2025-01-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Vad är skillnaden på vad? Att Anjo sprider nazist propaganda, och att andra gör det med?

Att Anjo bjöd in dom betyder ju inte att han har samma åsikter.
Citera
2025-01-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Men alla andra som har med dessa i sina poddar & videos då? vad är skillnaden?

Det finns ingen skillnad överhuvudtaget. De är fria att lyfta fram vilka de vill i sina podcasts, som får uttrycka vilka åsikter som helst. På samma sätt som att alla andra är fria att tycka vad de vill om den saken, och även framföra kritik mot att de lyfter fram dessa individer på sina plattformar.

Det är det som ÄR yttrandefrihet. Det är inte bara att en sida ska få hålla en demonstration och propagera för sina politiska åsikter. Det är även att andra med en motsatt ståndpunkt har rätt att demonstrera emot det som den andra sidan propagerar för. Det är som sagt en frihet att uttrycka sig, inte en frihet från att bli kritiserad för det man uttrycker.
Citera
2025-01-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det finns ingen skillnad överhuvudtaget. De är fria att lyfta fram vilka de vill i sina podcasts, som får uttrycka vilka åsikter som helst. På samma sätt som att alla andra är fria att tycka vad de vill om den saken, och även framföra kritik mot att de lyfter fram dessa individer på sina plattformar.

Det är det som ÄR yttrandefrihet. Det är inte bara att en sida ska få hålla en demonstration och propagera för sina politiska åsikter. Det är även att andra med en motsatt ståndpunkt har rätt att demonstrera emot det som den andra sidan propagerar för. Det är som sagt en frihet att uttrycka sig, inte en frihet från att bli kritiserad för det man uttrycker.

Jag står absolut inte för det som diskuteras men jag tycker bara att det blir för hårt mot Anjo när ingen säger något när dom är med i andra videos på YouTube.

Jag tror inte detta kommer drabba Anjo så hårt faktiskt, tidningen tycker det är mest roligt att han är kompis med Jocke.
Citera
2025-01-21, 21:27
Medlem
Citat:
Jag uttryckte mig fel en en samtalsvideo om det känns bättre.

Jag tycker att det är löjligt att det blev sån stor grej av det då dessa herrar har besökt flera youtubers och poddar.
Och han hade inget samarbete med Anyfin och det verkar inte den som skriver artikeln koll på, lite mer fokus på att ha en bild på Jocke & berätta att hans bror sitter häktad.

Om det känns bättre? Varför skulle det kännas bättre, hade Anjo ställt någon relevant fråga eller om det hade blivit någon form av debatt hade det sett bättre ut.

Tycker du det känns bättre med ett samtal om enbart nazi propaganda?

Varför tycker du det är löjligt att det blev en så stor grej efter samtalsprogrammet? Du brukar väll i regel tycka det är helt normalt och inte konstigt att Anjos program blir stora och ger många visningar.
Citera
2025-01-21, 21:30
Medlem
Citat:
Att Anjo bjöd in dom betyder ju inte att han har samma åsikter.

Anjos åsikt är att det är okey att ha ett 2 timmars långt nazi propaganda samtal på sin kanal. Eller tror du någon tvingade han till detta?
Citera
2025-01-21, 21:32
Medlem
Citat:
Anjos åsikt är att det är okey att ha ett 2 timmars långt nazi propaganda samtal på sin kanal. Eller tror du någon tvingade han till detta?

Skulle han be dom gå tycker du?
Citera
2025-01-21, 21:32
Medlem
Citat:
Jag står absolut inte för det som diskuteras men jag tycker bara att det blir för hårt mot Anjo när ingen säger något när dom är med i andra videos på YouTube.

Jag tror inte detta kommer drabba Anjo så hårt faktiskt, tidningen tycker det är mest roligt att han är kompis med Jocke.

Kan du inte rada upp vilka andra kreatörer och influensers som gjort videos och poddar med Per Öberg och där Per Öberg har fått sitta och spy ur sig nazistisk svammel i 2 timmars tid?

