2025-01-21, 11:09
Medlem
Min son går 2an på gymnasiet och har visat mig deras senaste skoluppgift.

Uppgiften handlar om samhälls normer och sexualitet.

Han har visat mig uppgifterna de jobbar med och jag kan inte tro mina ögon när jag ser vad de tvingas lära sig om.

I en uppgift står det bland annat om Heteronormen och hur de homosexuella ses som onormala och genomgår en djup diskriminering i svenska samhället.

Det står även om ”Svenskhets normen” och hur det är ett stort problem för ”Svenskar” att de har svårt att accepteras som svensk om man har utländska föräldrar även fast man är född i Sverige.

Det fortsätter så med allt möjligt Pk, woke vänstervriden uppfattning om samhället.

Skolan skriver också att det skulle vara en norm i Sverige att män accepteras tafsa och vara våldsamma mot kvinnor.

Så min fråga till er är hur ni ställer er till att skolan lär ut sådan här meningslös propaganda med ett tydligt politiskt syfte.

De försöker upplysa problem som knappt finns och gör det till en stor grej för att locka över väljare till vänstern.

Lärarna som undervisar i ämnet är även otroligt vänster vridna enligt min son.

Ämnet är fritt för diskussion ska skolan undervisa såhär?

Mod får flytta tråden om den ligger fel tack.
Citera
2025-01-21, 11:23
Medlem
FarliKorvs avatar
Du ska inte skriva på flashback, du ska prata med grabbens lärare.
Citera
2025-01-21, 11:29
Medlem
F.Hansens avatar
Jo det är ett av alla exempel på hur extrema postmodernistiska tankar genomsyrar alla samhällsfunktioner genom feministaktivisterna.
Visst att man bör revidera normer och begrepp men ja, det finns en politisk agenda bakom som i den här extrema formen är destruktiv för samhället.
Igenom att ifrågasätta alla begrepp och att det ”rätta” är vad de själv förespråkar erroderar man samhället genom en process som i socialkonstruktional samhällsförändring är alltför snabb, polariserande och omfattande.
Citera
2025-01-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Du ska inte skriva på flashback, du ska prata med grabbens lärare.

Tror tyvärr inte att det skulle förändra någonting. Lärarna påstår att det finns i läroplanen.
Citera
2025-01-21, 11:36
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Tror tyvärr inte att det skulle förändra någonting. Lärarna påstår att det finns i läroplanen.

Det är ditt barn det handlar om, inte en bil som blir servad fel.

Tror, jösses!

Prata med dom.
Citera
2025-01-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Det är ditt barn det handlar om, inte en bil som blir servad fel.

Tror, jösses!

Prata med dom.

Nej men de kommer inte ändra sin läroplan för att jag tar ett snack med de. Det är självklart problemet. Säger istället till min son att bara ta sig igenom det även om det är absurt.
Citera
2025-01-21, 11:43
Medlem
Åt helvete med "skolplikten" med andra ord.

Vad är det för program, lektion och idiotlärare.

Oavsett ska du låta ungen skolka från dessa lektioner och få IG, ett IG pga frånvaro är bästa betyg i såna fall. Eller vad man nu har för betyg... F, 0, vilket som.
Citera
2025-01-21, 11:47
Medlem
Sereenas avatar
Det måste ju böjas i tid det som krokigt ska bli...
Citera
2025-01-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollpanoll
Åt helvete med "skolplikten" med andra ord.

Vad är det för program, lektion och idiotlärare.

Oavsett ska du låta ungen skolka från dessa lektioner och få IG, ett IG pga frånvaro är bästa betyg i såna fall. Eller vad man nu har för betyg... F, 0, vilket som.

Det är inriktningen samhällsvetenskap ämne naturkunskap.
Citera
2025-01-21, 11:50
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Nej men de kommer inte ändra sin läroplan för att jag tar ett snack med de. Det är självklart problemet. Säger istället till min son att bara ta sig igenom det även om det är absurt.

Lägg energi på att uppfostra och umgås med din son ist för att gnälla på flashback om du inte ska konfrontera lärarna/skolan med det du tycker är vansinnigt.
Citera
2025-01-21, 11:53
Medlem
Du måste sätta ner foten .. prata med lärare rektor mm, samla ihop andra föräldrar och ta ett snack med dom.. skriv insändare i er lokal tidning.. mm mm sprid detta så mycket du kan.. skapa opinion och acceptera inte trots läroplan mm.. Sverige måste vakna för helvete…
Citera
2025-01-21, 11:56
Medlem
Niggwards avatar
Neeeee menar du? Dagisbarn som knappt kan lägga ihop en mening har vajat bögflaggoor i många år nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in