2025-01-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Min son går 2an på gymnasiet och har visat mig deras senaste skoluppgift.

Uppgiften handlar om samhälls normer och sexualitet.

Han har visat mig uppgifterna de jobbar med och jag kan inte tro mina ögon när jag ser vad de tvingas lära sig om.
Obeaktat dina ordval ser jag inga problem med påståendena, frågan är snarare om man bejakar eller motverkar dessa förhållanden, helt eller delvis. Underförstått vill förstås skolan, samhället, lärarna, vänstern motverka.
Citera
2025-01-21, 11:57
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Nej men de kommer inte ändra sin läroplan för att jag tar ett snack med de. Det är självklart problemet. Säger istället till min son att bara ta sig igenom det även om det är absurt.

”De” som inte kommer att ändra ”sin” läroplan, det är riksdagspolitikerna.
Jag har arbetat inom skolans värld hela mitt arbetsliv. Lärare måste följa läroplanen och den kursplan som finns för respektive ämne.
Det är inte de enskilda lärarna du ska klaga hos. Du ska istället rösta på ett parti som vill förändra skolan.
Citera
2025-01-21, 12:01
Medlem
Citat:

Han har visat mig uppgifterna de jobbar med och jag kan inte tro mina ögon när jag ser vad de tvingas lära sig om.

I en uppgift står det bland annat om Heteronormen och hur de homosexuella ses som onormala och genomgår en djup diskriminering i svenska samhället.

Det står även om ”Svenskhets normen” och hur det är ett stort problem för ”Svenskar” att de har svårt att accepteras som svensk om man har utländska föräldrar även fast man är född i Sverige.

Det fortsätter så med allt möjligt Pk, woke vänstervriden uppfattning om samhället.

Skolan skriver också att det skulle vara en norm i Sverige att män accepteras tafsa och vara våldsamma mot kvinnor.

Så min fråga till er är hur ni ställer er till att skolan lär ut sådan här meningslös propaganda med ett tydligt politiskt syfte.

De försöker upplysa problem som knappt finns och gör det till en stor grej för att locka över väljare till vänstern.

Lärarna som undervisar i ämnet är även otroligt vänster vridna enligt min son.

Ämnet är fritt för diskussion ska skolan undervisa såhär?

Mod får flytta tråden om den ligger fel tack.

Det finns ingen plats i samhället där normer ställer till så mycket problem som i skolmiljön. Har du en endaste gång i ditt liv hört en homosexuell man eller transkvinna prata om skolåldern med glädje? Det är just i skolan det behövs som mest, för det är där flest råkar illa ut. Det är väldigt få som under skoltiden känner sig bekväma med att vara sig själva då det är socialt självmord att vara annorlunda i en skolmiljö
Citera
2025-01-21, 12:04
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Så min fråga till er är hur ni ställer er till att skolan lär ut sådan här meningslös propaganda med ett tydligt politiskt syfte.

De försöker upplysa problem som knappt finns och gör det till en stor grej för att locka över väljare till vänstern.

Man lär inte för skolan utan för livet. Din son lär sig att det inte är ett val att tänka själv utan ett måste. För det finns alltid någon annan som vill tänka åt en och tvinga en att hålla med.

Skolan har alltid varit pedagogisk i det avseendet. Åt olika håll beroende på modets svängningar visserligen, men same same i pedagogiken.
Citera
2025-01-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag har arbetat inom skolans värld hela mitt arbetsliv. Lärare måste följa läroplanen och den kursplan som finns för respektive ämne.
Det är inte de enskilda lärarna du ska klaga hos. Du ska istället rösta på ett parti som vill förändra skolan.

