2025-01-18, 13:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag anser att vuxna genom samtycke har rätt att utföra eller ta emot tjänster via betalning.

Man kan nästan gissa sig fram till att Clem*nger resonerar som många andra sexköpare gör. De står över sexköpslagen. De vill kunna köpa vad som helst, när som helst.

Citat:
Våld , tvång stinker. Våra lagar stinker. Vi tycker olika. Sverige är inte fantastiskt.

Du anser alltså att Sverige vore mer fantastiskt om sexköpare som Clem*nger kan springa på horhus dagligen utan att riskera straffpåföljd?
Citera
2025-01-18, 13:22
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarfjaerden
Det är bara 29 nu.

Åtminstone bara 29 han kan lagföras för, och det lär minska lite till. Fast han har fortfarande erkännt 31 fall tror jag.
Citera
2025-01-18, 13:25
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thusnelda
Den största hallicken i Sverige är svenska staten som beviljar arbetstillstånd till thailändska tjejer att arbeta här. Som du säger, en undersökning har visat att det förekommer sexköp på 80 % av de thailändska massage salongerna. Trots det får massage/bordell ägarna varje år importera från Thailand unga tjejer som inte kan ett ord svenska. Tjejerna kan naturligtvis inget om svensk lagstiftning och luras hit med falska förevändningar om rikedom i Sverige. Istället får de runka av män i 40-års åldern och uppåt.

Att staten understödjer denna bordellverksamhet är en skandal. Vill man stoppa prostitutionen på salongerna är det bara att sluta bevilja arbetstillstånd och skicka hem de sexarbetare som redan jobbar här. Som sagt 80 % av salongerna behövs inte.

Nåja, Staten är ju medveten om att skulle de inte bevilja så skickas tjejen hem till Thailand och får prostituera sig där, så det är kanske inget enkelt val, men man hade ju såklart kunnat göra det så mycket enklare om man bara hade förnuft nog att avkriminalisera samtyckande sexköp i Sverige.
Citera
2025-01-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlingsplan
Ja eller så läser man FUPen och drar slutsatser därifrån.

OJ! FUPen? Det hade jag aldrig trott att FUPen fanns tillgänglig att läsa. VAR hittar jag den?

Nej, just det, den finns inte att läsa, för det är en pågående utredning.

Citat:
Ursprungligen postat av Handlingsplan
Och då är svaret att det är ingen regelrätt människohandel. En del av tjejerna har upplevt ett uttalat eller outtalat tvång från bordellmamman att erbjuda tjänsterna. En del av dem har gjort det på grund av att de är så de kunnat tjäna pengar på riktigt i förhållande till den låga ersättningen för massage. En del av dem har varit okej med att erbjuda sexuella tjänster.

Möjligen menar du något helt annat än vad du svarade på. Kanske menar du fallet kring paolo roberto. Och som sagt när det gäller det fallet, så fanns där anledning att misstänka att det förelåg tvång, precis som du också bekräftar framgår av FUPen!

Hur det ser ut i fallet med dermot clemenger och huruvida han knullat någon som tvingats till det eller inte, det vet vi helt enkelt inte.
Citera
2025-01-18, 13:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Den största hallicken i Sverige är svenska staten som beviljar arbetstillstånd till thailändska tjejer att arbeta här. Som du säger, en undersökning har visat att det förekommer sexköp på 80 % av de thailändska massage salongerna. Trots det får massage/bordell ägarna varje år importera från Thailand unga tjejer som inte kan ett ord svenska. Tjejerna kan naturligtvis inget om svensk lagstiftning och luras hit med falska förevändningar om rikedom i Sverige. Istället får de runka av män i 40-års åldern och uppåt.

Att staten understödjer denna bordellverksamhet är en skandal. Vill man stoppa prostitutionen på salongerna är det bara att sluta bevilja arbetstillstånd och skicka hem de sexarbetare som redan jobbar här. Som sagt 80 % av salongerna behövs inte.

Har inte sexköpare som Clem*nger något eget ansvar?

