2024-09-19, 00:21
Medlem
KSOEskribents avatar
LinkedIn är ett tillhåll för människor som vill synas, mer komplicerat än så är det inte. Precis som på vilken annan social-medie-plattform som helst så jagar folk status. På samma sätt som Tinder inte fungerar för de flesta män så kommer inte LinkedIn att fungera för de flesta män.
Citera
2024-09-20, 15:34
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Linke-din, har av oss ända sedan dess launch setts som ett forum för upp-blåst självförhärligande.

Åt-shill-iga Besserwissers inbillades sent 90-tal att tro att det var där som en "nätverkade". Det är dessa växelvarma och ormars avkomma som ännu utgör crowden där. Detta, ihop med ännu mindre vetande Millennials, som typiskt okritiskt otorra bak örat kliver på alla till synes politiskt korrekta bandvagnar som de får korn på.

Vi sticker ut bestämda hakan med att säga att mången med lem på Linkedin är megadryg, av och till naturen.

Din jobbkollega som ofta fablar om att han (just han, inga 'hen') återkommande blir approacherad av (w)reckryterare och headhunters och kavat påstår sig ha nobbat alla dessa feta jobberbjudanden med fantasilön "...eftersom en mångfaldsvärdegrund inte fanns uttalad där", är den som hypar Linkedin.

Soptunna, umm, återvinningskärl. Nu.

Dina inlägg är hur jag föreställer mig Strindberg om han fått tillgång till internet från graven. Halvfull, irriterad, onödigt svårförståelig, men ganska träffsäker. LinkedIn suger big time.

Det är inget annat än kukmäteri: vem har det finaste jobbet? Flashigaste hotellet på konferensen? Flådigaste kontoret? Knullat flest sekreterare (eller chefer)?
Citera
2024-09-20, 18:38
Medlem
eleO12O24s avatar
Verkar vara folk med narcissism och starka bekräftelsebehov som har LinkedIn. Idioterna vill visa upp sina meriter och tävla mot andra och har inget liv utanför sin karriär och studier.
Citera
2024-09-20, 18:55
Medlem
-Grillo-s avatar
Vad går egentligen Linkedin ut på? Att hitta bra jobb? Jag gjorde ett konto nån gång o det verkar vara som nån sorts Facebook inriktad på jobb, karriär o utbildning.

Jag är nöjd o trivs med mitt jobb, med en relativt enkel utbildning o har inga karriär-planer, så jag hör kanske inte hemma där?
Citera
2024-10-22, 18:47
Medlem
zuperions avatar
Håller helt med dig! Jag har också haft LinkedIn i evigheter och inte en enda gång har det lett till något vettigt. Känns som att hela plattformen är full av självförhärligande inlägg som ingen egentligen bryr sig om. Haha, jag hittade faktiskt denna video idag på YouTube , som ledde mig till denna tråden: https://youtu.be/_7CRYbgMwPw LinkedIn-kulturen är bara absurd!
Citera
2025-01-22, 17:15
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Kvinnorna på LinkedIn: bedriver politisk opinion, lägger ut selfies & snyfthistorier

Jag har på senare tid rensat bort hysteriskt många kvinnor från mitt LinkedIn-nätverk som jag mött genom min långa karriär då jag nästan dagligen får upp inlägg från kvinnor som bedriver politisk aktivism på LinkedIn. LinkedIn ska i mina ögon vara ett yrkesnätverk, men kvinnor använder LinkedIn för att:
1 - Lägga upp bilder på sig själva i sina inlägg.
2 - Hata på SD/Trump.
3 - Klaga på män som skickar komplimanger till dem i deras LinkedIn-DMs, och exemplifierar detta med män som berömmer deras arbete och vill nätverka. Men kvinnorna är övertygade om att alla män som hör av sig och interagerar med deras inlägg vill ligga med dem! Även om så nu är fallet så kan man ju tycka att kvinnorna kunde fundera på att det kanske faktiskt är synd om dessa personer som lever i ofrivilligt celibat och att ofrivillig ensamhet är ett stort samhällsproblem. Men nej, det är ju såklart synd om kvinnan som får för mycket uppmärksamhet! När var senaste gången du såg en kvinna tycka synd om det motsatta könet?
4 - Skriva snyfthistorier om hur eländigt det är att vara arbetandes kvinna i Sverige, och hur orättvist det är att en kvinnlig frilansande social media-manager eller socionom inte tjänar lika mycket som en man med IT- eller ingenjörsutbildning.

