2025-01-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Jaha....intressant utveckling detta mste jag sga. Hela trden har vl handlat om att det skulle vara ryssarna och s visar det sig att dom inte var inblandade. Men nd ska nato rusta upp runt stersjn pga av ryssland krnkningar med phittade sabotage. >terigen frda bakom ljuset.
Ja terigen lurade fr att dom ska frska dra igng ett krig. Men det r nog krt med det nu nr Trump blir president.
Citera
2025-01-19, 19:55
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja terigen lurade fr att dom ska frska dra igng ett krig. Men det r nog krt med det nu nr Trump blir president.

Psykologisk operation och propaganda som jag sagt i trden tidigare troligen fr att f mer resurser till Nato i stersjn.. men vart r fartyget nu? r det fortfarande kvar i Finland? Har inte alls fljt detta senaste tiden.
Citera
2025-01-19, 19:56
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja det r helt sjukt....kan man kalla dessa typer fr "vst troll". Fr dom trollar ju i alla trdar hr p flashback att Ryssland skulle vara inblandade med phittade sabotage.
Citera
2025-01-19, 19:56
Medlem
448s avatar
Bara fr att jag skrev om gps strningarnars orsak utanfr ryssland/stersjn s betyder det inte att ankarklubben r oskyldigt

Snarare tvrtom
Citera
2025-01-19, 20:15
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Jaha....intressant utveckling detta mste jag sga. Hela trden har vl handlat om att det skulle vara ryssarna och s visar det sig att dom inte var inblandade. Men nd ska nato rusta upp runt stersjn pga av ryssland krnkningar med phittade sabotage. >terigen frda bakom ljuset.
Fortfarande har ju kablarna skadats. Att det var sabotage av Ryssland var hela tiden lngskt och osannolikt men lik frbaskat r slappheten att slpa ankare nrmast kriminell.
Citera
2025-01-19, 20:16
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Bara fr att jag skrev om gps strningarnars orsak utanfr ryssland/stersjn s betyder det inte att ankarklubben r oskyldigt

Snarare tvrtom
S de r skyldiga till vad, mer n att de r kassa yrkespersoner som inte borde f fra strre skepp?
Citera
2025-01-19, 20:21
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
S de r skyldiga till vad, mer n att de r kassa yrkespersoner som inte borde f fra strre skepp?

En fattig besttning kan vara vara slappa med att dra upp ankaret mot lite stlar, eller att kapten knullat hora...fru fr reda p det
Citera
2025-01-19, 20:25
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
En fattig besttning kan vara vara slappa med att dra upp ankaret mot lite stlar, eller att kapten knullat hora...fru fr reda p det
Har sjlv frt fram den teorin, att kaptenen ftt en portflj full med dollar i ngon hamn tidigare. Men om enda tgrden av Nato r att skicka ut btar fr att hlla koll r kanske den teorin mindre trolig.
Om de helt stoppat trafiken pga ryska sabotage medan de i sjlva verket var de sjlva som genomfrt dem vore teorin troligare.
Citera
2025-01-19, 20:27
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
D var det bekrftad av amerikanska och europeiska underrttelsekllor att Ryssland inte lg bakom dessa pstdda sabotage.

Vilka mytomaner det varit i denna trd, falskt anklagat Ryssland. Vlkommen till verkligheten, ni har inte haft rtt tidigare och ni hade inte heller rtt denna gng. Skms p er!

Ja nnu ett kvitto att vr media ljuger och lever p propaganda! Fyfan..
Fr hoppas fartygets rederi eller ngot stmmer skiten av vst fr falska anklagelser.
Citera
2025-01-19, 20:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vilka r U.S and European officials?
Vem r kllan bakom detta uttalande?

D jag ej kan lsa artikeln vill jag veta vilka eller vem som gjort detta uttalande, personer med namn tack, inga anonyma kllor duger hr!

Sen r det ingen som sagt till 100% att ryss-krken ligger bakom kabelsabotagen, finns endast misstankar om vem den skyldige r.
Det enda sttet att komma t det hr, r att gra det vldigt dyrt fr rederierna att utfra snahr sabotage. Att bevisa att det r Ryssland som str bakom r mycket svrt, och extremt juridiskt komplicerat att skapa ett tal av.
Citera
2025-01-19, 20:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fr hoppas fartygets rederi eller ngot stmmer skiten av vst fr falska anklagelser.
Stmma vra medier d eller?
Citera
2025-01-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja, det r dags att stlla ansvariga tillsvars,ren o skr propaganda med lgner hit o dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in