2024-12-25, 14:15
Medlem
Ryssarna verkar fira jul p sitt eget stt. Bland annat med att klippa elkablar . . . .

Citat:
Det har uppsttt ett avbrott i elkabeln Estlink 2 mellan Finland och Estland, uppger ntoperatren Fingrid p sin hemsida.

https://www.expressen.se/nyheter/var...d-och-estland/
Citera
2024-12-25, 15:16
Medlem
MuscleSharks avatar
Sabotage eller inte. Varje land mste ka sin egen kapacitet s att man inte r lika utsatt om flera incidenter likt dessa fortstter. Undervattenskablar/ledningar mellan lnder kommer alltid vara extra utsatta vid hybridattacker.
Citera
2024-12-25, 15:18
Medlem
kalkryggars avatar
Det kan vl vara kineserna ocks. Som de gjorde sist nr de klippte datakabeln fr ngon mnad sen.

De frefaller som att vrlden frbereder sig alltmer p WW3 nu.
Citera
2024-12-25, 15:28
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det kan vl vara kineserna ocks. Som de gjorde sist nr de klippte datakabeln fr ngon mnad sen.

fartyget gdes av ett kinesiskt fretag men seglade p uppdrag av ryssarna, s det r helt klart ryssarna som beordrade det
Citera
2024-12-25, 15:33
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:

Nej! Det funkar inte s. Det land som r det strsta hotet r Ryssland, och Ryssland r lngt ifrn kapabla att starta ngra vrldskrig. Med eller utan allierade.
Citera
2024-12-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ryssarna verkar fira jul p sitt eget stt. Bland annat med att klippa elkablar . . . .

Varenda gng har globalisterna (som du..) skrikit -"den jttedumma ryssen"..

Men bertta nu vilka det verkligen r, ok?
Citera
2024-12-25, 15:40
Medlem
Citat:

Jag r vertygad om att det r ryssjvlarna som ligger bakom.

tminstone tills jag blir verbevisad om motsatsen.
Citera
2024-12-25, 15:52
Medlem
Intressant, gr det att frhindra detta? Rcker med att snka ankare?
Citera
2024-12-25, 15:55
Medlem
Citat:

Visst, ngon klipper elkablar, men vi behver inte direkt peka p Ryssland bara fr att de har en suspekt meritlista. Det kan lika grna vara en ilsken lg som tagit sitt sista tlamod med elljusspr, eller en verambitis tomtenisse som ftt lite fr mycket ansvar.

Och att dma ut ngon utan bevis r som att skylla p grannen fr att pepparkakshuset kollapsade bara fr att de rkade ha en hammare i handen. Vi kanske borde vnta p att fakta kommer fram innan vi brjar bygga teorier om att julfirande i st handlar om "hur man slcker ner Vsteuropa p 10 dagar."

S innan vi stter ngon p den skamlistan lt oss minnas att ibland r en elkabel bara en elkabel. Kanske var det inte sabotage, utan bara en vldigt hungrig bver p julbordstema
Citera
2024-12-25, 16:10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
fartyget gdes av ett kinesiskt fretag men seglade p uppdrag av ryssarna, s det r helt klart ryssarna som beordrade det

Det r frmodligen ngot slags samarbete mellan Ryzzland och kinesen. Men det kan ocks vara ett tyst samarbete dem emellan. Ryzzen frstr vad kinesen pysslar med och r p s vi behjlpliga.

Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Nej! Det funkar inte s. Det land som r det strsta hotet r Ryssland, och Ryssland r lngt ifrn kapabla att starta ngra vrldskrig. Med eller utan allierade.

Nja, Du fr nog rkna med att Ryzzen inte kommer vara helt ensam p sin sida. De som frmodligen kommer leda WW3 r kinesen. Men de kommer naturligtvis att frska lasta (ge skulden) ryzzen fr s mycket de kan. Det finns ven stor risk att Iran kommer engagera sig nr eventet vl gr av stapeln.

S strst hot r nog inte Ryzzland. Men du har nd rtt nr du beskriver att ryzzen inte r kapabla att driva ngra vrldskrig. De kommer dock att vara en stor spelare i sjlva kriget nu nr det snart drar igng.

Citat:
Jag r vertygad om att det r ryssjvlarna som ligger bakom.

tminstone tills jag blir verbevisad om motsatsen.

Det lutar mer mot att det r kineserna med ryzzens tysta behjlplighet.
Citera
2024-12-25, 16:14
Medlem
Citat:
Det r frmodligen ngot slags samarbete mellan Ryzzland och kinesen. Men det kan ocks vara ett tyst samarbete dem emellan. Ryzzen frstr vad kinesen pysslar med och r p s vi behjlpliga.

Nja, Du fr nog rkna med att Ryzzen inte kommer vara helt ensam p sin sida. De som frmodligen kommer leda WW3 r kinesen. Men de kommer naturligtvis att frska lasta (ge skulden) ryzzen fr s mycket de kan. Det finns ven stor risk att Iran kommer engagera sig nr eventet vl gr av stapeln.

S strst hot r nog inte Ryzzland. Men du har nd rtt nr du beskriver att ryzzen inte r kapabla att driva ngra vrldskrig. De kommer dock att vara en stor spelare i sjlva kriget nu nr det snart drar igng.

Det lutar mer mot att det r kineserna med ryzzens tysta behjlplighet.
Ryssarna hller p hela tiden med en massa fuffens. Jag hrde en pod med en underrttelseofficer som uttalade sig om att "folk skulle nog inte sova s bra om natten om de visste om allt som ryssarna sysslar med."

Jag r som sagt vertygad om att detta r ryssarnas verk.
Citera
2024-12-25, 16:24
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ryssarna hller p hela tiden med en massa fuffens. Jag hrde en pod med en underrttelseofficer som uttalade sig om att "folk skulle nog inte sova s bra om natten om de visste om allt som ryssarna sysslar med."

Jag r som sagt vertygad om att detta r ryssarnas verk.

Jag hrde fr ngra r sen en pod som beskriver att kineserna r de som hller p mest med olika saker i Sverige och Europa. De r de som r bst p att etablera spioner med mera via studentutbytesprogram och all mjlig skit.

S jag tror du skulle sova nnu smre om du visste all skit som kinesen gr i s fall.

Jag tror mer p att det r kinesen som frbereder fr WW3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in