2025-01-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag lade till lite mer i mitt svar ovan, medan du skrev detta.

Jag skulle ha framfört dessa båda saker som frågor till eleverna att fundera över. Sedan de läst in sig på sakerna naturligtvis.

Såg det nu och tycker det låter fullt rimligt.
Citera
2025-01-22, 14:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag lade till lite mer i mitt svar ovan, medan du skrev detta.

Jag skulle ha framfört dessa båda saker som frågor till eleverna att fundera över. Sedan de läst in sig på sakerna naturligtvis.
Lite jag funderar om i dina svar. Vad menar du är jämställt?

Vad vill man eleverna ska fundera på här, egentligen. Det känns väldigt vänsterstyrt, att man försöker styra deras tankar åt ett visst håll. Hur förhåller man sig till Isak och Wang i den här frågan. Eller Apu?

Jag menar att det blir väl problem, när det gäller diskriminering, om man bortser från meritokratin och bara ska fundera över en grupp, eller vad anser du?

Om Johan och Henrik får sina jobb, för att det är duktigare, ska de inte ha dem då? Finns det med i frågeställningen?
Senast redigerad av EnCarte 2025-01-22 kl. 14:35.
Citera
2025-01-22, 14:44
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Lite jag funderar om i dina svar. Vad menar du är jämställt?

Vad vill man eleverna ska fundera på här, egentligen. Det känns väldigt vänsterstyrt, att man försöker styra deras tankar åt ett visst håll. Hur förhåller man sig till Isak och Wang i den här frågan. Eller Apu?

Jag menar att det blir väl problem, när det gäller diskriminering, om man bortser från meritokratin och bara ska fundera över en grupp, eller vad anser du?

Om Johan och Henrik får sina jobb, för att det är duktigare, ska de inte ha dem då? Finns det med i frågeställningen?

Jag återkommer gärna till dig ang det du skrivit. I kväll eller tidigt i morgon. Jag har om en liten stund saker att göra, vilka måste prioriteras före diskussioner på Flashback, hur intressanta diskussionerna än må vara.
M v h
Citera
2025-01-22, 14:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag återkommer gärna till dig ang det du skrivit. I kväll eller tidigt i morgon. Jag har om en liten stund saker att göra, vilka måste prioriteras före diskussioner på Flashback, hur intressanta diskussionerna än må vara.
M v h
Gör det. Du kan väl ta frågan till lärarrummet, så kan ni lärare diskutera och fundera över det.
Citera
2025-01-22, 17:45
Medlem
[quote=Theicebear|90778865]
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm

Det beror visst på deras hudfärg och etnicitet är du helt blåst. Kolla statistiken och vakna upp ur drömmen. Du borde inte få jobba inom skolmiljö helt otroligt. Typiskt att det är så synd om alla invandrare när det är de som har skapat alla problem. Skyll allt på de vita ungdomarna så löser det sig säker. Idiot.

Jag ber dig återigen om ett exempel. Vad är det som beror just på deras hudfärg?
Citera
2025-01-22, 17:49
Medlem
[quote=hedonismmm|90781734]
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear

Jag ber dig återigen om ett exempel. Vad är det som beror just på deras hudfärg?
De blir rånade just för att de är vita svenskar. Vad är det som är svårt att förstå med det. Blattarna väljer ut svenska vita barn att råna och misshandla då de vet att dem svenska barnen inte kommer göra något motstånd då dem svenska barnen är rädda för de kriminella invandrarna.

Kan du få in det i ditt huvud tack.
Citera
2025-01-22, 17:52
Medlem
[quote=Theicebear|90778865]
Citat:

Det beror visst på deras hudfärg och etnicitet är du helt blåst. Kolla statistiken och vakna upp ur drömmen. Du borde inte få jobba inom skolmiljö helt otroligt. Typiskt att det är så synd om alla invandrare när det är de som har skapat alla problem. Skyll allt på de vita ungdomarna så löser det sig säker. Idiot.

Newsflash btw det här är en del av svensk läroplan, man måste alltså enligt lag undervisa om detta.

När har jag sagt att man ska tycka synd om någon? Jag försöker belysa att vi behöver motverka diskriminering i alla dess former, och just diskriminering mot vita cis personer är inget större problem i samhället i stort. Jag vill gärna förstå vad det är du menar när du påstår att svenskar diskrimineras pga sin hudfärg eller sexuella läggning för jag har då aldrig hört någon vara med om det
Citera
2025-01-22, 17:55
Medlem
[quote=Theicebear|90781775]
Citat:
De blir rånade just för att de är vita svenskar. Vad är det som är svårt att förstå med det. Blattarna väljer ut svenska vita barn att råna och misshandla då de vet att dem svenska barnen inte kommer göra något motstånd då dem svenska barnen är rädda för de kriminella invandrarna.

Kan du få in det i ditt huvud tack.

Det här sker även mot invandrarkids. Jag kan förstå din vinkel men det är viktigt att ta i beaktande här att det som din sons lärare pratar om är strukturella saker och inte något enstaka fall. Att svenskar systematiskt förnedringsrånas sker inte varje dag i Sverige, det gör diskriminering pga etnicitet/kön/sexuell läggning i till exempel arbetssituationer. Det är dvs ett mycket större problem och något som är mer värt att lägga tid på
Citera
2025-01-22, 18:05
Medlem
[quote=hedonismmm|90781850]
Citat:

Det här sker även mot invandrarkids. Jag kan förstå din vinkel men det är viktigt att ta i beaktande här att det som din sons lärare pratar om är strukturella saker och inte något enstaka fall. Att svenskar systematiskt förnedringsrånas sker inte varje dag i Sverige, det gör diskriminering pga etnicitet/kön/sexuell läggning i till exempel arbetssituationer. Det är dvs ett mycket större problem och något som är mer värt att lägga tid på

Nej jag kommer aldrig se det som ett större problem att någon blir mobbad eller diskriminerad än att svenska barn blir förnedringsrånade av folk som inte borde få vistats i Sverige.
Citera
2025-01-22, 18:09
Medlem
[quote=Theicebear|90781938]
Citat:

Nej jag kommer aldrig se det som ett större problem att någon blir mobbad eller diskriminerad än att svenska barn blir förnedringsrånade av folk som inte borde få vistats i Sverige.

Xenofobi kommer nog tyvärr för din del aldrig vara en del av svensk läroplan
Citera
2025-01-22, 18:18
Medlem
[quote=hedonismmm|90781970]
Citat:

Xenofobi kommer nog tyvärr för din del aldrig vara en del av svensk läroplan
Konstigt att man blir främlingsfientlig när samhället ser ut som det gör. Speciellt när ens egna barn har blivit utsatta.
Citera
2025-01-22, 18:21
Medlem
[quote=Theicebear|90782045]
Citat:
Konstigt att man blir främlingsfientlig när samhället ser ut som det gör. Speciellt när ens egna barn har blivit utsatta.

Du har säkert dina anledningar jag säger ingenting om det, men det kommer aldrig vara något vi lär ut i skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in