2025-01-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojarraffe
Detta är från dessa sidor:

https://www.alba.nu/sidor/26677

https://halsoliv.expressen.se/manskligt/inte-sa-latt-att-ha-en-pappa-som-ar-psykopat/

https://youtu.be/6qQOE5b0Nf8?si=HSv2lORjm7_JVQte

https://www.tv4play.se/klipp/c7e658739983fb9c08d7/video-tioariga-jackie-ferm-ringer-polisen-nar-pappan-svartenbrandt-forsoker-morda-mamman

”Det där var inte pappa, det var Svartenbrandt!” (?)

Jag har Jackie’s bok i källaren så ska se om jag kan hitta den och försöka klura ut tidslinjen kring hjärnblödning och misshandeln med mera. Men uppenbarligen fick mamman hjärnblödning 1999 (när Jackie var 9 år) och 2001 misshandlade pappan mamman och barnen på grund av att hon misskött barnen, vilket Jackie förstår så här i efterhand (?). Och Jackie tror hjärnblödningen beror på misshandel från pappan. Så hennes pappa misshandlar återigen kvinnan han tidigare misshandlat så mycket att hon fått hjärnblödning och på grund av det inte kan ta hand om barnen. Jackie lägger sig över mamman huvud för att skydda hjärnan. Undra om det var då Svarten sparkade henne i huvudet eller om det var 1999. Men OM det var 2001 efter att hon haft hjärnblödning på grund av honom… alltså… men han tänkte ju döda henne och barnen sa han och skrattade, så hela han är ju rutten! Så om mamman inte tar hand om sina barn så har man som pappa rätt att skrämma livet ur dem och döda dem alla, enligt Svartenbrandt. Inte hjälpa, rädda, skydda.

Och efter misshandeln 2001 blev barnen omhändertagna, vilket är det värsta enligt Jackie. Och allt detta är Svartenbrandts fel. Jackie hamnar i värre situationer än hemmiljön och då blir pappan hennes trygghet, för garanterat utnyttjade Svarten Jackie’s situation för att knyta henne närmare. Och han har hjärntvättat henne att acceptera lidande i livet, för det är Svarten som är grunden till allt lidande. Alltså…

Jag ska som sagt se om jag kan få fram en bättre och förhoppningsvis mer tillförlitlig tidslinje från hennes bok.

Jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är, men det händer att kvinnor med antisocial personlighetsstörning (alltså psykopatiska drag) feldiagnostiseras med borderline. För kvinnor med ASPD ter sig ofta annorlunda än män. Jag tror att Svarten var sociopat snarare än psykopat. Men båda faller under ASPD.

Tänker på det som folk diskuterar om att Jackie sannolikt ärvt psykopati från sin far. ASPD innehåller begränsad empati medan BPD inte har det som kriterier. Jag har ingen aning givetvis, men även erfarna läkare kan göra felbedömningar. Men att Jackie har trauman är inget snack om saken.

Jackie sa igår att PTSD har läkt ut, och nämnde inget om att BPD läkt. För den verkar vara i full blomning igen enligt hennes andra stories. Det går fram och tillbaka.

PTSD "läker inte ut". Närsom kan ngt hända som triggar. Hon går inte i terapi väl för att reda ut sitt liv o få verktyg?
Citera
2025-01-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
PTSD "läker inte ut". Närsom kan ngt hända som triggar. Hon går inte i terapi väl för att reda ut sitt liv o få verktyg?

Nä det tror jag knappast hon gör. Hon sa i den tidigare storien när hon sa att BPD var läkt, att det enda hon hade kvar i sin behandling var att gå traumabehandling och att hon inte var redo för det. Och hon kan knappast bli frisk från trauma grundade diagnoser utan behandling för just trauma.

Hon ljuger väl för glatta livet och säger det som passar för stunden. Inlägg på Instagram är säkert också för att göra sanning av sina lögner i hennes nära relationer, där hon använder sina diagnoser som ursäkter för sitt pissiga beteende. Så det beror väl vad hon har för motivation till inlägget, som styr vad som är sanning för dagen.
Citera
2025-01-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är väl för hon inte förstår att Svarten manipulerat henne. O när hon pratar om Svarten blir hon intressant.

