2024-12-25, 13:44
Medlem
Lillprinsessans avatar
Har nu fått tillbaka blodproverna (julaftonsmorgon)
Kommer garanterat få lov att beställa Mounjaro, har sett att det finns bra utbud på Apotea. Men finns ju flera olika Kwik-pen med samma mg. Men de kostar olika. Varför? Någon som förstår skillnaderna?
Citera
2024-12-26, 12:32
Medlem
NiccoJs avatar
Gick ifjol efter jul ner 12kg med semaglutid från näthandel. Funderar på en liknande resa efter denna jul, har lagt på mig 6kg o skulle inte må dåligt av att komma ner 10-12kg.
Funderar på att beställa ful-Tirzepatid istället för semaglutid, är det bättre, mer effektivt?
Citera
2024-12-26, 13:37
Jag har äntligen fått Mounjaro utskrivet via VC efter många provtagningar. Efter flera år av ohälsosam stress har min förbränning gått ner på noll och jag har lagt på mig många kilo. Nu hoppas jag innerligt att detta preparat ska hjälpa mig att hitta tillbaka till mitt aktiva liv och glädjen. Tog första dosen 25 december kvinna 53 år 176cm och 103,7kg startvikt. Hoppas fler vill dela sin resa med Mounjaro här!
Citera
2024-12-30, 00:31
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earlydawn
Jag har äntligen fått Mounjaro utskrivet via VC efter många provtagningar. Efter flera år av ohälsosam stress har min förbränning gått ner på noll och jag har lagt på mig många kilo. Nu hoppas jag innerligt att detta preparat ska hjälpa mig att hitta tillbaka till mitt aktiva liv och glädjen. Tog första dosen 25 december kvinna 53 år 176cm och 103,7kg startvikt. Hoppas fler vill dela sin resa med Mounjaro här!
Åh vad skönt! Hur kändes det efter första dosen? Jag kommer dela med mig iallafall en del av min resa med Mounjaro.

Jag har nu fått receptet och beställde min första spruta från apoteket igår. Väntar med spänning! Kommer troligen ta första sticket den 1a om posten fungerar som den ska
Citera
2024-12-31, 09:53
Medlem
biljardballes avatar
Jag tog min första dos på 2.5 mg i lördags.
Citera
2024-12-31, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Åh vad skönt! Hur kändes det efter första dosen? Jag kommer dela med mig iallafall en del av min resa med Mounjaro.

Jag har nu fått receptet och beställde min första spruta från apoteket igår. Väntar med spänning! Kommer troligen ta första sticket den 1a om posten fungerar som den ska

Jag fick en märklig smak i munnen direkt efter injektionen men den försvann ganska snabbt. I övrigt inga biverkningar mer än vad som förväntas i form av snabb mättnadskänsla, precis som det ska. Gick ner 2,7kg första veckan och tog dos 2 imorse. Jag promenerar minst 3km per dag och avser att utöka sträckan vartefter jag blir lättare. Gott nytt år
Citera
2025-01-01, 01:38
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earlydawn
Jag fick en märklig smak i munnen direkt efter injektionen men den försvann ganska snabbt. I övrigt inga biverkningar mer än vad som förväntas i form av snabb mättnadskänsla, precis som det ska. Gick ner 2,7kg första veckan och tog dos 2 imorse. Jag promenerar minst 3km per dag och avser att utöka sträckan vartefter jag blir lättare. Gott nytt år
Inget illamående, spy eller flrstoppning och liknande? Äter du samma som innan och bara mindre portioner eller äter du andra saker?
Men härligt! Tycker verkligen jag läser många som går ner en hel del redan på 2.5mg. Toppenbra! Kämpa på!
Och gott nytt år på dig 🥳 2025 får en spännande start med Mounjaron.
Citera
2025-01-01, 16:24
Medlem
Tycker det är bra att denna tråd finns, för vill verkligen uppmärksamma dessa läkemedel.

Man, 37 år, 170 cm, vägde 94 kg.
Började min resa 2023 med Ozempic fråm yasen maj 2023 och använde det i ett halv år.
Gick från 94 till 76 utan någon träning, bara promenader.

Höll mig runt 77-78 i ett år men nu i december 2024 kom jag upp i 80kg och behövde sätta igång igen. Beslöt mig att köra med tirzepatid från en billig nät butik istället för dyra nät läkare. kostnaden sjönk markant till 1000 kr per månad.

En månads användning har har nu gått från 80 till 75 kg.
Tar 2.5mg doser.
Finner verkligen att tirzepatid verkar mycket starkare än Ozempic, måste ha en Skalman klocka som påminner mig att jag behöver äta något, då all hunger känsla försvunnit och blir illamående om jag äter mer än en liten portion.

Kort sagt, vill man gå ner i vikt utan ansträngning, så är detta ett mirakel medicin som jag behövt hela mitt liv.
Citera
2025-01-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zedde85
Beslöt mig att köra med tirzepatid från en billig nät butik istället för dyra nät läkare. kostnaden sjönk markant till 1000 kr per månad.

Vad tänkte du om riskerna att köpa utan recept om jag nu förstod dig rätt så att säga.

Jag provade 5mg i 5 veckor av en kompis som ville ta paus och jag kan inte tro att det fungerar så pass bra. Gått ner nästan 7kg utan att ta det så seriöst då jag inte trodde det skulle fungera så pass bra. Nu vill jag helt enkelt fortsätta.
Citera
2025-01-02, 22:50
Medlem
Började med Mounjaro igår. Prövat Mysimba någon månad nu precis innan med noll effekt.
Efter hur lång tid märkte ni av att Mounjaro började verka?
Citera
2025-01-03, 08:40
Medlem
Redan dag 1 märkte jag att den började fungera. När jag ligger i sängen för att sova så märker jag att min hunger kommer och går. Det var mycket märkligt.

De kommande dagarna så upplever jag aldrig att jag är jätte super hungrig. Jag blev endast lagom hungrig. Min första måltid på mounjaro märker jag att den tallrik jag har framför mig har jag ingen aptit att äta överhuvudtaget. Jag orkar inte nära lika stora måltider som förr.

Jag tog 5mg 1 gång i veckan på kvällen. Ungefär halvvägs på dag 6 märker jag att jag nu blir rätt så hungrig. Dag 7 tycker jag inte att den har någon verkan på mig alls. Men det är nu mycket lättare för mig mentalt att motstå min hunger och hålla små portioner.

Fantastiskt grej.
Citera
2025-01-05, 00:49
Medlem
Lillprinsessans avatar
Tog första dosen nu för 5 minuter sen. Äntligen! Blir spännande att se hur man mår imorgon. Återkommer med update.

Jag satte nålen på vänster sida i magen snett nedanför naveln. Har hört att placeringen kan spela viss roll.

Läskigt att sätta nål i sig själv.. Men det gick toppenbra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in