Ja precis det var det jag ville få fram med att mina klagomål hos lärarna inte skulle få effekt.
Citera
2025-01-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Det finns ingen plats i samhället där normer ställer till så mycket problem som i skolmiljön. Har du en endaste gång i ditt liv hört en homosexuell man eller transkvinna prata om skolåldern med glädje? Det är just i skolan det behövs som mest, för det är där flest råkar illa ut. Det är väldigt få som under skoltiden känner sig bekväma med att vara sig själva då det är socialt självmord att vara annorlunda i en skolmiljö

Jag tror knappast det är några problem att vara gay i dagens skola så länge du är vanlig i övrigt.
Citera
2025-01-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Wokeidiotin ska bort från skolsystemet, och utbildningen förbättras massivt i kvalitet eller så ska det inte vara någon skolplikt alls, och när wokemaffian infliterat skolsystemet, köpt politiker osv som uppenbarligen skett så begriper jag inte att föräldrar ens skickar sina ungar till skolan i Sverige. Det är en psy-op från utländska intressen som inte vill länderna och deras befolkningar något gott, och vedervärdig ideologier och som inte förtjänar någon respekt eller accepterans. Propagandan ska helt enkelt väck från skolorna. Det ska inte "protesteras" som ett tamt jävla får genom att lägga en lapp i en lådjävel en gång på fyra år. Bort med skiten, riv ned.

Ska en vidrig jävla trannygubbe läsa sagor för dagisbarn också eller, som det verkar ske på vissa håll (inte i Sverige än får man hoppas, men saker man hört på senare år verkar illa nog) och föräldrar som tycker det med all rätt är helt fel, absurt och vansinnigt - ska "protestera" genom att lägga en lapp i en låda?? Driver du! Bort med wokevansinnet för fan.
Citera
2025-01-21, 12:22
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Jag tror knappast det är några problem att vara gay i dagens skola så länge du är vanlig i övrigt.

Det skriks bög, utan att ordet kopplas till homosexualitet, och andra nedvärderande och rasistiska uttryck i skolan hela dagarna.
Bland många killar i högstadieåldern och även bland yngre, finns det en riktigt vidrig syn på manlig homosexualitet.
Citera
2025-01-21, 12:33
Medlem
I Sverige så finns det inget att göra åt saken dessvärre. I USA så förbjuder Trump just detta i skolorna just nu. Varenda bögflagga ska ner och ut ur klassrummen och lärarna kommer absolut inte få prata om genus och kön och sådant skit mera nu när han sitter vid makten.
Citera
2025-01-21, 12:38
Medlem
Stark-Senaps avatar
Tiderna förändras.
På 80-talet fullständigt dränktes svensks skolor med gratis studiematerial från SAF.
Och än värre: det användes flitigt av Sveriges lärarkår.
Citera
2025-01-21, 12:43
Medlem
grungewhores avatar
Svensk skola har alltid varit en plats för indoktrinering. Det är bara narrativet som utökats. Du kommer tyvärr inte kunna påverka skolan, så du får påverka ditt barn istället.
Citera
2025-01-21, 12:46
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

I en uppgift står det bland annat om Heteronormen och hur de homosexuella ses som onormala och genomgår en djup diskriminering i svenska samhället.

Det står även om ”Svenskhets normen” och hur det är ett stort problem för ”Svenskar” att de har svårt att accepteras som svensk om man har utländska föräldrar även fast man är född i Sverige.

Det fortsätter så med allt möjligt Pk, woke vänstervriden uppfattning om samhället.

Skolan skriver också att det skulle vara en norm i Sverige att män accepteras tafsa och vara våldsamma mot kvinnor.

Mod får flytta tråden om den ligger fel tack.
TS dilemma är exakt detsamma som under Sovjetkommunismen.
Vad lärarna predikade visste nästintill alla var falskt och lögner.
Lärarkåren som undervisar i Sverige kan liknas vid fanatiskt troende kommunister som oavsett bevisning håller fast vid sin ståndpunkt hur uppenbart fel det än är.

Tala om för sonen att han ska följa skolan och ljuga för att komma igenom undervisningen med godkända betyg, precis som man fick göra i Sovjet.
Berätta för honom att det tog 74 år innan lögnen föll i Sovjet och att Sverige är likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in