När Clue news gjorde en intervju med Olof K Gustavsson då blev det ett jävla liv för att han inte ställde mer kritiska frågor till honom, skulle det vara mindre allvarligt att inte ställa kritiska frågor till Sveriges största nazist? Du försöker verkligen förminska att man ger en nazist det här utrymmet som Anjo gör, hur kommer det sig?

Om du inte tror att det här kommer slå hårt på Anjo så är det förmodligen för att precis som Anjo själv inte förstår vad man gett sig in på, det finns inget seriöst svenskt företag idag som på något vis vill beblanda sig med nazism. Anledningen till att anyfin gick ut och tog avstånd trots att de inte har ett aktivt samarbete är för att man ser det som så pass allvarligt att man på inget vis längre vill förknippas med Anjo.

2025-01-21, 21:33
Medlem
Citat:

Skulle han släppa 2 timmars nazi propaganda tycker du?
Citera
2025-01-21, 21:34
Medlem
Citat:

Ja, det normala om någon spyr ur sig nazistisk propaganda om hur judarna äger hela världen hade varit att bett dom att gå och aldrig låta videon ses av någon. Övertygad om att de allra flesta normala människor hade tyckt att det varit det vettiga att göra, men inte du och Anjo inte smygnazzzzzar
Citera
2025-01-21, 21:34
Medlem
Citat:

Vad du tycker är irrelevant. Om någon tycker att det inte var rätt av Anjo att bjuda in dessa personer så är det deras personliga ståndpunkt, som du inte har någonting att göra med faktiskt. Åsiktsfrihet du vet, visst är det fint? Att du kan tycka en sak och någon annan kan tycka något annat.

Jag tror det här kan drabba Anjo mer än du anar. Ta och lyssna på det Pär Öberg säger angående sina bankkonton, som helt blivit frysta p.g.a att USA terrorklassat honom. Det finns en enorm beröringsskräck kring dessa frågor. Att det är två tidningar ägda av Bonnier talar sitt tydliga språk. Anjo sa även att Expressen rapporterat om det, se där. En till Bonnierägd tidning. Anjo har retat upp judarna genom att framstå som en nazistapologet. Det är Bonnier som kontaktat Anyfin, och antagligen alla andra de kan se att Anjo har haft samröre med. De kommer fortsätta sätta press på alla de ser samarbetar med honom fortsättningsvis också.

Anjo har retat upp krafter som han antagligen inte ens förstod existerade.
Citera
2025-01-21, 21:36
Medlem
Citat:
Eller så känns det lite skönt att ni hittade något som ni kan gnälla på Anjo om.

Är du på riktigt? Tror du att kritik mot att åminnelsen av andra världskrigets fasor med judeutrotningen ,och de antisemitiska strömningar som ledde upp till detta folkmord, inte har hanterats på ett värdigt sett i Anjos video - syftar till att generiskt "gnälla på Anjo"?

Läs om din historia för fan. Detta är betydligt allvarligare än så.

Och fortfarande saknar jag den officiella ursäkten från Anjo till Sveriges judiska minoritetsbefolkning.
Citera
2025-01-21, 21:36
Medlem
Citat:
Om det känns bättre? Varför skulle det kännas bättre, hade Anjo ställt någon relevant fråga eller om det hade blivit någon form av debatt hade det sett bättre ut.

Tycker du det känns bättre med ett samtal om enbart nazi propaganda?

Varför tycker du det är löjligt att det blev en så stor grej efter samtalsprogrammet? Du brukar väll i regel tycka det är helt normalt och inte konstigt att Anjos program blir stora och ger många visningar.

Jag har ju sagt att jag inte stöttar det dom säger men jag tycker det blir stor grej av det, han har gjort det men det kommer inte hända något med honom iaf.
Han fick en liten artikel där det var en stor bild på Jocke och dom nämnde att Jocke har en bror som är häktad vid namn Christofer Berg.
Och Anjo ska inte ha nått mer samarbete med dom och tydligen inte dom med han win win.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in