2025-01-05, 17:08
Medlem
Nikhitas avatar
Jag har tagit tirzepatid/mounjaro dos 2,5 mg i 4 veckor och varit mycket trött och illamående. Biverkningar började försvinna nu lagom tills jag ökade dos till 5 mg igår. Jag har sovit massor och kräktes upp middagen inatt. Fortsatt trött idag.

Funderar på om jag ska ta sprutan på annat ställe än i magen. Tog i låret sist och då kände jag ju inte av samma biverkningar. Eller kanske dela upp 5 mg på två doser under en vecka.

Det är kämpigt med trötthet för att orka jobba. Som tur är är jag ledig nu ett par dagar.
Citera
2025-01-07, 15:43
Medlem
Vart har ni fått era recept? Jag har köpt receptfritt på nätet tidigare men har nu kontakt hos Blodtrycksdoktorn men skulle vilja ha recept på injektionsvätska då det verkar gå att hitta billigare än kwikpen som dom säger att dom skriver ut.
Citera
2025-01-08, 09:58
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Jag har tagit tirzepatid/mounjaro dos 2,5 mg i 4 veckor och varit mycket trött och illamående. Biverkningar började försvinna nu lagom tills jag ökade dos till 5 mg igår. Jag har sovit massor och kräktes upp middagen inatt. Fortsatt trött idag.

Funderar på om jag ska ta sprutan på annat ställe än i magen. Tog i låret sist och då kände jag ju inte av samma biverkningar. Eller kanske dela upp 5 mg på två doser under en vecka.

Det är kämpigt med trötthet för att orka jobba. Som tur är är jag ledig nu ett par dagar.
Du mår piss men ökar ändå på dosen? Rimligt.
Citera
2025-01-08, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Inget illamående, spy eller flrstoppning och liknande? Äter du samma som innan och bara mindre portioner eller äter du andra saker?
Men härligt! Tycker verkligen jag läser många som går ner en hel del redan på 2.5mg. Toppenbra! Kämpa på!
Och gott nytt år på dig 🥳 2025 får en spännande start med Mounjaron.

Ja, jag äter samma som innan. Tack för pepp och lycka till!
Citera
2025-01-12, 20:27
Medlem
Tog min andra spruta (2,5 mg) i onsdags (8/1) och har sedan dagen därpå haft otroliga insomningssvårigheter! Gäspar som bara den och är verkligen trött men kan inte somna. Har lagt mig vid 22-23-tiden samtliga tre kvällar men kommer inte till ro och kan somna förrän vid 03-tiden och då pga ren utmattning! Är det någon annan som känner igen detta? Hittar inget om att detta skulle vara en känd biverkning.
Kan absolut inte härleda sömnbesvären till något som helst annat. Och! Dessutom är jag generellt mycket, mycket piggare sedan jag började med Mounjaro (redan från dag 2). Men enligt FASS är ju trötthet däremot en känd biverkning…
Citera
2025-01-13, 16:16
Medlem
NiccoJs avatar
Vad äter ni om ni känner er slöa pga lågt blodsocker?
Citera
2025-01-15, 19:02
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Tisdan den 26/11 startade jag på 122kg för Mounjaro.

Har nu gått 50 dagar sedan jag startade den här resan.
Jag är nu uppe på 7.5 mg och har tyvärr inte märkt så jätte stor påverkan, vare sig negativt eller positivt.
Är möjligen något mindre glupsk än tidigare, men inget märkbart egentligen tkr jag.
Vikten jag står på nu är 119 kg så det går åt rätt håll.
Jag tror att vikten jag tappat beror mer på den motion jag påbörjat än att Mounjaron hjälpt.
Varje morgon 1 timmes promenad, och nästan varje kväll 30-45 minuters promenad.
Något nyttigare mat äter jag också. + mindre med alkohol.

Priset både för 2.5 mg och 5 mg är detsamma, cirka 2700 kr.
Fick en chock idag när jag hämtade ut 7.5 mg då priset var ungefär 5700 kr, och fick veta att om 4 veckor då jag ska hämta ut 10 mg att den sprutan kommer kosta 7500 kr.
Troligen kommer jag göra det ändå, men det svider som fan. Speciellt då jag inte tkr den hjälper så mkt. Inte bestämt mig än hur jag gör.

Mitt personliga mål är under 100 kg till 30/4, vilket kommer bli svintufft. Löser jag inte det så får det vara så. Då får det komma när det kommer.
Citera
2025-01-18, 13:30
Medlem
Hej
Har tagit Mounjaro i 7 veckor nu 2,5 mg. Gått ner 5 kg och det är bra. Dock så upplever jag en ny typ av trötthet samt en ångest jag aldrig upplevt tidigare. Förhoppningsvis blir det bättre.
Citera
2025-01-19, 03:14
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VittnetNumBro1
Hej
Har tagit Mounjaro i 7 veckor nu 2,5 mg. Gått ner 5 kg och det är bra. Dock så upplever jag en ny typ av trötthet samt en ångest jag aldrig upplevt tidigare. Förhoppningsvis blir det bättre.
Varför har du inte gått upp till 5mg efter 4e veckan?
Citera
2025-01-19, 23:27
Medlem
Hej på er!

Tog min första spruta igår, inga biverkningar än så länge. Rolig grej: jag var hungrig när jag tog sprutan (skulle laga mat efteråt), men hungern försvann mer eller mindre försvann minuter efter sprutan.

I övrigt:
- 170 cm
- 105 kg
- Kommer att träna styrka och flås i kombination med sprutorna.

Ha det fint och lycka till!
/W.
Citera
2025-01-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Tog första dosen nu för 5 minuter sen. Äntligen! Blir spännande att se hur man mår imorgon. Återkommer med update.

Jag satte nålen på vänster sida i magen snett nedanför naveln. Har hört att placeringen kan spela viss roll.

Läskigt att sätta nål i sig själv.. Men det gick toppenbra.

Hej! hur gick det?
Citera
2025-01-19, 23:41
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonX
Hej! hur gick det?
Precis tagit 3e dosen nu. Första veckan märkte jag stor skillnad mot normalt, men typ från fredagen märkte jag hur det gradvis försvann tills söndagen då jag tog ny dos.
Vecka 2 kändes mer stabil, har känts lite likadant hela tiden. Har verkligen hjälpt mot blodsockerfall och hungerkänsla samt mättnadskänslan. Har ju bara dos 2.5 än så länge så jag hoppas själva sötsuget försvinner mer sen på dos 5mg då jag fortfarande är väldigt väldigt sugen typ hela tiden. Men det kanske också bara tar ett tag innan allt har "kickat in".
Dos 2.5 har hjälpt väldigt mycket- men inte helt 100% riktigt än.

Att känna en tom mage som kurrar utan att känna hunger är en extremt konstig känsla 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in