2025-01-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Tycker du att det är fel att en utsatt kvinna sätter en man i häktet? Vet du om att en kvinna i en våldsam relation i snitt lämnar 7 gånger innan hon lämnar för alltid? Har du läst om många andra fall där flickvänner till kriminella sitter och golar ner sina pojkvänner?
Jag tror du behöver läsa på lite om destruktivitet och våld i nära relation och sen kan du komma tillbaka sen.

____

Nu antar du en massa saker som du inte har belägg för? Nog för att jag tycker Chrippa är en douche, men att jag ska döma honom för att vara en kvinnomisshandlare utan åtal eller dom, så lågt sjunker inte jag. Men du gör det uppenbarligen eftersom du utgår ifrån att Linnea skulle levt med våld från Chrippa.
Du kan köra den där snyfthistorian med någon annan, för jag köper inte den.
Julia och Linnea har båda kört med offerkoftor och båda två är lika dåliga på det.
Citera
2025-01-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Nu antar du en massa saker som du inte har belägg för? Nog för att jag tycker Chrippa är en douche, men att jag ska döma honom för att vara en kvinnomisshandlare utan åtal eller dom, så lågt sjunker inte jag. Men du gör det uppenbarligen eftersom du utgår ifrån att Linnea skulle levt med våld från Chrippa.
Du kan köra den där snyfthistorian med någon annan, för jag köper inte den.
Julia och Linnea har båda kört med offerkoftor och båda två är lika dåliga på det.

Varken du eller jag vet vad som hände så att påstå att det inte fanns belägg för henne att ringa polisen kan vi därför inte heller veta. Tänker inte spekulera i det och jag slänger mig heller inte med barn eller kvinnomisshandlare utan ordentliga bevis som andra i den här tråden.
Enligt uppgifter ska Chrippa vara anmäld för grov kvinnofridskränkning av Julia, vilket för åtal i princip alltid kräver flera fall av misshandel.

_
Citera
2025-01-23, 01:09
Medlem
C189s avatar
Citat:
Varken du eller jag vet vad som hände så att påstå att det inte fanns belägg för henne att ringa polisen kan vi därför inte heller veta. Tänker inte spekulera i det och jag slänger mig heller inte med barn eller kvinnomisshandlare utan ordentliga bevis som andra i den här tråden.
Enligt uppgifter ska Chrippa vara anmäld för grov kvinnofridskränkning av Julia, vilket för åtal i princip alltid kräver flera fall av misshandel.

_

Hur ska du ha det? I ditt tidigare inlägg så menar du på att Linnea är utsatt och att Chrippa skulle vara en kvinnomisshandlare därav. Sedan så påstår du nu att varken du eller någon annan vet vad som hände. Vet du inte vad som hänt så bör du ju inte heller yttra dig om att det är synd om en person, eller?.
Citera
2025-01-23, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C189
Hur ska du ha det? I ditt tidigare inlägg så menar du på att Linnea är utsatt och att Chrippa skulle vara en kvinnomisshandlare därav. Sedan så påstår du nu att varken du eller någon annan vet vad som hände. Vet du inte vad som hänt så bör du ju inte heller yttra dig om att det är synd om en person, eller?.

Kan man bara vara utsatt för misshandel i en relation? I min värld finns det ganska många sätt man kan vara utsatt på, både psykiskt och ekonomiskt våld tex. Jag har ifrågasatt hur man köper bilden av Chrippa som en galen psykopat som tar till extrema metoder för att skada andra i sin närhet samtidigt har så svårt att tro att han även skulle kunna utsätta sin nuvarande partner.

Att tycka synd om någon kan man göra även om det skulle visa sig att någon inte är utsatt för misshandel eller hur? Jag kan tycka att det är synd att Julia och Linnea kastat bort sina säkert betydligt vettigare liv de hade innan de träffade Chrippa. Det handlar inte ens om vem det är synd om, det handlar om att det är varken Linnea eller Julia som har satt Chrippa i den situation han sitter i nu, den har han satt sig i själv.

_
Citera
2025-01-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad vet du om planerna mot Chrippa och Linnea? Bara för att dom inte gör hundratals videos om vad dom utsatts för betyder det inte att dom inte har nog med materiel för att få Jocke och Anjo att svettas.
Dom håller tyst helt enkelt, något Jocke och Anjo hade haft värde att lära sig av

Skärp dig. Chrippa och Linnea kan inte hålla käft om de snubblar över något de anser vara saftigt.
Citera
2025-01-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Något nytt? Sitter mongot och gråtrunkar på en galonmadrass eller har han uppgraderat lyan till en fastsatt stål- säng?

Snart lär hans flamma bli plockad också, lär nog samlas lite bevis på henne också innan de slår till.

Catch me if you can.

Lite svårt att uppdatera om något nytt när mannen i fråga inte får ha kontakt med någon, skulle väl vara om en råtta letar sig ut.
Förvaltningsrätten i Karlstad imorgon där Anna bok ska kriga för Julias rätt till barnet, hon vet mycket om hur man uppfostrar goda ungar.

Vilken av dom menar du? Blir nog inte mycket plocka av någon av dom. förstagångsförbrytare båda och bara misstänkta för medhjälp, blir villkorlig dom och dagsböter.

_
Citera
2025-01-23, 01:53
Medlem
Citat:

Vilken av dom menar du? Blir nog inte mycket plocka av någon av dom. förstagångsförbrytare båda och bara misstänkta för medhjälp, blir villkorlig dom och dagsböter.

