2025-01-17, 18:22
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AvWz9E/mikael-handlade-pa-kinasajten-fick-utslag-pa-hela-overkroppen

Citat:
I går använde Mikael Nilsson, 44, sin nyinköpta träningströja från Temu för första gången under ett pass på löpbandet.

I natt vaknade han med utslag på hela överkroppen.

– Folk måste varnas. Det måste sättas stopp för det här, säger han.

Temu, Shein..Dags att förbjuda skiten? Billigt men inte så billigt med utslag på kroppen va?
Vad sägs?
Citera
2025-01-17, 18:26
Avslutad
Snyftreportage. Stackars Micke hade inte tvättat tröjan utan valde att ställa sig en timme på löpbandet med huden direkt mot massor med kemikalier.

Prövade en Sail Racing-dunjacka häromveckan i en provhytt (en jacka som jag senare köpte) och nog fan började det klia omedelbart ovanpå min tröja, kortvarigt som tur var. Slängde in den i tvättmaskinen direkt vid ankomst hem.

Oavsett om det är billigt krafs man köper eller dyrt och om det tillverkas i Asien så kan man räkna med att det bombas med kemikalier. Priset har ingen betydelse, vill man reducera kemikalier kan man satsa på att köpa kläder tillverkade i Europa där lagarna är strängare.
Citera
2025-01-17, 18:31
Medlem
Klandalfs avatar
Idiot som trots alla artiklar i ämnet om alla giftiga kemikalier Temu/Shein använder i sina kläder dels köpt skiten, dels inte tvättat dem innan anvädning gråter ut i media.

Media publicerar självklart för att förmå dumskallarna att sluta köpa skit från Kina.
Citera
2025-01-17, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Snyftreportage. Stackars Micke hade inte tvättat tröjan utan valde att ställa sig en timme på löpbandet med huden direkt mot massor med kemikalier.

Prövade en Sail Racing-dunjacka häromveckan i en provhytt (en jacka som jag senare köpte) och nog fan började det klia omedelbart ovanpå min tröja, kortvarigt som tur var. Slängde in den i tvättmaskinen direkt vid ankomst hem.

Oavsett om det är billigt krafs man köper eller dyrt och om det tillverkas i Asien så kan man räkna med att det bombas med kemikalier. Priset har ingen betydelse, vill man reducera kemikalier kan man satsa på att köpa kläder tillverkade i Europa där lagarna är strängare.

Shit, det känns våghalsigt att slänga in en sprillans ny dunjacka i tvätten. Blev det bra?
Citera
2025-01-17, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pineappledude123
Shit, det känns våghalsigt att slänga in en sprillans ny dunjacka i tvätten. Blev det bra?

Inte till en början då jag inte torkade den på rätt sätt (för hög temperatur) i flera timmar. Men gick en promenad med den och sen slängde jag in den på låg temp en timme och efter det blev den som ny. Tennisbollarna var med hela tiden i torktumlaren givetvis.
Citera
2025-01-17, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch

Inte till en början då jag inte torkade den på rätt sätt (för hög temperatur) i flera timmar. Men gick en promenad med den och sen slängde jag in den på låg temp en timme och efter det blev den som ny. Tennisbollarna var med hela tiden i torktumlaren givetvis.

Haha snyggt!

Gjorde samma sak förra veckan fast med en slit och släng-jacka. Den luktade lite skumt och dunet bollade ihop sig men efter en till omgång i tumlaren så blev den riktigt fräsch. Tennisbollar även här. Tveksamt om jag skulle våga på en sprillans ny dock.
Citera
2025-01-17, 19:16
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Karma is a bitch.
Det måste sättas stopp för att han blev lurad, inte för att miljön sabbas och arbetskraft utnyttjas.
Hoppas snåljåpen får permanenta problem pga snikköpet.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-01-17 kl. 19:19.
Citera
2025-01-17, 19:18
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AvWz9E/mikael-handlade-pa-kinasajten-fick-utslag-pa-hela-overkroppen

[b]

Temu, Shein..Dags att förbjuda skiten? Billigt men inte så billigt med utslag på kroppen va?
Vad sägs?

Det är redan påpekat i tråden. Det mesta i klädväg är preparerade med anti-mögel medel och div. preparat mot insekter och annat skit då alla plagg i regel transporteras från låglöneländer under lång tid i containers t.ex.

Det är bara att slänga allt nyköpt i tvättmaskinen med en gång, så slipper man div. allergiska reaktioner av alla slag.
Köpte en ny Lyle&Scott pyjamas på Åhlens förra året och missade att tvätta den. Tog på mig den första natten. Morgonen efter hade jag kliande röda utslag på låren och magen.
Det är inte bara Temu eller Shein, det är ALLA . Alla gör så
Citera
2025-01-17, 19:19
Medlem
hockexs avatar
Haha, är det hans ålder eller IQ som benämns i artikeln? Oavsett vad, så är det skrämmande
Citera
2025-01-17, 19:49
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Måste man varnas att inte köpa kläder från temu då är det dags för en god man.
Citera
2025-01-17, 19:54
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och då ska de sankioneras, vi ska dock inte ge Kina frikort på något sätt.
Ändå så tar dom svenska butikerna minst 5 ggr mer betalt än Temu.
Jag har köpt en jäkla massa grejer ifrån Temu, det mesta är av samma kvalitet som att köpa det i svenska butiker. Jag har väl fått några enstaka grejer som har varit rent jävla skit, men det är sällsynt.
Alla kläder åker in i tvättmaskinen direkt innan jag ens provar grejerna. Skor stoppar jag i en plastpåse och sen in i frysen ett par dagar, sen är det bara att använda grejerna.
Citera
2025-01-17, 20:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Som redan nämnts i tåden: Karma. Nej, jag bitchar ogärna över folks konsumtionsvanor - deras pengar, deras val - men när det kommer till omedelbar ondska som Temu så har - faktiskt - en botten nåtts.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in