapet borde, för allas säkerhet, låsas in på livslång förvaring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in