Blivit lite allmänt trött på vad som skrivs här och på övriga sociala medier/forum. Framförallt inlägg i vad som sägs komma från ”egna led”. Läs DIF SF som exempel vid eventuellt intresse.
Som exempel att Bosse alltid säljer bra spelare och bara ersätter med sopor. Märkligt då, kan tyckas, hur DIF år för år växer i tranfernetto och resultat?
Hur DIF/Bosse kunnat ersätta en vänsterback med ”star quality” i Pierre Bengtsson med en Elias Andersson - och efter försäljning av honom (oförsvarligt move från Bosse såklart) hämta in en värdelös ersättare från ett bottenlag i Superettan, helt fel hylla såklart, i Samuel Dahl (plus en premiumvärvning i Kaib ska sägas) ska såklart ifrågasättas.
Fullständigt vansinne dessutom att sälja samma Dahl (trots orimligheten i att värva honom från första början) 12 månader senare och ersätta honom med en minderårig japan som ingen i fotbollseuropa hade hört talas om. I sommar ersätter vi Kosugi (vansinnigt återigen såklart) för 60+ mkr med en [insert name] värdelös sopa. Och hjulet fortsätter att snurra.
Det var dessutom lika värdelöst att värva Hümmet som Bosman från Kalmar i nia-rollen när vi behövde en klasspelare på den positionen och än mer värdelöst att sälja samma spelare för 25 mkr 12 månader senare. Bosse säljer bara klass och ersätter med sopor år ut och år in.
Hur går logiken ihop? Glömde nämna att årets sopor spelar slutspel för andra gången på tre år på torsdag.
Förstår helt vad Bosse menar när han säger att det är svårt att driva en fotbollsklubb. Förstår även helt vad
Fried Friendly (sorry att jag involverar dig i detta mörker) menar när han påstår att jag blivit bortskämd. -Ja, den träffade. Trots att jag sitter på yahten i båtfamiljen
Bitterheten i detta inlägg bör understrykas handla om vad som skrivs av våra egna främst. Inte på denna plattform alltså.
Med detta sagt; värva in en förstamålis tack.