2025-01-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Men kom igen, videon där han intervjuar sig själv är menat att vara en humoristisk video. Jag tyckte den var lite kul på ett tråkigt sätt. Men den hade nog inte skapats om det inte vore för den här tråden. Han vill nog försöka trigga oss. Vilket han verkar ha lyckats med.
Jag har svårt att tro att det var menat som humor. Hans ilska är så tydlig att det känns som en genuin frustration, inte som något spel för gallerierna. Men jag håller med om att han vill trigga folk – det är nog en del av hans strategi.

Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att grandiositeten och självgodheten nog hade varit mindre påtagliga om han faktiskt hade haft framgång på riktigt. Om han nått sitt mål på 50 miljoner istället för att, som nu, bara sitta med en halv miljon, hade han kanske kunnat behålla den överlägsna tonen, men med en subtilare framtoning. Nu känns det mer som att hans ilska och stora ord delvis är ett sätt att kompensera för att verkligheten inte matchar hans självbild.
Citera
2025-01-19, 10:29
Medlem
Vi har en person som verkar leva mer i sitt huvud än i verkligheten. Han är fast i sina egna fantasier om hur livet borde vara. Det här är någon som pratar om miljonerna som om de redan är hans, men det är mest tomma ord – och samtidigt en liten glimt av desperation över att allt kanske bara är en illusion.
Citera
2025-01-19, 10:56
Medlem
Hej A.A,

Det är svårt att inte se detta som ett solklart fall av Dunning-Kruger-effekten. Om du inte känner till begreppet (vilket du förmodligen inte gör, med tanke på hur du framställer dig själv), handlar det om hur människor med låg kompetens inom ett område tenderar att överskatta sin egen förmåga – ofta eftersom de saknar insikten för att förstå vad de inte kan.

Det är lite ironiskt att du så ofta pratar om andras “låga nivåer” och “dumhet” när det du visar är just det fenomenet i praktiken. Jag säger inte detta för att vara elak, utan för att det är slående hur tydligt det är att du lever i en bubbla av självförhärligande. Om du någon gång skulle våga ifrågasätta din egen självsäkerhet, tror jag att du skulle få en helt ny syn på både dig själv och andra.

Ett tips: läs på om Dunning-Kruger. Det skulle kunna ge dig en mer nyanserad bild av varför så många reagerar som de gör på dina uttalanden. Kanske är det inte världen som missförstår dig – kanske är det du som missförstår världen.
Citera
2025-01-19, 11:20
Medlem
Jofandus avatar
Härligt att vara inlägg 1000. Hoppas du skaffar dig ett arbete så du slipper tigga pengar av gamla anställda och annat folk i din närmaste krets.
Senast redigerad av Jofandu 2025-01-19 kl. 11:22.
Citera
2025-01-19, 11:41
Medlem
Att han läser denna tråd råder det inga tvivel om längre, och det ska han nog vara glad över.
Han blev rejält byxis efter senaste lilla rekyl vi hade (om man ens kan kalla det rekyl) att döma av den videon han släppte om belåning och risken med det för några dar sen.
Nu har jag inte hört mer en introt iofs, så han kan ju ha skojat till det, men han verkar äntligen inse faran....att han hade tur även denna gång att det vända upp med kraft innan det ens hade börjat nån nedgång att tala om.
För även om man får rätt till slut i sin analys, kan det bli så illa så man inte har råd att ha kvar några aktier på vägen dit.
Så om vi ska se det positiva så är det ett fall framåt, och ett indirekt erkännande att han läser Flashback och tagit till sig våra goda råd (vilket han iofs ALDRIG skulle erkänna, ens för sig själv hehe)
Sen kan väl ingen vara så egofixerad, innerst inne, att man släpper en sån video han nyss gjorde, om det inte var för att provocera. Att han tror sig stå över alla andra råder det ingen tvekan om, men detta måste ha varit ren provokation och inte menat på allvar.

La ni föresten märke till att detta med indexfoner kom på tal med en nedlåtande ton igen. Tror fortfarande att samma strategi=låna, köp, låna ännu mer på senaste köpet och köp mer, fast i en indexfond istället, hade givit ungefär samma avkastning som nu (kanske rent av bättre?) men till betydligt lägre risk. Med den belåningen han kört med är det väl ungefär där man ska ligga i en upptrend (4-5 gånger bättre än index). Speciellt när han fick en raketstart i samband med Covidkraschen (det gjorde han riktigt bra när han passade på att köpa tungt då).

