Citat:
Fel igen. Jag har hela tiden hävdat att det födda livet är mer värt än det ofödda, men att det ofödda livet därför inte är värdelöst och inte får hanteras hur som helst.
I Din diktoma hjärna finns bara värdefull och värdelöst, men i den verkliga verkligheten ser det inte ut på det sättet.
Citat:
ja Uven MEN DU HAR INGEN TRÖJA.
Vilket var poängen.
Vilket var poängen.
Jag har början på en tröja. Ullgarn för sig och stickor för sig = ingen tröja. Men, vid första maskan har jag tröjans startpunkt.
Citat:
??????? och vem har påstått att det skulle vara kriminellt?
Eller aha...du bevisar återigen att du inte begriper hur liknelser fungerar.
Låt mig gissa att du går runt och tror att Jesus tyckte att rika människor var kameler med vattenpucklar också, eller att himmelriket var sybehör.
Eller aha...du bevisar återigen att du inte begriper hur liknelser fungerar.
Låt mig gissa att du går runt och tror att Jesus tyckte att rika människor var kameler med vattenpucklar också, eller att himmelriket var sybehör.
Du behöver verkligen överväga att antingen välja litet mindre halsbrytande liknelser, eller avstå från dylik retorik, när Du hela tiden får den tillbaka i ansiktet.
Citat:
Vi pratar vem/ vilka som ska tvingas att ta konsekvenserna av sex, om vi nu ska ha abortförbud.
Du: Kvinnan ska ta alla konsekvenser men män ska slippa. Män ska INTE hållas ansvariga för sina handlingar, utan hans del av ansvaret ska istället påtvingas kvinnan.
DETTA ska du svara på varför och sluta ditt tramsande med att ständigt försöka byta ämne.
Du: Kvinnan ska ta alla konsekvenser men män ska slippa. Män ska INTE hållas ansvariga för sina handlingar, utan hans del av ansvaret ska istället påtvingas kvinnan.
DETTA ska du svara på varför och sluta ditt tramsande med att ständigt försöka byta ämne.
Det går verkligen inte hem; det är jag som vill ha lag mot bristande föräldraskap, det är jag som vill ha nationellt DNA-register bl a för enklare faderskapsbestämningar. Du gnäller om att mammorna kanske får byta några fler blöjor. Min fru har nog bytt några fler blöjor än jag, men jag har bytt rätt många också, och gjort andra saker litet mer. Ett föräldrapar brukar klara av att dela upp sådant på ett rimligt sätt, även om så klart friktioner ibland uppstår, som det gör med mycket i livet.
Citat:
Är det ens kvinnan som "försatt sig" i en ohållbar situation...om ex. preventivmedlet som används vid sex inte fungerar som det ska?
Är det inte i verkligheten 2 som har sex?
Är det inte i verkligheten 2 som via olika reproduktiva system, men lika aktiva i konceptionsögonblicket,
som skapar en befruktning...du vet det där redan existerande "ofödda livet".
Och VAD exakt är det denna kvinna gör för fel?
JO, enligt DIN misogyna ideologis värderingar, så är det FEL när kvinnor har sex, men inte när män har exakt samma.
Och enligt din ideologis värderingar så är det enkom kvinnan som ska påtvingas ansvar för sexet, men inte män.
Är det inte i verkligheten 2 som har sex?
Är det inte i verkligheten 2 som via olika reproduktiva system, men lika aktiva i konceptionsögonblicket,
som skapar en befruktning...du vet det där redan existerande "ofödda livet".
Och VAD exakt är det denna kvinna gör för fel?
JO, enligt DIN misogyna ideologis värderingar, så är det FEL när kvinnor har sex, men inte när män har exakt samma.
Och enligt din ideologis värderingar så är det enkom kvinnan som ska påtvingas ansvar för sexet, men inte män.
Ja, kvinnan har försatt sig i en situation. Det har mannen också. Var och en på sitt sätt. Båda skall ta ansvar för situationen, men de kan omöjligen ta exakt samma ansvar.
Citat:
DITT krav om att enkom kvinnor ska påtvingas ansvar över konsekvneserna av sex, ÄVEN det som naturen tänkt ska delas mellan flera parter, ska ENDAST avkrävas kvinnan, medan den andre parten EXAKT LIKA AKTIVT och därmed LIKA ANSVARIG ska slippa.
Detta är själva definitionen av orättvisa.
Detta är själva definitionen av orättvisa.
Igen: Det viktigaste här är vad som är bra för barnet - inte vad som är bekvämast eller upplevt mest jättvist för kvinnan. Att föda barn är en viktig del av meningen med livet - inte en tragedi eller katastrof. Särskilt inte i Sverige.
Citat:
Nej det har du inte alls.
Du sysslar enkom med att söka undfly att svara.
Av den mycket enkla anledningen att du inte kan, eftersom dina idéer kring detta inte har någon logik, moral eller förnuft att stå på alls.
Vilket du vägrar ta ansvar för.
Du sysslar enkom med att söka undfly att svara.
Av den mycket enkla anledningen att du inte kan, eftersom dina idéer kring detta inte har någon logik, moral eller förnuft att stå på alls.
Vilket du vägrar ta ansvar för.
Jag medger att Du har en viss logik - att i alla lägen tillgodose kvinnlig ansvarslöshet. Min logik bygger emellertid på människolivets uppkomst, föräldrarnas ansvar och att fortplantning är en väsentlig del av meningen med livet - i alla fall som evolutionsbiologerna menar. Du vet, vetenskapen. Moraliskt menar jag att ansvarstagande är bärande för att individers, familjers och samhällens funktionalitet skall fungera överhuvudtaget och helt centralt för hur vi människor lever våra liv.
Jag har mina mänskliga brister, men försöker i alla fall följa mina ideal så gott det går, och i viss utsträckning har jag också krav på min omgivning; sköta skolan, följa lagen, göra militärtjänst, inte ligga andra till last om det inte är nödvändigt, hålla ihop en familj och fostra barn efter bästa förmåga.