Citat:
Ursprungligen postat av
Perfecthairline
Jag satt och kollade lite om man skulle åka på en skidresa med familjen och blev helt chockad över priserna!
Kollade i sälen och fram till följande.
-Priserna för en veckas boende i Sälen varierar beroende på standard och läge men boende genom Skistar kostar cirka 19 000’SEK för en vecka under högsäsong.
Liftkort: För två vuxna och två barn över sju år kostade liftkorten sammanlagt cirka 12000 SEK för en vecka under högsäsong 2025.
Skiduthyrning: Priserna för skiduthyrning varierar beroende på utrustningens nivå och uthyrningsställe men kostar för vuxna och två barn sammanlagt cirka 3 500 SEK för en vecka
Sammanlagt uppskattas kostnaden för boende, liftkort och skiduthyrning för en vecka i Sälen för två vuxna och två barn till cirka 35 000 SEK under högsäsong. 35 500 SEK för att åka skidor!!! Då är inte ens mat och bensin inräknat!
40000 SeK för att riskera en vecka med dåligt väder och griniga barn som gnäller i kön till skidliftarna!
Man måste vara helt jävla pantad om man betalar nästan 40 000 SEK för en veckas skidresa, jag tar mycket hellre barnen på en solresa!
Du ja!
Jag tar hellre en skidresa än 100 solresor. Alla är vi olika.
Sen tar vi väl 2000kr extra från plånboken för en veckas skidresa med hela familjen så det svider inte så mycket.
Vi är 2 vuxna och 2 barn (under 7år), har stuga i fjällen. Mat skulle vi äta oavsett, bensin kostar väl en tusing eller 2. Liftkort med aktieägarrabatt. Kan dra det mot fiskvårdabidraget dessutom.
Inte speciellt dyrt och skidor är det bästa som finns i världen.