Problemet är att LinkedIn-flödet även visar inlägg som toffelhjältar i mitt nätverk gillar så det verkar vara nästintill omöjligt att fly från dessa företeelser. Någon annan som lagt märke till samma mönster? Varför är kvinnor på LinkedIn inkapabla till att lägga upp inlägg där de inte har en selfie med eller bedriver politisk opinion?
Citera
2025-01-22, 17:18
Medlem
franges avatar
På vilket sätt skiljer sig beteendet på Linkedin från någon form av social media som kvinnor använder sig av?
Citera
2025-01-22, 17:20
Alla platser där kvinnor kan synas och höras, kommer till slut översvämmas av kvinnor som försöker synas och höras. Det är sen gammalt.

Bekräftelse är deras livselixir.
Citera
2025-01-22, 17:24
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
På vilket sätt skiljer sig beteendet på Linkedin från någon form av social media som kvinnor använder sig av?

Det är det som är min poäng, många (såklart inte alla, men många) kvinnor klarar inte ens av att hålla sig till ämnesområdet på LinkedIn: de förstår inte skillnaden mellan LinkedIn och Instagram. Om man är så svagbegåvad att man inte ens förstår den skillnaden är det kanske inte så konstigt att man har lägre lön än män som åtminstone har hjärna nog att förstå den skillnaden.
Citera
2025-01-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Alla platser där kvinnor kan synas och höras, kommer till slut översvämmas av kvinnor som försöker synas och höras. Det är sen gammalt.

Bekräftelse är deras livselixir.

Tyvärr har du rätt angående ffa kvinnor på vänsterkanten
Citera
2025-01-22, 17:57
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag har på senare tid rensat bort hysteriskt många kvinnor från mitt LinkedIn-nätverk som jag mött genom min långa karriär då jag nästan dagligen får upp inlägg från kvinnor som bedriver politisk aktivism på LinkedIn. LinkedIn ska i mina ögon vara ett yrkesnätverk, men kvinnor använder LinkedIn för att:
1 - Lägga upp bilder på sig själva i sina inlägg.
2 - Hata på SD/Trump.
3 - Klaga på män som skickar komplimanger till dem i deras LinkedIn-DMs, och exemplifierar detta med män som berömmer deras arbete och vill nätverka. Men kvinnorna är övertygade om att alla män som hör av sig och interagerar med deras inlägg vill ligga med dem! Även om så nu är fallet så kan man ju tycka att kvinnorna kunde fundera på att det kanske faktiskt är synd om dessa personer som lever i ofrivilligt celibat och att ofrivillig ensamhet är ett stort samhällsproblem. Men nej, det är ju såklart synd om kvinnan som får för mycket uppmärksamhet! När var senaste gången du såg en kvinna tycka synd om det motsatta könet?
4 - Skriva snyfthistorier om hur eländigt det är att vara arbetandes kvinna i Sverige, och hur orättvist det är att en kvinnlig frilansande social media-manager eller socionom inte tjänar lika mycket som en man med IT- eller ingenjörsutbildning.

Problemet är att LinkedIn-flödet även visar inlägg som toffelhjältar i mitt nätverk gillar så det verkar vara nästintill omöjligt att fly från dessa företeelser. Någon annan som lagt märke till samma mönster? Varför är kvinnor på LinkedIn inkapabla till att lägga upp inlägg där de inte har en selfie med eller bedriver politisk opinion?
Vem orkar bry sig om Linkedin?
Klubb för inbördes beundran och rövslickande.
Säkert inte ens hälften av det som skrivs där är sant.
Citera
2025-01-22, 18:51
Många män på LinkedIn är samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in