Det jag har sett, hört och när jag träffat henne lever hon på att hon är hans dotter och är en ”kändis” enligt henne.
Citera
2025-01-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojarraffe
Nä det tror jag knappast hon gör. Hon sa i den tidigare storien när hon sa att BPD var läkt, att det enda hon hade kvar i sin behandling var att gå traumabehandling och att hon inte var redo för det. Och hon kan knappast bli frisk från trauma grundade diagnoser utan behandling för just trauma.

Hon ljuger väl för glatta livet och säger det som passar för stunden. Inlägg på Instagram är säkert också för att göra sanning av sina lögner i hennes nära relationer, där hon använder sina diagnoser som ursäkter för sitt pissiga beteende. Så det beror väl vad hon har för motivation till inlägget, som styr vad som är sanning för dagen.

Är väl ingen nyhet att det inte finns underlag på allt hon hittar på om sina diagnoser. Hon är sin egen läkare som ställer sina egna diagnoser och bestämmer själv när hon är ”läkt” eller är färdig behandlad.
Citera
2025-01-17, 11:17
Medlem
drinksareonmes avatar
Intressant konversation med ”chilenaren”.
Citera
2025-01-17, 11:35
Medlem
Nu pratar hon om att hon har mönstrat (gjort lumpen?) för att kunna delta i krig som undersköterska. Jag fattar noll🤷‍♀️?!
Citera
2025-01-17, 11:41
Medlem
[quote=Alexandra-94|90727835]Nu pratar hon om att hon har mönstrat (gjort lumpen?) för att kunna delta i krig som undersköterska. Jag fattar noll🤷‍♀️?![/QUOT

Kunna vara med i kriget 😂😂😂 alltså hon är så pinsam så det finns inga gränser 😂😂😂
Citera
2025-01-17, 11:49
Medlem
pixiewings avatar
Lägger hon bara ut på Instagram numera?
Ja för FB-händelser ser jag inga.

Mvh icke vän med fröken
Citera
2025-01-17, 12:23
Medlem
Vad är det för "krig" från 2011 som hon svamlar om nu? Och hur hon pratar om diagnoser som nån slags buffébord där en död överläkare vadå, ska ha låtit henne cherry pick vad hon ville och inte ville ha på papper för att kunna underlätta hennes yrkesliv? Det låter ju inte riktigt klokt, det finns en anledning till att man bedömt att vissa yrkesgrupper inte bör leva med olika psykiska eller fysiska diagnoser. Herregud vilket trams. Och så som grand finale kvasi-intellektuellt babbel om underbara diagnoser "som bara skulle kunna få florera". Hon vet inte vad "florera" betyder
Citera
2025-01-17, 12:23
Medlem
Haha. Jäklar vad hon ljuger och hittar på

Skulle va spännande att få leva en dag som J gör bara för att testa. Jäklar va mäktig man måste känna sig.

Men då så soldat Ferm, UPPSTÄLLNING. haha
Citera
2025-01-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra-94
Nu pratar hon om att hon har mönstrat (gjort lumpen?) för att kunna delta i krig som undersköterska. Jag fattar noll🤷‍♀️?!

Mönstra är när man kollar lämpligheten för att sen göra lumpen. O hon hade aldrig klarat en mönstring.
Citera
2025-01-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobygoldfish
Vad är det för "krig" från 2011 som hon svamlar om nu? Och hur hon pratar om diagnoser som nån slags buffébord där en död överläkare vadå, ska ha låtit henne cherry pick vad hon ville och inte ville ha på papper för att kunna underlätta hennes yrkesliv? Det låter ju inte riktigt klokt, det finns en anledning till att man bedömt att vissa yrkesgrupper inte bör leva med olika psykiska eller fysiska diagnoser. Herregud vilket trams. Och så som grand finale kvasi-intellektuellt babbel om underbara diagnoser "som bara skulle kunna få florera". Hon vet inte vad "florera" betyder

Haha exakt, precis vad jag tänkte oxå. Och att stoltsera med att en läkare ev skulle begått ett tjänstefel då? Ja sagostund en fredag, trevligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in