Den jag tror har störst chans att få ett genombrott av dom unga hos oss i år tror jag är Wilson Lindberg Uhrström. Han ser verkligen ut som en ”Nanasi-light”.
Trångt om platserna men ibland kan det gå fort, lex Hampus Skoglund.
(Och märk för i helvete ordet light väl! )
Kipketer har varit överjävlig i P19. Inte varit så säker på att han skulle kunna göra samma saker på seniornivå men det ser ju onekligen spännande ut. Han, Hedlöf och Lahdo på ett mittfält i HTFF är magiskt. Då har man inte ens tänkt på Ablido som jag trodde vi skulle tappa till typ Degerfors; ett offer för konkurrensen centralt.
Salorm! Appropå saker i rumpan när tänkte ni sluta sära på skinkorna för oss?
Blir nog redan i år.. Lite finsk sisu är precis vad vi behöver.. Nu verkar vi snuva City Group på en talang också. Nån som har koll på Siltanen sen innan? Skitsamma egentligen, finnpajsare brukar göra det bra i DIF.
Ni Wiseguys i GBG hur fan kunde blåvitt tacka nej till Nainggolan? Inter klippte honom för 38 miljoner euro 2018 det hade varit en ära att se han i allsvenskan han är en stor profil från Serie A framförallt under Roma-tiden. Han är kungen av långskott fortfarande och en aggressiv tvåvägsspelare. Kedjeröker cigaretter men levererar.
Den jag tror har störst chans att få ett genombrott av dom unga hos oss i år tror jag är Wilson Lindberg Uhrström.
En del av Kim Hellbergs storhet är att inte har något emot att ge unga spelare förtroendet framför äldre om de för tillfället har bra form. Wilson kommer säkert få chansen att visa upp sig i kommande tränings- och cupmatcher. Om han levererar tillräckligt bra där kommer han få chansen också i Allsvenskan.