2024-11-30, 17:44
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vem får Midazolam på recept i Sverige? Ingen

Jag får det på recept I Sverige då jag har en väldigt allvarlig Epilepsisjukdom och det läkemedlet heter Buccolam och det är en stor spruta som man ska ta "Buccolamt" dvs i munnen mellan kinden och tandköttet men jag upplever betydligt mycket mer effekt samt även betydligt skönare effekter om jag trycker in den där bak och sprutar in lösningen dvs att ta den rektalt! .
Tycker dock att Lorazepamen som jag också har på recept är bäst att ta oralt typ 3 - 5mg!

Har Midazolam, Oxazepam, Diazepam, Lorazepam och Klonazepam på recept och även Flunitrazepam på licens .

Dock tycker jag att Klonan inte känns av alls! Har tagit som mest typ 12 - 13 mg men skulle säga att jag mycket hellre tar 3 - 5mg Lora eller en 10mg Midazolam spruta där bak! Känner även mer på typ 15mg Diazepam och typ runt 30mg Oxazepam än vad jag gör på Klonan!

Många verkar ju tycka att Klonazepam är en av dom bästa Bensodiazepiner som finns på marknaden just nu men det kan jag verkligen inte hålla med om!

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2024-11-30 kl. 17:58.
Citera
2024-11-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Hade mycket hellre valt Lorazepam före både Alprazolam och Klonazepam! Och som jag förmodligen nämnt innan några mg.Lora och runt 30 - 40mg och Diazepam samt 30 - 60mg Oxazepam så.mår.jag hyffsat bra under ett flertal timmar på en dag! Jag skulle även säga att Lorazepam och Midazolam är dom Bensodiazepinerna man kan få på recept I Sverige i dagsläget som ger mig mest eufori!

/Mvh
Midazolam har jag aldrig haft recept på och tabletterna finns inte ens på den svenska apoteksmarknaden. Däremot så kan man som jag tror att du redan vet faktiskt få munhålelösningen på recept i specialfall och sjukvården kör väl Midazolam IV om jag inte minns fel.

Åtminstone förr körde väl tandläkarna Midazolam modell drickbart på patienter med en extrem tandläkarskräck men om de gör det fortfarande eller har bytt till något annat vet jag faktiskt inte.
Citera
2024-11-30, 20:55
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Midazolam har jag aldrig haft recept på och tabletterna finns inte ens på den svenska apoteksmarknaden. Däremot så kan man som jag tror att du redan vet faktiskt få munhålelösningen på recept i specialfall och sjukvården kör väl Midazolam IV om jag inte minns fel.

Åtminstone förr körde väl tandläkarna Midazolam modell drickbart på patienter med en extrem tandläkarskräck men om de gör det fortfarande eller har bytt till något annat vet jag faktiskt inte.

Midazolam används frekvent inom anestesisjukvård, även vid lättare kirurgiska ingrepp samt på vissa röntgenavdelningar.
Citera
2024-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Midazolam används frekvent inom anestesisjukvård, även vid lättare kirurgiska ingrepp samt på vissa röntgenavdelningar.
Då var jag inte helt fel ute.
Citera
2024-12-01, 08:48
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:

Midazolam går att få på recept i Sverige i vissa speciella fall om man har vissa ovanliga eller allvarliga Epilepsisjukdomar då under varumärket Buccolam som precis som du säger är en munhålelösning som skall tas "buccolamt" dvs mellan kinden och tandköttet. Och jag får den för att jag har just en väldigt allvarlig och ovanlig Epilepsisjukdom. Och den skall tas vid ett kraftigt epilepsianfall eller om jag känner att ett anfall är påväg, vilket jag tyvärr väldigt sällan gör.

Sök på Buccolam eller Midazolam i FASS så kan du läsa om det!

Men den är mycket skönare att ta "där bak", dvs rektalt. En sådan där bak och 30 - 40mg Diazepam och kanske 30 - 45mg Oxazepam på det så mår jag väl ändå helt ok i några timmar och lägger jag sedan till nån lite mer sederande Benso under kvällen/natten som typ Bromazolam, eller Flunitrazepam som jag tro det eller ej har på recept under licens, och någon lite mer muskelavslappnande Benso. Också kanske lite starkt och bra Indica Gräs på det så sover jag riktigt gott under natten också!

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2024-12-01 kl. 09:21.
Citera
2024-12-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Midazolam går att få på recept i Sverige i vissa speciella fall om man har vissa ovanliga eller allvarliga Epilepsisjukdomar då under varumärket Buccolam som precis som du säger är en munhålelösning som skall tas "buccolamt" dvs mellan kinden och tandköttet. Och jag får den för att jag har just en väldigt allvarlig och ovanlig Epilepsisjukdom. Och den skall tas vid ett kraftigt epilepsianfall eller om jag känner att ett anfall är påväg, vilket jag tyvärr väldigt sällan gör.

Sök på Buccolam eller Midazolam i FASS så kan du läsa om det!

Men den är mycket skönare att ta "där bak", dvs rektalt. En sådan där bak och 30 - 40mg Diazepam och kanske 30 - 45mg Oxazepam på det så mår jag väl ändå helt ok i några timmar och lägger jag sedan till nån lite mer sederande Benso under kvällen/natten som typ Bromazolam, eller Flunitrazepam som jag tro det eller ej har på recept under licens, och någon lite mer muskelavslappnande Benso. Också kanske lite starkt och bra Indica Gräs på det så sover jag riktigt gott under natten också!

/Mvh
Jo jag vart nyfiken på om Midazolam ens gick att få på recept som privatperson i Sverige men då jag vet att Midazolam i tablettform inte säljs här så gjorde jag en liten slagning i FASS och fick upp munhålelösningen och det vet ju du men mycket riktigt så säljs det under varumärket Buccolam här.

