2025-01-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Är du på riktigt? Tror du att kritik mot att åminnelsen av andra världskrigets fasor med judeutrotningen ,och de antisemitiska strömningar som ledde upp till detta folkmord, inte har hanterats på ett värdigt sett i Anjos video - syftar till att generiskt "gnälla på Anjo"?

Läs om din historia för fan. Detta är betydligt allvarligare än så.

Och fortfarande saknar jag den officiella ursäkten från Anjo till Sveriges judiska minoritetsbefolkning.

Vem vet Anjo kanske fick sig en tankeställare nu och inte kommer bjuda in dom igen man vet aldrig.
Citera
2025-01-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vad du tycker är irrelevant. Om någon tycker att det inte var rätt av Anjo att bjuda in dessa personer så är det deras personliga ståndpunkt, som du inte har någonting att göra med faktiskt. Åsiktsfrihet du vet, visst är det fint? Att du kan tycka en sak och någon annan kan tycka något annat.

Jag tror det här kan drabba Anjo mer än du anar. Ta och lyssna på det Pär Öberg säger angående sina bankkonton, som helt blivit frysta p.g.a att USA terrorklassat honom. Det finns en enorm beröringsskräck kring dessa frågor. Att det är två tidningar ägda av Bonnier talar sitt tydliga språk. Anjo sa även att Expressen rapporterat om det, se där. En till Bonnierägd tidning. Anjo har retat upp judarna genom att framstå som en nazistapologet. Det är Bonnier som kontaktat Anyfin, och antagligen alla andra de kan se att Anjo har haft samröre med. De kommer fortsätta sätta press på alla de ser samarbetar med honom fortsättningsvis också.

Anjo har retat upp krafter som han antagligen inte ens förstod existerade.

Men nej jag tror inte det kommer hända något med Anjo, det kommer vara som vanligt.
Citera
2025-01-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Jag har ju sagt att jag inte stöttar det dom säger men jag tycker det blir stor grej av det, han har gjort det men det kommer inte hända något med honom iaf.
Han fick en liten artikel där det var en stor bild på Jocke och dom nämnde att Jocke har en bror som är häktad vid namn Christofer Berg.
Och Anjo ska inte ha nått mer samarbete med dom och tydligen inte dom med han win win.

win win? Anjo fick publicitet och nazisterna fick ut 2 timmars nazi propaganda, är det så du menar?

Stöttar du Anjo i detta så stöttar du ett 2 timmars långt nazi propaganda samtal.

Att ni i inre Anjo & Jocke cirkeln var så här korkade trodde jag inte.
Citera
2025-01-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Ja, det normala om någon spyr ur sig nazistisk propaganda om hur judarna äger hela världen hade varit att bett dom att gå och aldrig låta videon ses av någon. Övertygad om att de allra flesta normala människor hade tyckt att det varit det vettiga att göra, men inte du och Anjo inte smygnazzzzzar

Nej har bjudit in dom så var man sitta snällt kvar, hade man kastat ut dom hade folk gnällt på de istället.
Citera
2025-01-21, 21:42
Medlem
DonFoldits avatar
Grundaren av Kartellen tänkte att han vill sprida nazipropaganda ihop med Öberg, så Leo kontaktade Anjo och rabblade upp massa namn på författare av nazipropaganda, och Anjo slog sig i pannan och tänkte -wow, jag vet inget om dom här!
Anjo vet inte om att man kan googla på namnen och få fram info om vad det är för människor.
Så Anjo skrev inte ner några frågor, han visste ingenting om nånting, så han lät nazipropagandan flöda.
Som debattledare ville Anjo sätta sig som en tjurig unge och rycka på axlarna och nästan gnälla över att han inte vet vilka propagandaförfattarna som Kinesen tror på och kom dit för att berätta för Anjos publik om.

