2025-01-21, 17:36
  #505
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Jag har ju inte ens en enda gång tagit fram medicineringen och ändå tar du upp det gång på gång. Att inte blivit fast i test säger absolut inget då så lätt att komma undan det. Mina spekulationer har handlat om intersex samt doping inför 22-23 säsången.

Det var du som införde »läkemedelsbranschen« som ett argument. Det du skriver om att inte blivit fast i något test inte säger något skulle ju kunna indikera att Frida Karlsson var dopad vid sin monsterprestation i söndags. Speciellt som hon håller sig undan. Ska man börja misstänka personer på det sättet kan man lika gärna lägga ner hela sporten.

Dina kunskaper om »intersex« skulle jag gradera till obefintliga. Det är dessutom bara förvirrade användare i denna tråd som ens tangerar den idén.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det finns ingenting som indikerar på att Grottan slutat bruka dessa p-piller med dopingeffekt. Marit använde dem ex under hela sin karriär.

Det finns ingenting som »indikerar« att Frida Karlsson inte skulle använda dem. Det finns inte heller något som »indikerar« att hon skulle göra det. Precis som det inte heller finns för KSS.

»Indikerar« är synonymt med dina vanföreställningar.
__________________
Senast redigerad av HerrGickhan 2025-01-21 kl. 17:38.
Citera
2025-01-21, 17:48
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var du som införde »läkemedelsbranschen« som ett argument. Det du skriver om att inte blivit fast i något test inte säger något skulle ju kunna indikera att Frida Karlsson var dopad vid sin monsterprestation i söndags. Speciellt som hon håller sig undan. Ska man börja misstänka personer på det sättet kan man lika gärna lägga ner hela sporten.

Dina kunskaper om »intersex« skulle jag gradera till obefintliga. Det är dessutom bara förvirrade användare i denna tråd som ens tangerar den idén.

Det är absolut meningslöst att spekulera att någon är dopad/intersex/trans om den t.ex. är stark som Sundling eller presterar som Frida under söndagen då det finns inga tydliga tecken på dopinganvändning samt de kommer inte heller från ett land med inga "konsekvenser för doping samt med märklig historia gällande doping. Samma kan absolut inte sägas om Skistad. Det är absolut inget märkligt att föra fram intesex gällande Skistad på grund av den okontrollerade tillväxten, behovet av progesteron för att komma igång med puberteten samt den gigantiska styrkan eftersom dessa är vanliga grejer gällande intersex personer. Omöjligt att bevisa just det gällande intersex här men absolut inte omöjligt.
Citera
2025-01-21, 17:48
  #507
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var du som införde »läkemedelsbranschen« som ett argument. Det du skriver om att inte blivit fast i något test inte säger något skulle ju kunna indikera att Frida Karlsson var dopad vid sin monsterprestation i söndags. Speciellt som hon håller sig undan. Ska man börja misstänka personer på det sättet kan man lika gärna lägga ner hela sporten.

Dina kunskaper om »intersex« skulle jag gradera till obefintliga. Det är dessutom bara förvirrade användare i denna tråd som ens tangerar den idén.



Det finns ingenting som »indikerar« att Frida Karlsson inte skulle använda dem. Det finns inte heller något som »indikerar« att hon skulle göra det. Precis som det inte heller finns för KSS.

»Indikerar« är synonymt med dina vanföreställningar.

Det vi vet är att Grott-Kikki brukar dopingklassad medicin och ser ut som en transa och inte borde få tävla bland damer.
Citera
2025-01-21, 17:56
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var du som införde »läkemedelsbranschen« som ett argument. Det du skriver om att inte blivit fast i något test inte säger något skulle ju kunna indikera att Frida Karlsson var dopad vid sin monsterprestation i söndags. Speciellt som hon håller sig undan. Ska man börja misstänka personer på det sättet kan man lika gärna lägga ner hela sporten.