Du får det att låta som om det är den allra naturligaste sak att springa på illegala bordeller.
Citera
2025-01-18, 13:41
Medlem
Thusneldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har inte sexköpare som Clem*nger något eget ansvar?
Visst har sexköpare eget ansvar, men att män är villiga att göra väldigt mycket för att få sex är knappast nån hemlighet. Mäns sexdrift är starkare än kvinnors. Att tro att man kan utrota prostitution är en utopi. Svenska staten kan dock med enkla medel sluta att understödja prostitutionen i Sverige genom att upphöra med arbetstillstånd till branscher där man vet att det förekommer prostitution.

Citat:
Du får det att låta som om det är den allra naturligaste sak att springa på illegala bordeller.
Visst är det! Massagesalonger med den thailändska flaggan utanför finns i princip i alla större svenska städer idag. Bara att gå in och se vad som händer. Eller så kan man ta bilen till Danmark eller flyget till Berlin.
Citera
2025-01-18, 14:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Visst har sexköpare eget ansvar, men att män är villiga att göra väldigt mycket för att få sex är knappast nån hemlighet. Mäns sexdrift är starkare än kvinnors. Att tro att man kan utrota prostitution är en utopi. Svenska staten kan dock med enkla medel sluta att understödja prostitutionen i Sverige genom att upphöra med arbetstillstånd till branscher där man vet att det förekommer prostitution .

Du anser samtidigt kanske också att invandrare som Clem*nger ska låta bli att understödja den illegala prostitutionen på thaimassagesalongerna?

Citat:
Visst är det! Massagesalonger med den thailändska flaggan utanför finns i princip i alla större svenska städer idag. Bara att gå in och se vad som händer. Eller så kan man ta bilen till Danmark eller flyget till Berlin.

Clem*nger tillhör de 10 procent män som någon gång köpt sex, han är alltså i minoritet.

De allra flesta män besöker dessutom inte thailändska horhus. Fast i Clem*ngers fall är det ovanligt många sexköp.
Citera
2025-01-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
OJ! FUPen? Det hade jag aldrig trott att FUPen fanns tillgänglig att läsa. VAR hittar jag den?

Nej, just det, den finns inte att läsa, för det är en pågående utredning.

Möjligen menar du något helt annat än vad du svarade på. Kanske menar du fallet kring paolo roberto. Och som sagt när det gäller det fallet, så fanns där anledning att misstänka att det förelåg tvång, precis som du också bekräftar framgår av FUPen!

Hur det ser ut i fallet med dermot clemenger och huruvida han knullat någon som tvingats till det eller inte, det vet vi helt enkelt inte.
Använd sök i tråden och du ska finna den.

https://gofile.io/d/Cb1Sxd

Har hjälpt dig. 457 sidor att studera…
Citera
2025-01-18, 15:38
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Man kan nästan gissa sig fram till att Clem*nger resonerar som många andra sexköpare gör. De står över sexköpslagen. De vill kunna köpa vad som helst, när som helst.

Du anser alltså att Sverige vore mer fantastiskt om sexköpare som Clem*nger kan springa på horhus dagligen utan att riskera straffpåföljd?
Korrekt
Citera
2025-01-18, 16:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Korrekt

Du anser alltså att det är synd om stackars Clem*nger som just nu är jagad för 29 sexköp?

Du har inga egna tankar kring att det är han själv som har försatt sig i denna situation?
Citera
2025-01-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Använd sök i tråden och du ska finna den.

https://gofile.io/d/Cb1Sxd

Har hjälpt dig. 457 sidor att studera…

Jösses, snacka om att jag hade jättefel. Tänkte visst inte längre än näsan räckte där. Skäms på mig!

Tack för hjälpen! Ska bli intressant läsning.
Citera
2025-01-18, 18:35
Medlem
Citat:
Du anser alltså att det är synd om stackars Clem*nger som just nu är jagad för 29 sexköp?

Du har inga egna tankar kring att det är han själv som har försatt sig i denna situation?
Nu är jag ingen sexköpare men dels tycker jag ärendet är ointressant om det handlar om "happy endings" på thaimassage och dels nästan pinsamt genant att man kräver hjälp från länder där det är helt lagligt.

Du reagerar säkert på mitt påstående om att jag inte är sexköpare, för du tror att de alla är onda människor och att ingen annan kan hålla med dem, eftersom det är den politiskt korrekta åaikten. Jag hade däremot gärna gjort den här typen av köp vid behov. Ingen tvekan alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in