Klart att det inte är en debatt. Anjo valde att ge gratis influensmakt till naziterrorister som genom propaganda vill skapa fler Breiviks som ska rädda den vita rasen genom att massmörda nästan 100 norska ungar för att dom var på politisk läger... eller som Öberg, Breivik och Kinesen hade kallat det... ett läger för judar som utbildar sig till politiker för att utrota den vita rasen.

Cirka 800 spänn fick Anjo av Youtube för hans "debatt"/nazipropagandaplattform. Det såg jag på Social Blade hemsidan, att vinden genererade den summan runt om.

Anjo är billig , ibland gratis influencemakt att sprida förtal, hets och driva häxjakter på enskilda eller hela religioner.

Anjo är tuff också, han är inte rädd för att vara kontroversiell som Jockiboi som låtsas att han producerar långfilmer, är DJ och jurist... precis som Anjo låtsas vara en debattledare som bara inte orkade googla ämnet eller skriva ner frågor för att han är så tjock i huvudet att fattar väl inte att det ingår i en debattledares roll.
Senast redigerad av DonFoldit 2025-01-21 kl. 21:48.
Citera
2025-01-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
win win? Anjo fick publicitet och nazisterna fick ut 2 timmars nazi propaganda, är det så du menar?

Stöttar du Anjo i detta så stöttar du ett 2 timmars långt nazi propaganda samtal.

Att ni i inre Anjo & Jocke cirkeln var så här korkade trodde jag inte.

Jag stöttar absolut inte det dom säger men att göra värsta grejen av det tycker jag inte är så normalt.
Citera
2025-01-21, 21:44
Medlem
Citat:
Det roligaste i den artikeln var att dom tvungna att nämna Joakims bror som sitter häktad.

Och Jocke på bild i en nazzehyllning.
Citera
2025-01-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Ja, det normala om någon spyr ur sig nazistisk propaganda om hur judarna äger hela världen hade varit att bett dom att gå och aldrig låta videon ses av någon. Övertygad om att de allra flesta normala människor hade tyckt att det varit det vettiga att göra, men inte du och Anjo inte smygnazzzzzar

Jag stöttar inte de som säger men jag tror samtidigt inte det kommer störa Anjos arbete.
Citera
2025-01-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Och Jocke på bild i en nazzehyllning.

Ja och? Det var det viktigaste i artikeln han och hans häktade bror.
Citera
2025-01-21, 21:46
Medlem
Citat:
Men nej jag tror inte det kommer hända något med Anjo, det kommer vara som vanligt.

Önsketänkande i vanlig ordning. Att företaget Anyfin går ut och tar avstånd från Anjo beror på att de blivit konfronterade av ett av Sveriges största mediehus kring att de haft samröre med en person som nu går viral genom att lyfta fram en terroristklassad nazist. Om Anjo får samarbeten framöver kommer de göra samma sak mot dessa bolag också, och av rädsla för att själva bli förknippade med nazism kommer de känna sig tvungna att dra sig ur.

Antagligen har YouTube blivit kontaktade direkt och blivit ifrågasatta för att låta Anjo vara kvar. Det här är stora, mäktiga krafter, som inte ger sig förrän Anjo kommit ut och tagit avstånd, fördömt och rentav förnedrat sig själv. Till dess kommer han få det svårt.
Citera
2025-01-21, 21:46
Medlem
Citat:
Jag uttryckte mig fel en en samtalsvideo om det känns bättre.

Jag tycker att det är löjligt att det blev sån stor grej av det då dessa herrar har besökt flera youtubers och poddar.
Och han hade inget samarbete med Anyfin och det verkar inte den som skriver artikeln koll på, lite mer fokus på att ha en bild på Jocke & berätta att hans bror sitter häktad.

Här har du målat in dig i ett hörn.
Samma hörn som Anjo.
Och Rask.

Den intellektuella eliten.
Citera
2025-01-21, 21:47
Medlem
Citat:
Jag stöttar absolut inte det dom säger men att göra värsta grejen av det tycker jag inte är så normalt.

Vad är normalt då? Att stötta Anjo som sprider 2 timmars nazi propaganda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in