Dina kunskaper om »intersex« skulle jag gradera till obefintliga. Det är dessutom bara förvirrade användare i denna tråd som ens tangerar den idén.



Det finns ingenting som »indikerar« att Frida Karlsson inte skulle använda dem. Det finns inte heller något som »indikerar« att hon skulle göra det. Precis som det inte heller finns för KSS.

»Indikerar« är synonymt med dina vanföreställningar.

Ganska tragiskt att svara med att inget indikerar att Skistad använder doping då alla dessa tecken gör det: Moonface, acne, tics, mood issues, maskulin personlighet och beteende, gigantisk käke och överlag blivit ännu maskulinare utseendemässigt jämfört med några år sedan, en mörkare röst jämfört med andra kvinnor som dessutom ändrat sig på liknande sätt som Johaug, märkliga ögon som liknar andra steroidanvändare, en gigantisk prestationsförbättring under sommaren 2022 just samtidgt efter att Johaug och Falla slutat med ett hemma vm på sikt och det som ytterligare stärker detta är att Skistad kommer från ett land med inga "konsekvenser" för livet ifall man dopar sig samt att mycket märkliga saker gällande doping har skett i det landet under senaste 10 åren. Nästan dumt att inte dopa sig som norsk åkare då dopingtesten är så bristfälliga och du förblir oavsett lika älskad i landet fast du skulle bli fast.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-01-21 kl. 18:00.
Citera
2025-01-21, 18:00
  #509
Medlem
Ezzelinos avatar
HerrGickhan nämner "intersex". Jag tvivlar på att längdskidsporten hitintills alls behövt befatta sig med detta i och för sig biologiskt intressanta och märkliga fenomen. Inom exempelvis friidrotten har det varit annorlunda.

Francine Niyonsaba, den burundiska medel-och långdistanslöperskan, är en av de mest välkända personerna inom elitidrotten som är intersex. Hon har helt normala kvinnliga kroppsmått (1.66 cm lång, 60 kilo). Sedan 2019 får hon inte tävla på distanser mellan 400 och 1609 meter:

https://en.wikipedia.org/wiki/Francine_Niyonsaba

https://en.wikipedia.org/wiki/Testosterone_regulations_in_women%27s_athletics

Citat:
"---In 2019, World Athletics announced that Niyonsaba would not be allowed to compete under the female classification in events between 400 metres and one mile due to its regulations on XY DSD athletes with naturally high testosterone levels.---"

Citat:
"---The first version of the rules applied to all women with high testosterone, but the current version of the rules only apply to athletes with certain XY disorders of sexual development, and set a 5 nmol/L testosterone limit, which applies only to distances between 400 m and 1 mile (inclusive), other events being unrestricted.---"

Athletes are allowed to compete in the restricted events with medical suppression of testosterone (by contraceptive injections or pills, or physical castration), although in practice many have chosen to switch to unaffected events, most notably the 200 m.---"

Intressanta siffror på den enorma överrepresentationen av intersexpersoner inom den kvinnliga elitidrotten, i jämförelse med deras förekomst i befolkningen som helhet:

https://www.reuters.com/article/business/healthcare-pharmaceuticals/feature-false-start-for-intersex-athletes-barred-from-olympics-idUSL8N2OW50W/

Citat:
"---World Athletics says intersex women like Semenya, who have XY male chromosomes instead of XX female ones, account for 7.1 in every 1,000 elite female athletes, or 140 times more than in the general population, with a still higher podium presence.---"
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2025-01-21 kl. 18:02.
Citera
2025-01-21, 18:00
  #510
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Ganska tragiskt att svara med att inget indikerar att Skistad använder doping då alla dessa tecken gör det: Moonface, acne, tics, mood issues, maskulin personlighet och beteende, gigantisk käke och överlag blivit ännu maskulinare utseendemässigt jämfört med några år sedan, en mörkare röst jämfört med andra kvinnor som dessutom ändrat sig på liknande sätt som Johaug, märkliga ögon som liknar andra steroidanvändare, en gigantisk prestationsförbättring under sommaren 2022 just samtidgt efter att Johaug och Falla slutat med ett hemma vm på sikt och det som ytterligare stärker detta är att Skistad kommer från ett land med inga "konsekvenser" för livet ifall man dopar sig samt att mycket märkliga saker gällande doping har skett i det landet under senaste 10 åren.

