2025-01-18, 11:07
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Har jockeboi haft livesändning för barn med betalnummer på skärmen?

Vet faktiskt inte men skulle absolut inte förvåna det minsta.
Citera
2025-01-18, 11:16
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkattman
Många som ser ett beteende som varat i åratal. Man blir lite illamående när man ser gubben gråta på sina stories och tycka synd om sig själv.

Har ingen kontakt med Widerstedt idag, och oavsett vad jag tycker om henne privat så var jag en av de som insåg hur illa det var med henne när jocke hade drev mot henne. Hon var knäckt när han, gustaf och den andra hotade henne. Det var snack om att gubben skulle göra så hela sverige hatade henne, hon förtjänade det för hon provocerade. Hennes messenger var totalt full av hans hat.
Hanna fick aldrig höras eller bli tagen på allvar för hon var ju på den tiden provocerande och "bad girl". Men hot från en då 28 (?) årig man mot en liten töntig 20-åring - hur kan sverige tycka det var okej?
Hon hade otur tror jag, me too var inte igång då.
Widerstedt blev hotad, trakasserad och hans plan av det som stod på messenger var att han aldrig skulle sluta tills hon "inte orkade mer" eller liknande...

När hans bok kom ut polisanmälde hon för det stod saker som att hon skulle stulit pengar av jocke, vilket är ganska sjukt för det är ju oavsett förtal. Tror inte Hanna stal något, hon tjänade ganska bra på sin blogg har jag för mig. Det var väl under den där serien i cypern eller spanien när hon åkte själv med hans två polare?
Om jag minns rätt var de vittnen på att hon stal pengar. Hans polare alltså...
Hanna var i tyskland när boken släpptes och hade väl ingen riktig publik när gubben skrev ett helt kapitel om hur galen och knäpp i huvudet hon var. Försökte förklara sig men fick drev där med "att hon ska ta det för hon var lika elak själv" blabla.

Polisanmälan lades ner, hon orkade inte ta det längre för hon var redan knäckt. Hur detta faktiskt tystas ner är inte okej faktiskt. Hanna skrev någon mening om han i sin bok men detta anser jag ändå vara självförsvar. När skedde detta? 12 år sedan eller så? Hanna mår troligtvis fortfarande dåligt och det tragiska är att hon tystas ner än idag med såna gubbiga ursäkter som att "det var längesen". Tycker inte detta är okej trots att Hanna har sina mindre bra sidor - hon är väl ändå en människa tycker jag. Bra sidor, dåliga sidor - precis som vi alla?

Widerstedt har verkligen fått utstå ett living hell pga av Jockes sjuka huvud.

Sådan grov psykisk misshandel sätter djupa spår som är svåra att komma över.

Hennes förövare syns ju så mycket och ofta att det inte går att komma undan triggers av det traumat.

Och så gråter Jocke ut jämt och ständigt över hans trauma och fansen tycker att folk ska ta hänsyn till det.

Jocke är en förövare som det pjoskas med.
Helt obegripligt.
Citera
2025-01-18, 11:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
När ska du förstå att chrippa är ganska dålig på att hålla sig till sanningen?

Ja det är en ganska bra utgångspunkt. Tror inte på nåt Christopher säger utan bra bevis för ljuga gör han princip sändigt.
Citera
2025-01-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Ja det är en ganska bra utgångspunkt. Tror inte på nåt Christopher säger utan bra bevis för ljuga gör han princip sändigt.

Det blir ju ganska tydligt att han ljugit då fler & fler saker kommer fram som han nekat till.
Men att han skulle gå så långt som stämpling till misshandel/mord på Jocke trodde jag nog inte.
Citera
2025-01-18, 12:56
Medlem
Citat:
Jag hoppas på

TR sommaren 25
HR hösten 25
Avslag HD fort

Han kommer nog fira nyår 2026, 2027, 2028, 2029 och 2030 på anstalt. Blir inget CS nu innan 40 🙂

Så du tror på allvar att han kommer sitta inspärrad 2025, 26, 27, 28, 29 och 30, med andra ord bli dömd till 9 år? LOL
Det visar på hur lite kännedom du har om det svenska rättssystemet.
Citera
2025-01-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Widerstedt har verkligen fått utstå ett living hell pga av Jockes sjuka huvud.

Sådan grov psykisk misshandel sätter djupa spår som är svåra att komma över.

Hennes förövare syns ju så mycket och ofta att det inte går att komma undan triggers av det traumat.

Och så gråter Jocke ut jämt och ständigt över hans trauma och fansen tycker att folk ska ta hänsyn till det.

Jocke är en förövare som det pjoskas med.
Helt obegripligt.

Är helt tragiskt. Tycker verkligen att det borde ha fått ett stopp redan då. Man kan se ett urval på nätet hur han skrev till henne. Hon ska knäckas ingen ska tycka om henne han kommer aldrig sluta

Tror gubbfan inte ens förstår själv vad han gjorde med en ung, förvirrad, feldiagnotiserad flicka. Han skrev väl att hon hade aspergers syndrom och var efterbliven med? Nu har han själv det minsann + andra passande diagnoser. Mycket obehaglig människa. Inga gränser.
Citera
2025-01-18, 16:51
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Har jockeboi haft livesändning för barn med betalnummer på skärmen?