_

Julia har redan en dom, även om den inte är relevant i sammanhanget - dataintrång.
Citera
2025-01-23, 01:56
Medlem
C189s avatar
Citat:
Kan man bara vara utsatt för misshandel i en relation? I min värld finns det ganska många sätt man kan vara utsatt på, både psykiskt och ekonomiskt våld tex. Jag har ifrågasatt hur man köper bilden av Chrippa som en galen psykopat som tar till extrema metoder för att skada andra i sin närhet samtidigt har så svårt att tro att han även skulle kunna utsätta sin nuvarande partner.

Att tycka synd om någon kan man göra även om det skulle visa sig att någon inte är utsatt för misshandel eller hur? Jag kan tycka att det är synd att Julia och Linnea kastat bort sina säkert betydligt vettigare liv de hade innan de träffade Chrippa. Det handlar inte ens om vem det är synd om, det handlar om att det är varken Linnea eller Julia som har satt Chrippa i den situation han sitter i nu, den har han satt sig i själv.

_

Absolut att detta är en tråd om Chrippa, men du ska nog inte glömma det faktum att det även finns videos/ljudklipp/skärmdumpar där ute som tyder på att Linnea utsatt Chrippa på olika sätt. Varför är det synd om en människa som önskar en annan människa så ont som Linnea uppenbarligen gjort mot Chrippa?. Det förstår jag inte så det får du gärna förklara.

Jag tycker inte synd om någon av dem. Blir man utsatt så är det synd, men blir man utsatt och själv ger sig in i leken genom att utsätta den andra tillbaka så får man leken tåla.

"Lika barn leka bäst"
Citera
2025-01-23, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Julia har redan en dom, även om den inte är relevant i sammanhanget - dataintrång.

Ja just det, glömde bort den. Får ge henne att det var något av det bästa hon gjort. Det kommer dock inte påverka utfallet här. Man önskar mycket om man önskar att damerna kommer spendera en dag i fängelse.

_
Citera
2025-01-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C189
Absolut att detta är en tråd om Chrippa, men du ska nog inte glömma det faktum att det även finns videos/ljudklipp/skärmdumpar där ute som tyder på att Linnea utsatt Chrippa på olika sätt. Varför är det synd om en människa som önskar en annan människa så ont som Linnea uppenbarligen gjort mot Chrippa?. Det förstår jag inte så det får du gärna förklara.

Jag tycker inte synd om någon av dem. Blir man utsatt så är det synd, men blir man utsatt och själv ger sig in i leken genom att utsätta den andra tillbaka så får man leken tåla.

"Lika barn leka bäst"

Nu tycker jag inte så himla himla himla synd om varken Linnea eller Julia. Det jag tycker är helt enkelt att Chrippa är hjärnan bakom den brottslighet som han är misstänkt för och så som det ser ut nu är det även tingsrättens inställning. Jag är varken emot att Chrippa, Linnea eller Julia får ta sitt straff, det jag är emot är att man lägger allt ansvar för Chrippas brottslighet på Linnea när det är ett rent faktum att han höll på med den långt innan de blev tillsammans. När man hela tiden lägger allt han gör och gjort på någon annan så tar man ifrån han hans egna ansvar. Han är högst ansvarig för att han sitter där han sitter, ingen annan.

_
Citera
2025-01-23, 02:25
Medlem
C189s avatar
Citat:
Nu tycker jag inte så himla himla himla synd om varken Linnea eller Julia. Det jag tycker är helt enkelt att Chrippa är hjärnan bakom den brottslighet som han är misstänkt för och så som det ser ut nu är det även tingsrättens inställning. Jag är varken emot att Chrippa, Linnea eller Julia får ta sitt straff, det jag är emot är att man lägger allt ansvar för Chrippas brottslighet på Linnea när det är ett rent faktum att han höll på med den långt innan de blev tillsammans. När man hela tiden lägger allt han gör och gjort på någon annan så tar man ifrån han hans egna ansvar. Han är högst ansvarig för att han sitter där han sitter, ingen annan.

_

För det första så förstår jag inte hur Chrippas ekonomiska brottslighet helt plötsligt kom in i bilden, när vi talade om Linneas "utsatthet" gällande hur han behandlat henne. Du refererar själv till kvinnors utsatthet i relationer.

Sedan så bistår Linnea med idéer om hur dom fortsatt ska kunna främja denna brottsliga verksamhet. Detta då hon enligt ljudklipp bistått med förslag om vem dom kan överföra pengar till och så vidare. Hur är det då synd om henne?. Hon har fått åka på resor, köpa dyra prylar och så vidare. Hur tror du att hon inte varit med på det hela med egen vilja??

Jag säger inte att du har fel och jag respekterar din åsikt.
Men jag är så långt ifrån att dela din åsikt så jag är väldigt intresserad av att veta hur du kan resonera så här.
Citera
2025-01-23, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Really? Så en person som ser till att sin pojkvän hamnar i häktet, spiller ut i sociala medier om att hon har blivit misshandlad och visar upp blåmärken, sen går tillbaka till samma person och lever ihop med honom i 1 års tid för att sen neka till att han har begått brott som är uppenbara och som hon själv vittnat om har begåtts. Därpå säger att hon skulle sätta en kniv i en människas hals 6 gånger.
Tycker du det låter som en psykiskt stabil kvinna?
Allt detta har påpekats flera gånger, så jag förstår inte hur du kan ha missat det.

Jag har inte missat att det påpekas hela tiden.

Men inget av det verkar stämma. Psykopat hink barnmisshandel knivhuggnnings anklagelserna som Anjo och många kör på med de jag inte som annat än historier och mobbning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in