Citat:
Ursprungligen postat av
Loraael-Beautyy
Jag har som sagt stort kontaktnät och 16 års erfarenhet inom olika branscher. Jag har haft allra värsta jobben för att jag inte viljat leva på bidrag. Jobb som varken dina barn och barnbarn vill ha idag för att inte viljat leva på bidrag. Jag vill inte att någon betalar för mig men jag ser att många företag och inom handel så anställer man många svenskar med ingen kompetens eller som är mycket lata.
Många svenskar har tyckt att servicen blivit sämre vilket förklarar varför handeln går sämre och många svenskar klagar på servicen;
Vissa lata ungdomar försovar sig och cheferna vågar inte ens säga till. Hade det varit jag eller en indier så hade vi åkt ut ifrån rutan.
Vissa skiter i sina arbetsuppgifter men det är den service svenskarna vill ha och det är helt rätt att det är ert land. Jag vill inte anställas för att ni tycker synd om mig eller kvoteras in
Jag blev själv utfrågad vart jag kommer ifrån på en intervju nyligen vilket inte är relevant egentligen men svarade minoritetsgrupp som inte är välkommen i mitt egna land.
Jag tog det som en komplimang för jag har ett utmärkt CV som sticker ut.
Och det kommer jag svara varje gång jag kommer få den frågan. Det gör motståndaren obekväm att ens frågat
Nu vet jag inte vilken bransch du är verksam i, men jag jobbar och har jobbat i globala teknikföretag hela livet.
De senaste 25åren på en senior position och varit medverkande i rekryterings processer.
Etnicitet har aldrig varit en fråga.
Däremot så andra saker, som att man sökt en korrekt tjänst.
Sett många lite övervägande icke svensklingande namn som sökt tjänster som chefer eller projektledare direkt efter examen utan att ha nåt i CVt som indikerar på att de har erfarenheten.
Sen under en period många första och andra generationens invandrare som hade problem med Engelskan.
Sen hör man fortfarande de som gått FSI där det muslimska kvinnor som inte kan skriva sitt namn på något språk och knappt kan hälsa på svenska efter 6 terminer?
Gällande mina ev barn pch barnbarn, så konkurrerar de inte riktigt med dig, då min dotter och fruns barn samtliga är högskoleutbildade och 2 jobbar utomlands inom chefspositioner och barnbarnet är lärare.