Just det noterade jag också på under hennes intervju inför hennes säsongstarten. Hon såg ut som en jätteapelsin i facet, pratade med tydlig vibrerande basröst och ticsen vid startlinjen är på missbrukar-nuvå.
Citera
2025-01-21, 18:02
  #511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
HerrGickhan nämner "intersex". Jag tvivlar på att längdskidsporten hitintills alls behövt befatta sig med detta i och för sig biologiskt intressanta och märkliga fenomen. Inom exempelvis friidrotten har det varit annorlunda.

Francine Niyonsaba, den burundiska medel-och långdistanslöperskan, är en av de mest välkända personerna inom elitidrotten som är intersex. Hon har helt normala kvinnliga kroppsmått (1.66 cm lång, 60 kilo). Sedan 2019 får hon inte tävla på distanser mellan 400 och 1609 meter:

https://en.wikipedia.org/wiki/Francine_Niyonsaba

https://en.wikipedia.org/wiki/Testosterone_regulations_in_women%27s_athletics



"---The first version of the rules applied to all women with high testosterone, but the current version of the rules only apply to athletes with certain XY disorders of sexual development, and set a 5 nmol/L testosterone limit, which applies only to distances between 400 m and 1 mile (inclusive), other events being unrestricted.

Athletes are allowed to compete in the restricted events with medical suppression of testosterone (by contraceptive injections or pills, or physical castration), although in practice many have chosen to switch to unaffected events, most notably the 200 m.---"

Intressanta siffror på den enorma överrepresentationen av intersexpersoner inom den kvinnliga elitidrotten, i jämförelse med deras förekomst i befolkningen som helhet:

https://www.reuters.com/article/business/healthcare-pharmaceuticals/feature-false-start-for-intersex-athletes-barred-from-olympics-idUSL8N2OW50W/[/quote]

Det som jag kanske varit otydlig gällande intersex har varit det att man kan ändå vara intersex fast man inte är like maskulin som Caster Semenya. Semenya är ju det mest extrema fallet.
Citera
2025-01-21, 18:28
  #512
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Jag skulle inte bli helt förvånad om den här hade par pungkulor fastklistrade i livmoderväggen, om någon inom längdskidor var en hermafrodit så var det nog ”hon”
https://x.com/gizebrev/status/937320996222193664
Citera
2025-01-21, 18:29
  #513
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Från en tvivelaktig norsk ståndpunkt är det säkert så - tant Johaug åkte ju dit för missbruk av anabola steroider. Hade man lyckats dölja det hade förmodligen allt varit frid och fröjd.
Jag tror inte på historien om den sårbehandlande, tydligt dopingvarningmärkta salvan.
https://www.svt.se/sport/vintersport/har-aldrig-hort-nagon-som-anvant-den-pa-lapparna
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ilskan-mot-johaug-det-ar-inte-trovardigt/
Johaug är dömd för doping. Hon har avtjänat sitt straff och är fri att tävla. Och inga svenskar kommer att kasta öl på henne i Falun.

Om Norge hadde lyckats dölja det ? Det var jo norske antidopingsansatte som åkte ned på treningsleiren og tog testene.!
Og de feilaktige uttalelsene om salvens bruk i Italia, kom jo fram i den tidlige fasen, innen Andrèn sin totale gjennomgang av fallet.
Da kom det fram at den var hyppig brukt i Italia mot blødende sår (ref.Sinner), og selges receptfritt på alle apotek der nede.

