2025-01-16, 12:13
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Det r uppenbart att ni r tidigare radioarbetare. Man ser det nr man ser er p bilder och videos. Nr ni presenterar Tykosmodellen p video, finns ingen tvekan om att ni tv, Patrik och Martin r vana poddare. Att Simon Schack r en professionell radioarbetare som r van att upptrda infr radiopublik r lika tydligt. Man ser det. Om man tittar p honom s frstr man att det r s. Det r uppenbart.

Tack! Jag rodnar 😊 Mycket smickrande att bli tagna fr vana medieproffs nr vi aldrig sysslat med det tidigare.
Citera
2025-01-16, 12:22
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Dessutom har de alla vldigt radiovnligt utseende. Slump? Skulle inte tro det!

Radiovnligt utseende!? Tack fr asgarvet. Viktigt att se bra ut i radio vettu. 😊
Citera
2025-01-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx

Kanske lge att svara p de riktiga frgorna som stllts i trden de senaste sidorna? Det hr r ju enbart trams, eller hur?

Jag tolkar det s hr, vilket jag tror att ven du hade gjort om du aldrig fick svar p upprepade konkreta frgor:

Du har inga bra svar och r rdd fr att tappa ansiktet. Om du verkligen hade underbyggda svar att ge hade du gladeligen omedelbart frskt tppa till truten p oss alla med tydliga argument och fakta.

Vad skulle du och dina medpoddare ha att vinna p att tramsa, raljera och smita frn mnen i trden, nr tillflle ges att debattera?

Det finns bara en rimlig frklaring. Du kan inte frklara GPS utan satteliter. Inte heller raketdrift kan du frklara p ett serist stt. Du kastar ur dig ramsor och liknelser men aldrig en ekvation eller en referens du sjlv hmtat dina ideer frn.
Citera
2025-01-16, 19:06
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Du, det var faktiskt nn som sa till mig det p ntet. Varfr ljuger du? Vad r det du har att dlja med att inte medge att du arbetat som anstlld p radio. Och nr jag sger radio menar jag SVT, PKelitens hgborg. Du har ett syfte med att ltsas att du och Martin inte r radioanstllda, och jag kommer inte vila frrn jag vet vad det syftet r. Nu tnker jag flja pengarna- cui bono. Vem tjnar p att du ltsats att du aldrig varit anstlld, eller snarare R anstlld av media?
Citera
2025-01-16, 20:13
Medlem
Citat:
Tack! Jag rodnar 😊 Mycket smickrande att bli tagna fr vana medieproffs nr vi aldrig sysslat med det tidigare.

Vet du vad, det kan jag faktiskt tro p eftersom du inte verkar veta srskilt mycket om just radio.

Kan du tex frklara hur man kan f snabbt internet tio tusen meter ver havet mitt emellan Hawaii och Los Angeles? ven de mest optimistiska berkningar sger ju att avstndet r tminstone 5 gnger lngre n vad en radiosignal kan frdas.

Och nr du r klar med det (spnnande!) fr du bertta om de fantastiska radioapparater som bringar satellit-tjnster till stllen dr det inte finns radiomaster, och vem som vigt sitt liv t att sitta i en hemlig studio och dygnet runt producera live-filmer frn den internationella rymdstationen.

Tack p frhand!
Citera
2025-01-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Kanske lge att svara p de riktiga frgorna som stllts i trden de senaste sidorna? Det hr r ju enbart trams, eller hur?

Jag tolkar det s hr, vilket jag tror att ven du hade gjort om du aldrig fick svar p upprepade konkreta frgor:

Du har inga bra svar och r rdd fr att tappa ansiktet. Om du verkligen hade underbyggda svar att ge hade du gladeligen omedelbart frskt tppa till truten p oss alla med tydliga argument och fakta.

Vad skulle du och dina medpoddare ha att vinna p att tramsa, raljera och smita frn mnen i trden, nr tillflle ges att debattera?

Det finns bara en rimlig frklaring. Du kan inte frklara GPS utan satteliter. Inte heller raketdrift kan du frklara p ett serist stt. Du kastar ur dig ramsor och liknelser men aldrig en ekvation eller en referens du sjlv hmtat dina ideer frn.

Ja vi har kommit till vgs nde - igen. Cui Bono kan bara prata och raljera och hitta p sagor om vad som INTE finns, de kan aldrig ngonsin frklara vad som verkligen finns.
Citera
2025-01-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Vet du vad, det kan jag faktiskt tro p eftersom du inte verkar veta srskilt mycket om just radio.

Kan du tex frklara hur man kan f snabbt internet tio tusen meter ver havet mitt emellan Hawaii och Los Angeles? ven de mest optimistiska berkningar sger ju att avstndet r tminstone 5 gnger lngre n vad en radiosignal kan frdas.

Men ven fre satellit-eran kunde man snt hr, tydligen, vilket ju r lite intressant:https://www.iwm.org.uk/history/churc...-the-president

se ven: https://www.youtube.com/watch?v=jTgm2pWf5rw
Citera
2025-01-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men ven fre satellit-eran kunde man snt hr, tydligen, vilket ju r lite intressant:https://www.iwm.org.uk/history/churc...-the-president

se ven: https://www.youtube.com/watch?v=jTgm2pWf5rw

Visst, med en tre kilometer lng antenn.

Lite intressant = h, konstit, ojkaj inte kolla huj de funkaj, mste vaja ngot skuuuuuuumt ju.

Ge dig.
Citera
2025-01-17, 14:42
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ja vi har kommit till vgs nde - igen. Cui Bono kan bara prata och raljera och hitta p sagor om vad som INTE finns, de kan aldrig ngonsin frklara vad som verkligen finns.
Typiskt SR-anstllda, de kan bara rapa upp saker de har blivit itutade och r helt faktaresistenta. Det sg jag p en youtubevideo nyligen.
Citera
2025-01-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Typiskt SR-anstllda, de kan bara rapa upp saker de har blivit itutade och r helt faktaresistenta. Det sg jag p en youtubevideo nyligen.

Precis, dom har bara talking points som dom mste flja, och ingen frmga att g utanfr dessa. V.S.B.!

De kommer att bli ersatta av AI snart, om det inte redan hnt (ingen skulle mrka ngon skillnad).
Citera
2025-01-17, 16:13
Medlem
Citat:
Visst, med en tre kilometer lng antenn.

Lite intressant = h, konstit, ojkaj inte kolla huj de funkaj, mste vaja ngot skuuuuuuumt ju.

Ge dig.

Tre kilometer lng antenn? Som i "p lngden" ?jaha och vilken gldje har man av det om man vill snda ver atlanten?
Citera
2025-01-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Tre kilometer lng antenn? Som i "p lngden" ?jaha och vilken gldje har man av det om man vill snda ver atlanten?

Ja eller tv engelska mil lng antenn fr det transatlantiska telefonsystemet fr att vara exakt. Signalen var extremt svag och man behvde en gigantiskt antenn fr att plocka upp den. Det r med andra ord inte direkt ngon praktisk metod och det var drfr man i stllet lade telefonkablar ver Atlanten. Men visst, r du s korkad och/eller lat att du vill tro att samma teknik funkar fr att skicka internet till ett flygplan s r du vlkommen att gra det. Inget jag sger tycks kunna trnga in i den tjocka Skggbbishjrnan.
Senast redigerad av Andelslott 2025-01-17 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in