Javisst. Ungarna fick ringa upp sina föräldrars telefonräkningar i 24 timmar.
10 kr per samtal, ungarna ringde som galningar.

Joz har exposat detta lite halvt.
Det fanns ingen gräns för hur många samtal som barnen fick göra och ge Jockiboi 10 kr för varje samtal som inte kom fram.

Anjo han exposade Pontus Rasmusson för en mindre version av samma sak.
Men Jockiboi skulle aldrig bli uthängd av Anjo för detta, eftersom Anjo är en fejk människa som saknar ryggrad och moral precis som Jockiboi.
Citera
2025-01-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Det blir ju ganska tydligt att han ljugit då fler & fler saker kommer fram som han nekat till.
Men att han skulle gå så långt som stämpling till misshandel/mord på Jocke trodde jag nog inte.

Det trodde faktiskt inte jag heller. Chrippa kommer att få stå till svars för mycket och det vore inte en överraskning om Linnéa kommer att bli hämtad av polis inom en rimlig tid.

Jag tycker att hans ekobrott är riktigt riktigt illa. Men detta med att vilja sin bror så mycket ont så han i princip vill se honom död är på en helt annan nivå.
Han har nått botten av mänsklighet nu.
Måtte det bli människa av honom om några år.
Citera
2025-01-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det trodde faktiskt inte jag heller. Chrippa kommer att få stå till svars för mycket och det vore inte en överraskning om Linnéa kommer att bli hämtad av polis inom en rimlig tid.

Jag tycker att hans ekobrott är riktigt riktigt illa. Men detta med att vilja sin bror så mycket ont så han i princip vill se honom död är på en helt annan nivå.
Han har nått botten av mänsklighet nu.
Måtte det bli människa av honom om några år.

Ja det är verkligen illa, svårt att förstå att han gick så långt.

Håller med om att L kan nog bli hämtad snart också.
Citera
2025-01-19, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10686
Hann tyvärr inte spara den.
Kommer inte ihåg ordagrant men det var typ något om att han tog tillbaka allt han sagt om att det skulle gå att rehabilitera Chrippa.

Så han menar att Chrippa inte kan rehabiliteras ändå? Inte förvånad 😅 så som C höll på mot Jocke och alla runt omkring samt mot folk som gav honom kritik eller ifrågasatte honom.. det är inte vad en frisk människa skulle göra enligt mitt tycke.
Citera
2025-01-19, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninna9696
Första story: ”Har hänt en del hemska saker privat! Så idag kommer det tyvärr ingen video!”

Andra story: ”Det var dumt och i affekt att säga A men inte B till er! Men är ombedd av polis att vara tyst till dess att det blir åtal av detta isåfall och då blir offentligt den vägen. Men är jobbigt hålla detta inom sig just nu och försöka jobba och låtsas som att det inte ska ha skett lixom..”

Tredje story: ”Polisen har själva gjort en anmälan där jag är målsägare, baserat på information dom har hittat! Och det rör sig om ett ä allvarligt brott tyvärr! Så mycket kan jag säga, men kan tyvärr inte berätta mer än så i nuläget då pågår förundersökning fortfarande och hoppas ni förstår och respekterar! Jag tar på mig detta då jag gick ut och gjorde er oroliga med att det inte kommer nån video och att något hemskt har hänt, ber om ursäkt för det!❤️”

Fjärde story: ”Och kan säga att jag tar tillbaka varenda litet ord om hopp på rehabilitering i fängelset för C!”

Sen postade Instagram kontot exonphspoilerse
Story 1: Pratade med Joakim nyss.
Story 2: Absolut inga ord. Är i chock.
Story 3: Har inget att göra med barnen eller så ❤️
Story 4: Stämpling till grov misshandel m.m

Dessa storys (iaf de första) såg jag, blev själv orolig för att något hade hänt barnen eller bebisen.

Om jag förstår det hela rätt har någon (C?) uppmanat nån annan att misshandla Jocke grovt? Eller har han varit påväg att bli misshandlad i och med att han skrev att något hemskt hade hänt. Väldigt många frågetecken här kring hans storys.

Så med andra ord har C uppmanat någon annan att grovt misshandla Jocke? Sjukt isåfall att man vill skada sin egen bror, sitt kött och blod. Tänker framförallt på barnen, vilken sinnessjuk farbror de har och C var väl gudfar till Lionel? Om jag inte minns fel..

Sen är det väldigt konstigt hur personen/personerna bakom exonphspoiler-kontot kan gå ut med att det handla om stämpling till grov misshandel men inte Jocke själv.. 🤔
Citera
2025-01-19, 05:00
Medlem
Citat:
Det bästa för alla är nog att Jockes bror Christopher hålls inlåst för alltid. Det är en människa i 1 000 bitar och vården kanske lyckas sätta ihop 200 bitar korrekt.

Håller med dig till 100 % !! Han förtjänar att sitta där han sitter just nu i och med hans sjuka beteende han haft mot Jocke och familjen m.m. under hela förra året. Chrippa är ingen stabil människa, jag får såna extrema narcissist-vibbar av honom - som tror att han är störst, bäst och vackrast.

Jocke förtjänar lugn och ro nu, så han kan fokusera på att de snart får en liten bebis igen 🥰 !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in