Tja!
Har spelat tennis i ca sex år men har aldrig tyckt att tvåhandsbackhanden känns naturligt. Den blir allt för ofta stel vilket resulterar i utebliven topspin och att bollen flyger för långt.
Efter ett tags spelande upptäcker självfallet ens motståndare den svaga backhanden och trycker på den.
Har på grund av ovanstående funderat på att byta till enhandsbackand, verkar vara en naturligare rörelse.
Självfallet blir väldigt mycket annorlunda... timing, avstånd från kroppen vid träff, större påfrestning på handled etc.
Har dock alltid tyckt att enhandsbackhands är otroligt stiligt och det ser väldigt skönt ut att piska till bollen på det sättet.
Vad tror ni om mina chanser att få en bättre enhands än tvåhands? Låter detta som idioti i era öron? Känns lite ovanligt att byta så här efter ett tags spelande. Federer lyckades ju dock rätt bra trots sitt byte....
/ Ernst