2025-01-20, 12:21
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Jag kollade på en produkt på en kinesisk sajt där den kostade 240 sek. Här i Sverige ville företaget ha 1300 sek för exakt samma produkt.

Ni genier i den här tråden får gärna betala 1300 om ni vill men jag väljer 240.

Jag gillar inte heller att handla från kina men är så jääävla trött på ockerpriserna i Sverige.

Har bara handlat från Temu en gång. Och då visste jag ingenting om företaget. Tror inte jag upptäckte att varan jag köpt (en extern hårddisk) skulle skeppas direkt från Kina förrän efter jag lagt beställningen. Men oavsett så var hårddisken så utavh*lvete mycket billigare än alternativen hos svenska konkurrenter. Och den funkar hyfsat, även om man får vara lite försiktig med överföring av filer eftersom överföringen går långsamt och kan avbrytas i förväg ibland, vilket leder till att den överförda filen korrumperas. Vet dock ej om detta beror på att produkten är skit, eller på att externa hårddiskar har den nackdelen rent generellt.
Citera
2025-01-20, 12:32
Medlem
Epimaness avatar
Senast jag köpte en träningströja så luktade den skumt så givetvis tvättade jag den. Tyckte den fortfarande luktade skumt så fick det bli en omgång till. Då gav lukten med sig. Nu är den min favorit, men så mycket kemikalier skall det inte fan få vara i plaggen.

Men svagbegåvat i dagens värld att slänga på sig ett plagg otvättat.
Citera
2025-01-20, 13:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
. Och den funkar hyfsat, även om man får vara lite försiktig med överföring av filer eftersom överföringen går långsamt och kan avbrytas i förväg ibland, vilket leder till att den överförda filen korrumperas. Vet dock ej om detta beror på att produkten är skit, eller på att externa hårddiskar har den nackdelen rent generellt.
Det beror helt klart på att produkten är skit. Du har köpt en felaktig korrumperande snikhårddisk för att den var "billig", grattis!

Lustigt att de ofta är samma personer som klagar på "globalism" (och för den delen är anti-vaxx) som tycker det är fullt rimligt att köpa kina-skit för att det är billigt. Har kemikalierna angripit hjärnan på er, dumskallar?
Senast redigerad av Enterprise 2025-01-20 kl. 13:11.
Citera
2025-01-20, 13:13
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det beror helt klart på att produkten är skit. Du har köpt en felaktig korrumperande snikhårddisk för att den var "billig", grattis!

Lustigt att de ofta är samma personer som klagar på "globalism" som tycker det är fullt rimligt att köpa kina-skit för att det är billigt. Har kemikalierna angripit hjärnan på er, dumskallar?

Missade du att jag skrev att jag beställde varan från Kina av misstag? Jag har inte handlat från Temu nåt mer efter att jag fattade att det var nån sorts AliExpress-variant.

Hårddisken duger fint för mina behov, för övrigt. Funkar fortfarande efter snart två års användning. Vad det än är jag kan tänkas ha kunnat få ut prestandamässigt av en 400 procent dyrare produkt, så är det inte prestanda jag har behov av.
Senast redigerad av fluff995 2025-01-20 kl. 13:16.
Citera
2025-01-20, 18:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Jag kollade på en produkt på en kinesisk sajt där den kostade 240 sek. Här i Sverige ville företaget ha 1300 sek för exakt samma produkt.

Ni genier i den här tråden får gärna betala 1300 om ni vill men jag väljer 240.

Jag gillar inte heller att handla från kina men är så jääävla trött på ockerpriserna i Sverige.

Risken är dock att du får en billig kopia fullproppad med skit som kräver några tvättar, men visst alla får själva avgöra om dom vill handla dyrt i sverige eller handla billigt skräp utomlands. Speciellt kläder som man har på kroppen ska man helst undvika köpa från kina med tanke på hur mycket dom besprutar plaggen där.
Citera
2025-01-20, 19:27
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Idiot som trots alla artiklar i ämnet om alla giftiga kemikalier Temu/Shein använder i sina kläder dels köpt skiten, dels inte tvättat dem innan anvädning gråter ut i media.

Media publicerar självklart för att förmå dumskallarna att sluta köpa skit från Kina.
Det är ju ett bra syfte att få folk att sluta köpa skräp från Kina.
Citera
2025-01-20, 20:01
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Det är ju ett bra syfte att få folk att sluta köpa skräp från Kina.

På vilket sätt blir det mindre illa av att folk tar omvägen via en girig svensk butik som lägger på 300% marginal på samma produkt? Skiten kommer ändå från Kina...

Det sagt så skall man aldrig köpa något från dessa siter som man tänker ha på eller i sin kropp eller stoppa i ett vägguttag.
Citera
2025-01-20, 20:12
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Vad är poängen att handla kläder man måste tvätta direkt?
Jag personligen äger knappt plagg som är polyester eller annat liknande skit.
Har enbart bra bomull eller linnen, eller ull i olika slag.

Köpte en gång akuta säng kläder från ikea som var polyester och ren satans skit. Fick utslag för att man just inte tvättat det.
Aldrig mer polyester eller skit fabrik efter den gången.
Om man köper en kvalité jacka i hög standard eller kvalité kläder i hög standard ska du inte behöva tvätta det före användning.

Pyjamasen jag köpte var 100% bomull. En Lyle & Scott som kostade 900:-

Bomull är en av de mest besprutade och efterbehandlade materialen.
Citera
2025-01-20, 20:26
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Pyjamasen jag köpte var 100% bomull. En Lyle & Scott som kostade 900:-

Bomull är en av de mest besprutade och efterbehandlade materialen.

Exakt, ALLA textilier oavsett om de deklareras som ekologiska och what not skall alltid tvättas innan första användning. Klädtillverkning är och förblir en smutsig industri - såvida man vill ha andra färger än grådaskigt vitt så kommer det alltid finnas farliga kemikalier och färgämnen i dem och det gäller även High fashion märkeskläder för tusentals kronor.
Citera
2025-01-21, 06:34
Medlem
Muppetys avatar
Blandar ganska mycket i klädstil, ibland märkeskläder, ibland Dressman o liknande, men jag gillar även mina polyester-skjortor från Temu. Men man kan ju i.a.f. tvätta dom först så den värsta skiten försvinner, innan man använder de. Jag tror inte de orsakar cancer, möjligen orsakar de allergiska reaktioner om man är känslig.
Citera
2025-01-30, 15:56
Medlem
Jag förstår inte varför folk med hyffsad intelligens och sunt förnuft inte ska få handla på tex Temu,
att inte idioter ska handla där framgår tydligt i reportaget.
Citera
2025-02-08, 09:32
har köpt mängder med kläder från både temu och shein och aldrig fått utslag

gubben i inslaget har säkert vägglöss lr köns-sjukdom och skyller på temu.

Förbjuds Temu tar jag mitt liv, detta är ett löfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in