Gav detta uppslag till AA att göra en video om för en tid sedan att jämför båda utfallen (hans stockpicking vs en indexfond), men det har ännu inte blivit någon video. Ger väl ännu mer underlag för att jag är nått på spåret
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-19 kl. 12:03.
Citera
2025-01-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Härligt att vara inlägg 1000. Hoppas du skaffar dig ett arbete så du slipper tigga pengar av gamla anställda och annat folk i din närmaste krets.

Är det nu bomben kommer släppas?
Han verkar ju ha en förkärlek att uppmärksamma och fira jämna tal, om det sen gäller antalet medlemmar eller antalet visningar osv, och det är såklart inget i det.
Pratar alltså om den digra listan med dom så kallade "haters" som han jobbar med.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-19 kl. 11:55.
Citera
2025-01-19, 13:24
Medlem
Jag såg hans senaste video och tyckte den var lite kul ändå. Han skulle nog ha en viss framgång som skådespelare ändå och helt klart tyckte han om det själv. Så detta spår tror jag du AA ska utveckla mer och få ännu mera framgång i än enbart att försöka dipp- köpa aktier och bli "missförståd". Kanske satsa på en video om Falkenberg och ditt eget liv och svårigheter. Eller varför inte en bredare om samhället i stort eller makroekonomi rent av?
Jag lovar att jag ska titta på en sådan video!
Sen var inte rädd för att hjälp och råd. Det är absolut inte ett tecken på svaghet. Lycka till nu! 😎
Citera
2025-01-19, 13:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
”Så där ja, 1000/1000.
Få förunnat att nå denna milstolpe.
Men, är det någon som ska lyckas så är det såklart Aktieanalytikern.

Jag har aldrig haft så billig arbetskraft.
Det komiska är att de inte ens begriper att de arbetar för mig.”

Det bjuder vi på AA för på börsen gör du inga pengar😉
Citera
2025-01-19, 13:26
Medlem
Grattis till milstolpen! 1000 inlägg - Det är imponerande att en forumtråd kan bli så lång – men kanske inte av de skäl du verkar tro. Att folk pratar om dig betyder inte nödvändigtvis att de stödjer dig eller håller med dig.

Och när det gäller billig arbetskraft – visst, folk diskuterar dig, men att påstå att de arbetar för dig är som att tro att en dålig recension på en restaurang är en del av deras marknadsföringskampanj. Diskussionerna handlar inte om att hjälpa dig, utan om att försöka förstå eller reagera på det du själv provocerat fram.

Så, om det verkligen är du som styr denna ’arbetskraft’, kanske det är dags att fråga dig själv vad du faktiskt bygger med den.
Citera
2025-01-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
”Så där ja, 1000/1000.
Få förunnat att nå denna milstolpe.
Men, är det någon som ska lyckas så är det såklart Aktieanalytikern.

Jag har aldrig haft så billig arbetskraft.
Det komiska är att de inte ens begriper att de arbetar för mig.”

Det bjuder vi på AA för på börsen gör du inga pengar😉

För att vara en person som inte bryr sig ett dugg om sina så kallade kritiker/haters (enligt egen utsago), så bryr han sig väldigt mycket måste man ju tillstå, och det verkar bara öka
Om vi gör honom en tjänst genom denna tråd så är det bara kul tycker jag.
Jag skulle aldrig betala en enda krona till AA, helt enkelt för att nivån på videorna är väldigt basic (tänkt själv...gör ett aktivt val gällande pensionssparandet....så fungerar det att belåna portföljen....osv osv).
Men kan han bli hjälp av det vi skriver så fine, det bjuder jag gärna på.
"All reklam är ju bra reklam, även dålig sådan" är väl ett begrepp som alla känner till.
Lycka till AA och hoppas ditt drömliv, vad det nu än må innehålla, fortsätter.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-19 kl. 14:03.
Citera
2025-01-19, 16:54
Medlem
Ny gratisvideo likt förra söndagen, för intresserade.
Citera
2025-01-19, 16:55
Medlem
Vecka 3 innebar en uppstuds i AAs portfölj på ca 143K. Har därmed återigen strax över miljon i EK i de "7 portföljerna" . Han ligger dock back med 28K hittills i år. Innehaven verkar ganska oförändrat sedan förra veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in