2025-01-21, 20:46
  #32749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Man kan aldrig veta med Djokovic gällande skador.

En del tror att ”knäskadan” förra året inte existerade utan bara var ett sätt för Novak att få ett sorts ”medlidande” från sina motståndare - allt handlade om OS i Paris, viktigaste kvar för Djoko...

Den delen tror även på platt 🌎
Citera
2025-01-21, 21:38
  #32750
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men hur är det ställt?

Djokovic var skadad och kom inte upp i sin faktiska dagsnivå, Alcizen var skadefri och kunde prestera max utifrån sin dagsnivå.

Skadan är en faktor man kan räkna bort för att få fram den faktiska kapaciteten.

Men vänd på det du kan omöjligt veta om Alcaraz var 100% i kroppen. Så det är en never ending diskussion. Samma med att novaks skada hämmade honom, det vet du inte heller. För såg inte så ut i 2, 3 och 4e set.

Så man kan vrida och vända på det hur mkt som helst, men faktum är att dagsform och maxkapacitet inte är samma sak vilket du har bekräftat med din text nu.
Citera
2025-01-21, 21:48
  #32751
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Men vänd på det du kan omöjligt veta om Alcaraz var 100% i kroppen. Så det är en never ending diskussion. Samma med att novaks skada hämmade honom, det vet du inte heller. För såg inte så ut i 2, 3 och 4e set.

Så man kan vrida och vända på det hur mkt som helst, men faktum är att dagsform och maxkapacitet inte är samma sak vilket du har bekräftat med din text nu.

Har du hört något om att Alcizen är skadad?
Citera
2025-01-21, 22:04
  #32752
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har du hört något om att Alcizen är skadad?

Har du hört om att spelare på elitnivå typ ofta har lite skavanker hit och dit? Kanske är nytt för dig?

Men skit i sidospåret nu, det är dagsform vs maxkapacitet jag snackar om.

Dagsform är hur formen/kroppen känns för dagen, en dålig dagsform betyder ju inte att det är vad deras maxkapacitet är.
Citera
2025-01-21, 23:14
  #32753
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Har du hört om att spelare på elitnivå typ ofta har lite skavanker hit och dit? Kanske är nytt för dig?

Men skit i sidospåret nu, det är dagsform vs maxkapacitet jag snackar om.

Dagsform är hur formen/kroppen känns för dagen, en dålig dagsform betyder ju inte att det är vad deras maxkapacitet är.

Men har du hört att Alciz har någon skavank eller är det bara något du gissar dig till?
Citera
2025-01-22, 08:30
  #32754
Medlem
Mikael Ymer The GOAT är tillbaka på den stora scenen och dominerar:

https://www.svt.se/sport/tennis/mika...-i-comebacken?

"Dopningsavstängning gick ut natten till lördag den 18 januari och nu deltar 26-åringen i en tävling på ITF-touren, den lägsta proffskategorin, i Luxemburg.

Väl på plats vann den tidigare Sverigeettan i första rundan mot Markus Mölder från Estland, rankad 1121:a i världen."

Svensk tennis kan andas framtidstro igen!
Citera
2025-01-22, 10:13
  #32755
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Mikael Ymer The GOAT är tillbaka på den stora scenen och dominerar:

https://www.svt.se/sport/tennis/mika...-i-comebacken?

"Dopningsavstängning gick ut natten till lördag den 18 januari och nu deltar 26-åringen i en tävling på ITF-touren, den lägsta proffskategorin, i Luxemburg.

Väl på plats vann den tidigare Sverigeettan i första rundan mot Markus Mölder från Estland, rankad 1121:a i världen."

Svensk tennis kan andas framtidstro igen!

Dessutom vann ju Leo ”garageporten v2) Borg en storturnering i Doha förra veckan!

Wow!!
Citera
2025-01-22, 10:36
  #32756
Bannlyst
De Minaur är chanslös, han är för kort, ser mer ut som en löpare än tennisspelare.
Sinner har 9-0 i inbördes möten.
Citera
2025-01-22, 10:52
  #32757
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
De Minaur är chanslös, han är för kort, ser mer ut som en löpare än tennisspelare.
Sinner har 9-0 i inbördes möten.

Han är bara 2 cm kortare än Nadal och Federer så hans längd har knappast någon inverkan.
Citera
2025-01-22, 11:05
  #32758
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Sinner har 9-0 i inbördes möten.

Men idag vinner australiensaren - Ingen slår de Minaur 10 ggr i rad!

Jo, han har lite löpar-aura faktiskt, men han är inte kortare än Alcaraz, så det går ju att spela tennis även om man bara mäter 183 cm i strumplästen..
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2025-01-22 kl. 11:11.
Citera
2025-01-22, 11:21
  #32759
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Han är bara 2 cm kortare än Nadal och Federer så hans längd har knappast någon inverkan.

Diego Schwartzman från Argentina är blott 170cm lång, ändock hittills lyckats skrapa ihop 150 miljoner SEK i prispengar…

Jasmine Paolini är typ en och en halv meter lång, är rankad fyra i världen just nu, och har jobbat ihop 93 miljoner hittills i prispengar…

Mr Opelka, USA, är 211cm lång, men han har ingen chans mot dopade Jannik Sinner ändå.

Sensmoral?
Citera
2025-01-22, 12:50
  #32760
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Men idag vinner australiensaren - Ingen slår de Minaur 10 ggr i rad!

Jo, han har lite löpar-aura faktiskt, men han är inte kortare än Alcaraz, så det går ju att spela tennis även om man bara mäter 183 cm i strumplästen..

Tråkigt att Sinner är så sjukt bra, tror det krävs sitt livs match av Zverev eller Novak för att rubba honom i finalen, för dit går han.

Man hoppas ju Novak kan vinna. Han visade igår att gammal är äldst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in