2025-01-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Eftersom soc inleder en utredning efter förhandsbedömningen istället för att bara lägga ner den utan att kontakta familjen så har dom kommit fram till att anmälan måste utredas grundligt.

Eftersom Rask familjen genom åren har haft ett flertal möten samt besök med socialtjänsten innebär det att det finns fog för anmälan.

Jag har själv inte gjort någon anmälan men kan förstå dom som känner oro för barnen, det finns ett flertal tydliga brister och detta ser jag bara genom en kamera. Bara deras ekonomiska situation är orsak till utredning, pappan i familjen tänket jag inte ens gå in på för inlägget skulle bli för långt och jag ska sova nu.

Men då ska du se att både polis & soc kommer komma fram till vad som är bra för barnen, för nu kommer ju verkligen allt fram.
Citera
2025-01-19, 00:16
Medlem
Kickassfarsans avatar
Äntligen verkar det hända någonting, socialtjänsten gör inte besök och pratar enskilt med barnen om allting är prima liv i familjen, det finns uppenbara bristfälligheter hos familjen Rask som myndigheten tycker måste utredas.

Om dom nu är så allvarliga så hoppas jag att det direkt sätts in stöd till barnen, kanske ett tillfälligt familjehem där barnen kan studera i lugn och ro. Jag känner mig trygg med att socialtjänsten vet vad som måste göras isåfall. Att dom startar en utredning visar iaf på att det som skrivs i tråden stämmer.
Citera
2025-01-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Det är inte Therese som har gjort det? Man har tagit en bild på hennes Instagram och redigerat om bilden, dock har inte rask & Therese vitt bord en liten miss där.
Denna info finns såklart också hos socialtjänsten.
Och vad ska socialtjänsten (var då?) göra åt en eventuellt redigerad bild? Vore det inte lämpligare att du berättar för dom att pappan i familjen lagt ut porrklipp med modern i på en högst olämplig porrsajt?
Det vore mer relevant kan jag tycka.
Citera
2025-01-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Ja, det är "Chrippa-fanboysen" i denna tråd. Samtliga "anmälningar" baserades ju dessutom på vad den sittkissande mytomanen Chrippa yrat om i sina videos.

Helt fantastiskt tror detta kommer gå bra för rask & Therese dom kommer fatta direkt när dom läser i tråden.
Citera
2025-01-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Och vad ska socialtjänsten (var då?) göra åt en eventuellt redigerad bild? Vore det inte lämpligare att du berättar för dom att pappan i familjen lag ut porrklipp med modern i på en högst olämplig porrsajt?

Men dina kompisar tycker det är olämpligt att lägga ut bilder på sina bröst men det visade ju sig inte vara Therese.
Det kommer nog pratas om filmen också, hur den delades runt här inne, många som sparat ner den, tycker nog soc e lite konstigt om man är mån om barnen.
Vissa här inne ville ju hänga upp bilderna på barnens skola.
Citera
2025-01-19, 00:25
Medlem
Citat:
Eftersom några här inne har tagit upp tid för soc så andra barn kanske inte får hjälp i tid
Soc kan läsa här inne och se vad det är för människor här inne vad som sägs om bilder kön osv, viktigt att det visas upp.
Japp polisanmäld, soc kan nog ha en samverkan här.

Man ska absolut anmäla om man anser sig vara utsatt för brott. Tyvärr så lär det läggas ned och även om en utredning inleds så blir det nog ändå stopp där.

Soc kommer inte samverka i en polisanmälan om inlägg på här på forumet. Det är att hoppas på för mycket eller tom orealistiskt.
Citera
2025-01-19, 00:25
Medlem
Luftiss avatar
Man vet att det är panik i vardagsrummet när trollaktiviteten härinne intensifieras. Fint att veta att tråden är effektiv i detta avseende.
Citera
2025-01-19, 00:26
Medlem
Citat:
Men dina kompisar tycker det är olämpligt att lägga ut bilder på sina bröst men det visade ju sig inte vara Therese.
Det kommer nog pratas om filmen också, hur den delades runt här inne, många som sparat ner den, tycker nog soc e lite konstigt om man är mån om barnen.
Det gör väl inget? Det är ju redan "out there" enligt din kompis sätt att se på saken, ergo: Det är fritt fram att "analysera". Så jag begriper faktiskt inte vad du gnäller om?
Det positiva är väl att socialtjänsten kommer att inse att det finns hundratals timmar av åtalbart material på YT producerat av Rask, vilket knappast kan gagna en normal uppväxtmiljö för barnen.
Citera
2025-01-19, 00:30
Medlem
Vad är det för miffo som anmält? Ha ha ha ha var det dummaste jag hört 😂😂😂
Citera
2025-01-19, 00:32
Medlem
Azpers avatar
Nu erkänner han i senaste videon att han bokstavligen "jobbar" ca 2,5h VARANNAN dag.

Men tid till att flytt-städa? nej det finns det inte tid till.
Citera
2025-01-19, 00:33
Medlem
Citat:
Och vad ska socialtjänsten (var då?) göra åt en eventuellt redigerad bild? Vore det inte lämpligare att du berättar för dom att pappan i familjen lagt ut porrklipp med modern i på en högst olämplig porrsajt?

Citat:

Visst var det väl BB som utan Therese vetskap laddade upp deras privata porrfilmer på en sida som även innehåller barnporr?

Jag hade anmält min make om jag vore kvinna gift med en man som laddade upp våra privata porrfilmer.
Citera
2025-01-19, 00:36
Medlem
Citat:
Det gör väl inget? Det är ju redan "out there" enligt din kompis sätt att se på saken, ergo: Det är fritt fram att "analysera". Så jag begriper faktiskt inte vad du gnäller om?
Det positiva är väl att socialtjänsten kommer att inse att det finns hundratals timmar av åtalbart material på YT producerat av Rask, vilket knappast kan gagna en normal uppväxtmiljö för barnen.
Edit: Gällande filmen tippar jag att den har fler views på porrsajten där den lades upp än här inne eftersom det bara är en handfull här inne som såg den av intresse för vilken potentiell katastrof Raskens ställt till med.
Raskens ville ju att den sulle få maximal exponering på porrsajten eftersom han döpte den till thick cock doggy POV, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in