Däremot lär det inte vara enkelt att få på recept som vi båda vet utan där gäller nog mycket exceptionella omständigheter dvs som du var inne på tex kanske mycket grav epilepsi som inget annat biter på för att nämna något.
Citera
2024-12-18, 18:09
Medlem
Citat:
Jo jag vet jag har det också på recept och har haft det dagligen morgon och kväll i åtta år nu.

Det jag menade var att tabletterna naturligtvis finns kvar (både 2 mg och 0.5 mg) men Injektions (IV) vätskan som ges vid akutfall intravenöst i sprutform är avregistrerad i Sverige liksom Iktorivil orala droppar som man mätte upp med pippet och blandade i vatten och som smakade typ persika om jag inte minns fel.

Varför Cheplapharm köper dyra varumärken som Valium, Rohypnol och Iktorivil av Roche när patenten har gått ut är dock en gåta när man kan tillverka billig generika under annat namn.

Jävligt jobbigt när produktionen lades om men jag ändå lyckades atr lägga vantarna på apotekets sista 2 mg:s 100 burk trots att Iktorivil var restat ett jävla tag och man fick dryga ut med Stesolid till natten istället.

Inget ont om Stesolid dock då det fungerar utmärkt som sömnmedel men jag föredrar Iktorivil till frukost alla dagar i veckan om man vill vara pigg och alert under dagen.

Max 5 mg Stesolid i nödfall till frukost men inte mer om man inte vill bli seg och trött vilket är jävligt enerverande dagtid.

Iltorivil droppar finns ännu också tydligen. Min morbror fick dem i somras då dom hade kort om vanliga tabletter inne. Hans läkare sa att det finns å att det står som avskrivet fast det ej är det . Nytt ! Har aldrig hört den liksom. Men man blir inte förvånad
Dessutom så har Roche sålt varumärket Iktorivil till Cheplapharm så det står varken Roche på förpackningen som burken kommer i och Rocheloggan är borttagen ifrån tabletterna annars så ser förpackning och burk ut som den alltid har gjort typ.
Citera
2024-12-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
Iltorivil droppar finns ännu också tydligen. Min morbror fick dem i somras då dom hade kort om vanliga tabletter inne. Hans läkare sa att det finns å att det står som avskrivet fast det ej är det . Nytt ! Har aldrig hört den liksom. Men man blir inte förvånad
Dessutom så har Roche sålt varumärket Iktorivil till Cheplapharm så det står varken Roche på förpackningen som burken kommer i och Rocheloggan är borttagen ifrån tabletterna annars så ser förpackning och burk ut som den alltid har gjort typ.
Jag vet Iktorivil var restnoterat i nästan ett år när Cheplafarm tog över och de lade om produktionen. 0.5 mg tabletterna kom tillbaka först så jag fick dem istället för 2 mg och ett tag var det Stesolid som gällde som substitut.
Citera
2025-01-06, 23:03
Medlem
Ha temesta nu 1mg är livet 10mg stesolid enligt nätet skulle vilja säga att ända som skiljer den åt att du sover bättre med stessen
Citera
2025-01-17, 02:41
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Gillar verkligen Lorazepamen mycket då det är en av väldigt få Bensodiazepiner man kan få på recept i Sverige som jag upplever att jag kan få någon form av rus på enbart eller i kombo med någon annan Benso och då gärna någon mer muskelavslappnande Benso som tex Midazolam, Diazepam, Bromazepam osv.

Men räcker oftast med typ 3 - 4mg Lorazepam och kanske 10mg Stess och 15 - 30mg Oxazepam för att jag skall känna mig tillräckligt avslappnad och nöjd under en dag.

I kombo med Midazolam var den riktigt skön senast och det räckte att enbart ta 10mg Diazepam samt 15mg Oxazepam för att somna och sova gott lite senare.

Riktigt skön samt underskattad Benso!

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-01-17 kl. 02:54.
Citera
2025-01-20, 13:58
Medlem
KringExs avatar
Jag har länge tyckt att Lorazepam är en av de sämre bensodiazepinerna. Senast jag testade dom var ungefär 7 år sedan och då var det bara av ren nyfikenhet. Jag led inte av ångest, spänning eller dylikt. Jag minns att jag blev störande dåsig och trött av dom.
Men ikväll ska substansen få en ordentlig revansch! Jag har tagit 5 st Elvanse 40 mg och kommer att bli hyfsat påverkad av det. När ruset börjar dala och ångesten kryper på så ska jag ta en Lorazepam 3 mg tablett som jag har fått av en polare.

Jag uppdaterar ikväll/natt.
Spänningen är oliiiiiiidlig!!! Ska Lorazepam klara sin tenta? Vi får se!
Citera
2025-01-20, 18:42
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag har länge tyckt att Lorazepam är en av de sämre bensodiazepinerna. Senast jag testade dom var ungefär 7 år sedan och då var det bara av ren nyfikenhet. Jag led inte av ångest, spänning eller dylikt. Jag minns att jag blev störande dåsig och trött av dom.
Men ikväll ska substansen få en ordentlig revansch! Jag har tagit 5 st Elvanse 40 mg och kommer att bli hyfsat påverkad av det. När ruset börjar dala och ångesten kryper på så ska jag ta en Lorazepam 3 mg tablett som jag har fått av en polare.

Jag uppdaterar ikväll/natt.
Spänningen är oliiiiiiidlig!!! Ska Lorazepam klara sin tenta? Vi får se!

Vilken sorts lorazepam tog du? Du har väl relativt hög tolerans mot benso så 3mg kanske inte gör något med 200 mg Elvanse i blodet. 4-5 mg Alprazolam bör väl få dig att landa bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in