2025-01-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Om det vore 10 familjer hade det varit som hittat typ!

Men nu var väl frågan mer om en familj? Hur hittar du en stuga för 8 när TS säger 19?
För TS är garanterat efterbliven. Åker varje år och har aldrig betalat mer än 9k för 8 bäddars stuga.
Citera
2025-01-19, 14:02
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag satt och kollade lite om man skulle åka på en skidresa med familjen och blev helt chockad över priserna!

Kollade i sälen och fram till följande.

-Priserna för en veckas boende i Sälen varierar beroende på standard och läge men boende genom Skistar kostar cirka 19 000’SEK för en vecka under högsäsong.

Liftkort: För två vuxna och två barn över sju år kostade liftkorten sammanlagt cirka 12000 SEK för en vecka under högsäsong 2025.

Skiduthyrning: Priserna för skiduthyrning varierar beroende på utrustningens nivå och uthyrningsställe men kostar för vuxna och två barn sammanlagt cirka 3 500 SEK för en vecka

Sammanlagt uppskattas kostnaden för boende, liftkort och skiduthyrning för en vecka i Sälen för två vuxna och två barn till cirka 35 000 SEK under högsäsong. 35 500 SEK för att åka skidor!!! Då är inte ens mat och bensin inräknat!

40000 SeK för att riskera en vecka med dåligt väder och griniga barn som gnäller i kön till skidliftarna!

Man måste vara helt jävla pantad om man betalar nästan 40 000 SEK för en veckas skidresa, jag tar mycket hellre barnen på en solresa!

För att instagrambilderna är värda guld för karriären och socialt.
Citera
2025-01-19, 14:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag satt och kollade lite om man skulle åka på en skidresa med familjen och blev helt chockad över priserna!

Kollade i sälen och fram till följande.

-Priserna för en veckas boende i Sälen varierar beroende på standard och läge men boende genom Skistar kostar cirka 19 000’SEK för en vecka under högsäsong.

Liftkort: För två vuxna och två barn över sju år kostade liftkorten sammanlagt cirka 12000 SEK för en vecka under högsäsong 2025.

Skiduthyrning: Priserna för skiduthyrning varierar beroende på utrustningens nivå och uthyrningsställe men kostar för vuxna och två barn sammanlagt cirka 3 500 SEK för en vecka

Sammanlagt uppskattas kostnaden för boende, liftkort och skiduthyrning för en vecka i Sälen för två vuxna och två barn till cirka 35 000 SEK under högsäsong. 35 500 SEK för att åka skidor!!! Då är inte ens mat och bensin inräknat!

40000 SeK för att riskera en vecka med dåligt väder och griniga barn som gnäller i kön till skidliftarna!

Man måste vara helt jävla pantad om man betalar nästan 40 000 SEK för en veckas skidresa, jag tar mycket hellre barnen på en solresa!

Finns ju solresor för samma pris.

Man kan åka till alperna för 4900kr där allt ingår. (Flyg+boende+liftkort)
så låter mer som du hittat något väldigt dyrt.
Citera
2025-01-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Gör det väl. Finns mängder.

Inte normala människor.
Citera
2025-01-19, 14:11
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Finns ingen som tjänar 40 tkr efter skatt ditt cp

Ca 15% av alla som jobbar fulltid tjänar så mycket.. om inte fler
Citera
2025-01-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
För att instagrambilderna är värda guld för karriären och socialt.
Å fy fan, få mig inte ens att börja att prata hur mycket jag avskyr människor som lägger upp bilder från sina skidresor.

Jag har på fullaste allvar sett människor som har lagt upp bilder med texten ”Din semester är min vardag”.
Citera
2025-01-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Finns ju solresor för samma pris.

Man kan åka till alperna för 4900kr där allt ingår. (Flyg+boende+liftkort)
så låter mer som du hittat något väldigt dyrt.
Det som man kan möjligen påverka några tusenlappar är boendet, det är bara att gå in på Skistars hemsida och kolla vad det kostar.
Citera
2025-01-19, 14:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Å fy fan, få mig inte ens att börja att prata hur mycket jag avskyr människor som lägger upp bilder från sina skidresor.

Jag har på fullaste allvar sett människor som har lagt upp bilder med texten ”Din semester är min vardag”.

Är du avundsjuk, eller varför blir du så upprörd över att man lägger upp bilder från sin semester?
Citera
2025-01-19, 14:16
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Det som man kan möjligen påverka några tusenlappar är boendet, det är bara att gå in på Skistars hemsida och kolla vad det kostar.

Om du boka nu är det klart det är dyrt, det är fullbokat nästan.
Boka i Juni ska du se att du får en 12 bäddars stuga för 8000

8000/12 det 600kr per skalle för en vecka. Billigare än bo hemma.
Citera
2025-01-19, 14:17
Medlem
Ja det tenderar bli bisarrt dyrt, om man inte har något sätt att kapa kostnaderna typ bo hos en släkting. Jag räknade på det för något år sedan och kom fram till att vi betalade över 200 spänn för varje åk, när allt var inräknat. Detta gällde Åre, men Sälen och Vemdalen har liknande priser.
Citera
2025-01-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är du avundsjuk, eller varför blir du så upprörd över att man lägger upp bilder från sin semester?
Jag vet inte om du läste alla fyra raderna jag skrev men det var formuleringen jag reagerar på, skiter i vad folk lägger upp.
Citera
2025-01-19, 14:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag vet inte om du läste alla fyra raderna jag skrev men det var formuleringen jag reagerar på, skiter i vad folk lägger upp.

Du skrev två rader och du styckes indelade det.
Så helt omöjligt att du endast syftar på det sista du skrev.

"Jag har på fullaste allvar sett människor som har lagt upp bilder med texten ”Din semester är min vardag”."

Men ja, det var riktigt vidrigt skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in