Citat:
Men lilla vän, du är visst helt förvirrad.
Nej, inte ens implicit har jag påstått något sådant.
Huruvida någon, några, eller alla, av de horor som Dermot knullat, varit under tvång, har vi helt enkelt ingen aning om, precis som jag skrivit tidigare också. Vad av det är det du inte förstår?
Nej, inte ens implicit har jag påstått något sådant.
Huruvida någon, några, eller alla, av de horor som Dermot knullat, varit under tvång, har vi helt enkelt ingen aning om, precis som jag skrivit tidigare också. Vad av det är det du inte förstår?
Ja eller så läser man FUPen och drar slutsatser därifrån. Och då är svaret att det är ingen regelrätt människohandel. En del av tjejerna har upplevt ett uttalat eller outtalat tvång från bordellmamman att erbjuda tjänsterna. En del av dem har gjort det på grund av att de är så de kunnat tjäna pengar på riktigt i förhållande till den låga ersättningen för massage. En del av dem har varit okej med att erbjuda sexuella tjänster.
Den röda tråden återkommer i flertalet av de Thaibordellhärvor som diskuterats här på Flashback senaste året.
Så bilden är komplex, men den är inte svart eller vit.
Citat:
Klart man inte ska kriminalisera sex mellan två samtyckande människor. Men när den ena betalar den andre för det är det en tjänst, inte samtycke på normal nivå.
Ja, med tanke på att folk inte är anonyma är det ju konstigt att de skriver överhuvudtaget. Ingen är ju tvingad att kommentera, men både kvinnor och män som tycker att Dermot beter sig som skit gör det ändå. Åsiktsfrihet kallas det.
Ja, med tanke på att folk inte är anonyma är det ju konstigt att de skriver överhuvudtaget. Ingen är ju tvingad att kommentera, men både kvinnor och män som tycker att Dermot beter sig som skit gör det ändå. Åsiktsfrihet kallas det.
Och det min vän är det som kallas åsiktskorridoren. Det är helt oproblematiskt att uttrycka den åsikt som de i vart fall mest högljudda står bakom. Andra ämnen du kan försöka diskutera i sociala medier med ditt riktiga namn är:
1. Att det är fel att hänga ut folk på Dumpen.
2. Att kvinnor inte borde ha fri aborträtt.
3. Att Palestinierna är skruken i konflikten mellan dem och Israel.
4. Att vi har problem med samtyckeslagstiftningen i Sverige
5. (För några år sedan) Att det var fel att hänga ut folk under Metoo.
6. (För några år sedan) Att invandringen var något annat än ett kompetensregn.
Det finns alltid någon udda gubbe eller tant som inte bryr sig om hur de uppfattas som kan tänka sig säga avvikande kommentarer öppet, men det är en klar minoritet.
Om du inte begriper dig på hur folk i grupp kan trycka ner och stöta bort avvikande uppfattningar som yttras öppet så verkar du inte begripit dig på hur människor i flock i regel agerar. Det är lätt att uttrycka en åsikt som ligger i linje med åsiktskorridoren vid det givna tillfället.
Försök argumentera för att Sverige idag ska vara en humanitär stormakt som ska ha fri invandring och se hur väl bemött du blir då.