2025-01-17, 19:13
  #217
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Tror inte längdlandslaget vill använda skidskyttarnas b-produkter, de har ju tagit fram en egen ”superstruktur” tillsammans med Luleå tekniska universitet!

Både längd och skidskyttelandslaget är ju med på det här projektet.
2025-01-17, 19:18
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Både längd och skidskyttelandslaget är ju med på det här projektet.
Aha, det visste jag inte.
2025-01-17, 19:20
  #219
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Aha, det visste jag inte.

Ska nämnas dock att vi har ju ingen aning om vilken struktur landslagen använder sig av, men en gissning är att skidskytte inte har tagit den i bruk i tävling än utan troligen isåfall bara har den i tester och då för att jämföra mot befintliga, fungerande, strukturer. Dom har ju alltid bland dom bästa skidorna i startfälten, något som tyvärr inte går att säga om längd.
2025-01-17, 19:21
  #220
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
De svenska tjejerna borde ta efter Jessie och tävla och ta ut sig mer och oftare. Det är det som bygger form. Att stå över tävlingar bygger bara osäkerhet.

Håller med fullständigt.
2025-01-17, 19:24
  #221
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är inte Assar Rönnlund död sen länge?

Finns en släkting till Assar o Toini som tävlar nu

Elina Rönnlund

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elina_Rönnlund
2025-01-17, 19:34
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Luleå tekniska universitet skojar man inte bort. Bland de främsta tekniska sätena

Uppenbart begränsat avseende friktion
2025-01-17, 19:49
  #223
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Både längd och skidskyttelandslaget är ju med på det här projektet.
Precis !. Er derfor den nye hemmelige svenske strukturen skremmer oss nordmenn, og alle andre. Blir lite som når Norge utviklet stenslipen innen Albertville 92, og var ensom om den i to år.

Ble stor fordel Norge både i Albertville og i Lillehammer. Selv liker jeg best at alle konkurrere på like vilkår, men teknisk utvikling var helt legitimt den gangen, og er selvsagt det samme med den svenske slipen i dag.
2025-01-17, 19:49
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Luleå tekniska universitet skojar man inte bort. Bland de främsta tekniska sätena

På 13:e plats i anseende inom Sverige. Lär dala ännu mer om vallningsprojektet blir känt..
https://www.veriangroup.com/sv/news-and-insights/anseendeindex-l%C3%A4ros%C3%A4ten
2025-01-17, 19:53
  #225
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordbob
Lucinda har haft en bra första varv, jämsides med Niskanen efter ett varv

Stabilt idag.
Tror Erika gjort något liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
efter 1.5 km kändes det som att jag skulle få rätt!

Det är bara för du är så skicklig.
2025-01-17, 20:26
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Ska nämnas dock att vi har ju ingen aning om vilken struktur landslagen använder sig av, men en gissning är att skidskytte inte har tagit den i bruk i tävling än utan troligen isåfall bara har den i tester och då för att jämföra mot befintliga, fungerande, strukturer. Dom har ju alltid bland dom bästa skidorna i startfälten, något som tyvärr inte går att säga om längd.
Problemet med valla är att det är svårt att hitta en referens att jämföra med.

Det som jag reagerar på är Ebba har presterat sämre sedan och under tds och Frida gjorde heller inte så bra ifrån sig idag.

Å andra sidan presterar Moa Ilar riktigt bra i år och Frida har varit skadad.

Verkar vara framför allt Ebba som presterar betydligt sämre.

Fast man blir så klart misstänksam när man experimenterat med ny valla.
2025-01-17, 20:27
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbatus
På 13:e plats i anseende inom Sverige. Lär dala ännu mer om vallningsprojektet blir känt..
https://www.veriangroup.com/sv/news-and-insights/anseendeindex-l%C3%A4ros%C3%A4ten
Utbildningen verkar inte vara helt friktionsfri.
2025-01-17, 20:39
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Stabilt idag.
Tror Erika gjort något liknande.



Det är bara för du är så skicklig.

Märta håller ju aldrig känns det som när det blir för hård öppning är min känsla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in