2025-01-14, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Ok, köper det. MEN du litar mer på en påtagligt berusad person som i förhör är ovanligt och motsägelsefullt detaljerad i sin berättelse?
I detta fall finns ju dessutom en hel del stödbevisning. MEN vi får se, kanske blir även detta ett av de 95%-en av gemomförda våldtäkter som inte leder till fällande dom

Om det bedöms att den tilltalade varit för berusad för att framstå som trovärdig så innebär det att han befunnit sig i en särskilt utsatt situation och då är det den starka judotjejen (MÄ) som våldtagit honom i så fall. Om inte, så ska han bedömas som trovärdig.

Oavsett, så talar denna aspekt till hans fördel och sammantaget med obefintliga bevis för hans eventuella oaktsamhet och uppsåt, samt bevis som styrker hans uppfyllda plikt vad gäller bekräftelse på samtycke, så är det judotjejen (MÄ) som ska skaka galler. Det är väl ingen som vill ha en sådan samhällsfarlig galning ute på gatorna?
Citera
2025-01-14, 15:05
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kanske han är jättenöjd ändå - han lyckades doppa - hon är så klart inte nöjd hon är ett brottsoffer
o han en brottsling - nu kan han fortsätta att studera på anstalten utan studielån o lägga ner heelaa
sin kraft på studierna eftersom det inte finns kvinnor för dopp där
Hon är nöjd. Sexsiffrigt skadestånd. Studierna räddade.
Citera
2025-01-14, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Hon är nöjd. Sexsiffrigt skadestånd. Studierna räddade.

Ja samt finansiering av hennes elitsatsning gällande styrkesport och judo, det kan nog ha varit tufft att få ekonomin att gå ihop när hon satsat på både studier och elitidrott, så motivet till skadestånd är självklart en given faktor.
Citera
2025-01-14, 15:11
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senderoluminosa
Bra fart i tråden ändå, med tanke på att det händer så lite.
Känns som det mest trampas vatten och samma argument valsas runt och runt.

Allt har ju en silver lining och här kommer en trösterik tanke för den tilltalade.
Triggervarning för känsliga själar.

Men ontopic.

Har vi sett någon framställan till Hovrätten?
Tänker att med tanke på bytet av advokat kanske frågan om oaktsamhet har aktualiserats från den tilltalades sida.
Försvarsadvokater är värdelösa. Och saltar räkningar.
Citera
2025-01-14, 16:58
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hade du inte ens försökt om mannen varit över 175 cm?

Jag är ingen förespråkare av bråk o våld. Men vill ändå säga att visst skulle jag dra mig för att inleda fysiskt bråk med någon som var betydligt större än mig men skulle det gälla att försvara mig skulle jag inte ta något sådant i beaktande. Då skulle jag fightas med näbbar o klor även om min motståndare var huvudet längre än mig.

Oerhört svårt att svara på. Jag har aldrig blivit utsatt för det så jag vet inte. Hade kanske reagerat helt djuriskt och börjat slåss för livet, eller så hade jag blivit apatisk. Den finns ett spektrum däremellan också. Svårt att säga
Citera
2025-01-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Försvarsadvokater är värdelösa. Och saltar räkningar.

Vissa försvarsadvokater är jävligt duktiga.
Men saltar räkningar, det är det ingen tvekan om att dom gör. Hej vilt.

Vi får hoppas att mannen i detta målet nu har fått en advokat som kan sitt jobb, så att han får ett adekvat försvar, som alla misstänkta har rätt till, istället för den korrupta extremfeministen som han först tilldelades.
Citera
2025-01-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Om det bedöms att den tilltalade varit för berusad för att framstå som trovärdig så innebär det att han befunnit sig i en särskilt utsatt situation och då är det den starka judotjejen (MÄ) som våldtagit honom i så fall. Om inte, så ska han bedömas som trovärdig.

Oavsett, så talar denna aspekt till hans fördel och sammantaget med obefintliga bevis för hans eventuella oaktsamhet och uppsåt, samt bevis som styrker hans uppfyllda plikt vad gäller bekräftelse på samtycke, så är det judotjejen (MÄ) som ska skaka galler. Det är väl ingen som vill ha en sådan samhällsfarlig galning ute på gatorna?

Ja det är nästan mer hon som gjort sig skyldig till våldtäkt om vi ska följa samtyckeslagen haha
Citera
2025-01-15, 13:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Oerhört svårt att svara på. Jag har aldrig blivit utsatt för det så jag vet inte. Hade kanske reagerat helt djuriskt och börjat slåss för livet, eller så hade jag blivit apatisk. Den finns ett spektrum däremellan också. Svårt att säga

Så rent juridiskt skulle man egentligen inte ens behöva beakta hur någon reagerat i någon situation eftersom spektrat på reaktioner är precis lika brett som det är gällande hur många kön man kan identifiera sig som idag.
Citera
2025-01-16, 15:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Om du läser FUP:en så ser du vad meddelanden, vänner, kurator, utredare , rättsmedicinare säger. Du tror alltså mer på att hon ljuger och vill sätta en klasskompis i fängelse i 3 år, time will tell

Får jag fråga vad du menar med att "time will tell"? Menar du alltså att om det nu skulle bli så att domen ändras i HD och han frias så ser du att vad meddelandena, vännerna, kuratorn, utredarna, rättsmedicinarna säger bara var lögner eller åtminstone ingenting som pekar på att en våldtäkt begåtts?
Citera
2025-01-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abm123
Hovrättsförhandling 23/1 09:00.

Äntligen dags imorgon !!!!
Citera
2025-01-22, 22:16
Medlem
Citat:

to 2025-01-23 09:00 - 16:30 Huvudförhandling B 1506-24 våldtäkt Sal G
Citera
2025-01-23, 06:06
Medlem
Citat:

Japp vi får verkligen hoppas att vi slipper en ny rättsskandal och att hovrätten ogillar det här tramsåtalet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in