Når da Andrèn, som for det første er svensk, for det andre var skeptisk innen sin gjennomgang, og for det tredje er RF`s ypperste medicinske expert kommer med sine konklusjoner, så liter jeg på han. Om t.ex Frida hadde havnet i samme situasjon, og en norsk expert hadde bekreftet at alle hennes 82 tidligere tester, og alle hennes senere var rene. Og at det bare var den ene som hadde behøvd være 1000 ganger høyere for å ha gitt noen som helst effekt. vel da hadde jeg trodd på det.

Da fallet ble fastslått å ikke være prestasjonsfremmende, ville jeg ikke latt det ligge noen som helst skygge over va hun presterte, men forsvart henne til min dommedag. Det samme ville jeg gjort om noen hadde gitt seg på Sarah pga hennes fysiologi, eller Linn pga rundt ansikte, acne, aggresivitet eller va nu disse konspirasjonsteoretiker holder på med.

Det å gi seg på de som ikke er her for å forsvare seg, med løgner, skitkasting og trams, er nemlig det verste jeg vet. Skitkasterne, som jo er her selv, har jo alle muligheter til å forsvare seg. Dine oppfordringer til at de bør behandles med respekt, kan du derfor bare glemme.
Den som går inn i leken, og gjør seg lustiga med løgner og skitkasting, får også tåle å smake steken. Sånn er det med den saken.
Citera
2025-01-21, 18:33
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Om Norge hadde lyckats dölja det ? Det var jo norske antidopingsansatte som åkte ned på treningsleiren og tog testene.!
Og de feilaktige uttalelsene om salvens bruk i Italia, kom jo fram i den tidlige fasen, innen Andrèn sin totale gjennomgang av fallet.
Da kom det fram at den var hyppig brukt i Italia mot blødende sår (ref.Sinner), og selges receptfritt på alle apotek der nede.

Når da Andrèn, som for det første er svensk, for det andre var skeptisk innen sin gjennomgang, og for det tredje er RF`s ypperste medicinske expert kommer med sine konklusjoner, så liter jeg på han. Om t.ex Frida hadde havnet i samme situasjon, og en norsk expert hadde bekreftet at alle hennes 82 tidligere tester, og alle hennes senere var rene. Og at det bare var den ene som hadde behøvd være 1000 ganger høyere for å ha gitt noen som helst effekt. vel da hadde jeg trodd på det.

Da fallet ble fastslått å ikke være prestasjonsfremmende, ville jeg ikke latt det ligge noen som helst skygge over va hun presterte, men forsvart henne til min dommedag. Det samme ville jeg gjort om noen hadde gitt seg på Sarah pga hennes fysiologi, eller Linn pga rundt ansikte, acne, aggresivitet eller va nu disse konspirasjonsteoretiker holder på med.

Det å gi seg på de som ikke er her for å forsvare seg, med løgner, skitkasting og trams, er nemlig det verste jeg vet. Skitkasterne, som jo er her selv, har jo alle muligheter til å forsvare seg. Dine oppfordringer til at de bør behandles med respekt, kan du derfor bare glemme.
Den som går inn i leken, og gjør seg lustiga med løgner og skitkasting, får også tåle å smake steken. Sånn er det med den saken.

Du skulle tro att Skistad och Johaug skulle vara rena fast de skulle bli fångade på samma sätt som Max Hauke blev.
Citera
2025-01-21, 18:33
  #515
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Kul tråd, fortsätt gärna 🍿
Her er det plenty med humor soppan. Følg med følg med
( ps fristil til helgen, så regner med at Jonna tar tilbake sin avatarplass )
Citera
2025-01-21, 18:36
  #516
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Du skulle tro att Skistad och Johaug skulle vara rena fast de skulle bli fångade på samma sätt som Max Hauke blev.
Nei, men er du her igjen da. Du har diskreditert deg selv som en samtalepartner å ta på alvor for lenge siden har jeg jo sagt. Jeg snacker med Ezzelino nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in