2021-07-14, 00:30
  #26749
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Va fan ingen sändning från Båstad på eurosport? Någon annanstans?

Cmore sänder.
Dock med engelska kommentator av någon anledning vilket suger
Citera
2021-07-14, 10:39
  #26750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_Ralf
Du tycker inte det faktum att finnen inte vunnit en match under grussäsongen spelar någon roll nu när de möttes på grus på Ymers hemmaplan?
Nej, detta var inget vidare.

Både Norge och Finland har bättre spelare än Sverige. Det är riktigt pinsamt. Snart har Danmark en spelare som är bättre också. Vad kommer härnäst, bättre spelare från Island och Färöarna?
Citera
2021-07-15, 17:21
  #26751
Medlem
Var nog ingen som för ett antal år sedan kunde ana att en norrman skulle vara huvudattraktionen i Båstad
Citera
2021-07-15, 18:49
  #26752
Medlem
Byta från tvåhandsbackhand till enhands

Tja!

Har spelat tennis i ca sex år men har aldrig tyckt att tvåhandsbackhanden känns naturligt. Den blir allt för ofta stel vilket resulterar i utebliven topspin och att bollen flyger för långt.

Efter ett tags spelande upptäcker självfallet ens motståndare den svaga backhanden och trycker på den.

Har på grund av ovanstående funderat på att byta till enhandsbackand, verkar vara en naturligare rörelse.

Självfallet blir väldigt mycket annorlunda... timing, avstånd från kroppen vid träff, större påfrestning på handled etc.

Har dock alltid tyckt att enhandsbackhands är otroligt stiligt och det ser väldigt skönt ut att piska till bollen på det sättet.

Vad tror ni om mina chanser att få en bättre enhands än tvåhands? Låter detta som idioti i era öron? Känns lite ovanligt att byta så här efter ett tags spelande. Federer lyckades ju dock rätt bra trots sitt byte....

/ Ernst
Citera
2021-07-15, 20:54
  #26753
Medlem
Riddarhusets avatar
Kräver mycket tid att få den att fungera. Måste komma helt rätt till bollen t ex. Gör du en full sving som börjar över vänster axel och slår ut helt så du får "open chest" kan det fungera om
a. du inte spänner dig (som ett golfslag)
b. inte tar bollen för tidigt utan när den är på väg ner och liksom "lyfter" den (till att börja med alltså)
Vet en som slicar hela tiden och han spelar i div 3. En hård och låg/flack slice hatar många
Skulle föreslå att du tar några tennislektioner. Med dubbelfattad backhand och enkelfattad så att du får känna på den rätta tekniken. Spela in dessa lektioner med din smartphone.
Dubbelfattad är ju som enhandsfattning, men att du styr, kontrollerar och skjuter på med vänster arm.
Du skall inte SLÅ med vänster arm.
Citera
2021-07-15, 22:36
  #26754
Medlem
Djokovic spelar OS. Inte oväntat. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att betta på Djokovic som slutsegrare i OS medan han fortfarande officiellt tvekade. Jag tänkte att man då kanske kunde få över två gånger pengarna, men jag glömde bort/sket i det. Nu blir det som i Wimbledon. Där bettade jag till 1.76 gånger pengarna. Skitodds, men jag vann. Borde rimligen bli ännu lägre odds i OS. Kanske 1.5. Men det tar jag.
__________________
Senast redigerad av psonpson 2021-07-15 kl. 22:40.
Citera
2021-07-15, 23:04
  #26755
Avslutad
Så divorna Federer och Nadal skippar OS medan slitvargen Djokovic föregår med gått exempel och spelar.

Behöver man säga mer?
Citera
2021-07-16, 00:32
  #26756
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Så divorna Federer och Nadal skippar OS medan slitvargen Djokovic föregår med gått exempel och spelar.

Behöver man säga mer?

Att Djokovic bara bryr sig om titlar och prispengar medan de andra är konstnärer?
Citera
2021-07-16, 00:54
  #26757
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Djokovic spelar OS. Inte oväntat. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att betta på Djokovic som slutsegrare i OS medan han fortfarande officiellt tvekade. Jag tänkte att man då kanske kunde få över två gånger pengarna, men jag glömde bort/sket i det. Nu blir det som i Wimbledon. Där bettade jag till 1.76 gånger pengarna. Skitodds, men jag vann. Borde rimligen bli ännu lägre odds i OS. Kanske 1.5. Men det tar jag.

Ja, vem ska egentligen utmana Djokovic i Tokyo? Det är rätt många spelare ur den äldre generationen som är skadade eller på dekis för tillfället: Nadal, Federer, Murray, del Potro och Wawrinka, för att nämna några. Även Thiem saknas, men han räknas väl inte till veteranerna.

Det är upp till bevis nu för den yngre generationen att visa att de har pannben att gå hela vägen i en stor turnering.
Citera
2021-07-16, 09:18
  #26758
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Djokovic spelar OS. Inte oväntat.

Nej, han har vittring på en "Golden Slam" och bli en levande legend. Inte många som har lyckats med det. Han bör ta hem guldet i OS, men allt kan hända. Men nu slipper han Del Potro och därmed en upprepning av vad som hände i Rio. Argentinaren måste ha slagit minst 30 rena FH-winners i den matchen.
Citera
2021-07-16, 10:28
  #26759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Kräver mycket tid att få den att fungera. Måste komma helt rätt till bollen t ex. Gör du en full sving som börjar över vänster axel och slår ut helt så du får "open chest" kan det fungera om
a. du inte spänner dig (som ett golfslag)
b. inte tar bollen för tidigt utan när den är på väg ner och liksom "lyfter" den (till att börja med alltså)
Vet en som slicar hela tiden och han spelar i div 3. En hård och låg/flack slice hatar många
Skulle föreslå att du tar några tennislektioner. Med dubbelfattad backhand och enkelfattad så att du får känna på den rätta tekniken. Spela in dessa lektioner med din smartphone.
Dubbelfattad är ju som enhandsfattning, men att du styr, kontrollerar och skjuter på med vänster arm.
Du skall inte SLÅ med vänster arm.
Det är precis det du skall göra på en modern tvåhandsfattad backhand, en modern tvåhandsfattad backhand är egentligen en forehand.

Om du jämför dagens tvåhandsfattad backhand med Björn Borgs , så ser du att man idag inte släpper vänsterhanden som Björn gjorde, hans backhand var mer en enhandsbackhand , idag förföljer man slaget hela vägen och avslutar slaget precis som du avslutar en forehand.
__________________
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-07-16 kl. 10:37.
Citera
2021-07-16, 15:43
  #26760
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Finns det någon med inblick som vet hur mycket/lite Ymers tränar?

Det är ju jävligt ovanligt att spelare som varit på väg uppåt som de var tidigare och med den uppbackning ekonomiskt, helt plötsligt vissnar så snabbt.

Med tanke på deras attityd så skulle det inte förvåna mig om de skippar flera träningspass i veckan då dagen inte tilltalar dem.

Ja svensk tennis är så skrattretande dålig, folk tror att Leo Borg kommer bli något, men nej han hade varit mycket bättre redan nu i såna fall.
Även Ymers tror jag inte tar träningen seriöst längre, dom har insett att dom inte kommer nå några högre framgångar och har inte mentaliteten att bli bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in