2025-01-16, 21:58
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Men varifrån kommer det här med att hon är tjock? Hon är väl inte särskilt överviktig nu såvitt jag kan se?

Hon är överviktig. Minst 15-20 kg för mycket. Hon brukar filma uppifrån för att hon ska se smalare ut men ser man henne live så ser hon inte alls ut som på hennes instagram.
Citera
2025-01-16, 21:58
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Konstigt att Jackie valt att klippa med mamman och idoliserat pappan som är orsaken till att mamman blev sjuk och inte kunde ta hand om barnen. Totalt ologiskt

Ja inte ett ord om varför hon fått hjärnblödningen?

Inte så himla konstigt att hon blev en "dålig" mamma efteråt.

Tycker hon borde avsky sin pappa som gjort så här mot hennes mamma, men hon verkar jubtycka han är jättecool...
Senast redigerad av Anso10765 2025-01-16 kl. 22:21.
Citera
2025-01-16, 22:01
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Hon är överviktig. Minst 15-20 kg för mycket. Hon brukar filma uppifrån för att hon ska se smalare ut men ser man henne live så ser hon inte alls ut som på hennes instagram.
Men vadå ”för mycket”, knappast 15-20 kg över bmi-gränsen? Det brukar inte gå att missa oavsett fotovinkel…

Nedre gränsen verkar snarare vara 163 cm för svenska bolag om man ska tro det här forumet och man ska i princip ha BMI som motsvarar fetma för att inte bli godkänd.

https://www.flygtorget.se/flygforum/244498
Senast redigerad av Antoinette 2025-01-16 kl. 22:03.
Citera
2025-01-16, 22:03
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Ja inte ett ord om varför hon fått hjärnblödningen?

Inte så himla konstigt att hon blev en "dålig" mamma efteråt.

Tycker hon borde avsky sin pappa som gjort så här mot hennes mamma, men hon verkar jubtycka han är jättecool...

Jag frågade om hjärnblödninggn orsakades av pappans misshandel - den frågan togs inte med...

Ja verkligen.
Jag kan inte alls förstå hur hon tänker där.
Det är ju jättesynd om mamman som först blivit utsatt för ett helvete av svarten och sen därefter så ska hennes dotter vända henne ryggen till pga att hon fick men av misshandeln.
Vart är empatin där?
Fler och fler saker Jackie gör och berättar gör mig övertygad om att hon har antisocial personlighetsstörning som sin far.
Citera
2025-01-16, 22:06
Medlem
Lars-Inge Svartenbrandt, 55, greps i natt för att ha misshandlat sin ex-hustru svårt i hennes lägenhet. Han misstänks också ha sparkat sin tioåriga dotter när hon försökte skydda sin mamma. Vid halvtio-tiden i går kväll fick SOS Alarm ett samtal från en lägenhet i centrala Landskrona.12 Januari 2001
Citera
2025-01-16, 22:06
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Men vadå ”för mycket”, knappast 15-20 kg över bmi-gränsen? Det brukar inte gå att missa oavsett fotovinkel…

Nedre gränsen verkar snarare vara 163 cm om man ska tro det här forumet.

https://www.flygtorget.se/flygforum/244498

Jag tänker inte diskutera något jag vet for a fact. Hon väger 15-20 kg för mycket om man går efter BMI och det syns tydligt på henne när man ser henne live utan att hon poserar eller vinklar.

Gällande flygvärdinnors längd, ok. If you say so. Istället för att gå in på ett forum så skulle du kunna kolla på flygbolagens karriärsidor där man brukar kunna se jobbannonser med krav.
Tänk efter själv, har du någonsin sett en flygvärdinna som är 163? Eller ens knubbig?
Citera
2025-01-16, 22:09
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radicalrombus
Lars-Inge Svartenbrandt, 55, greps i natt för att ha misshandlat sin ex-hustru svårt i hennes lägenhet. Han misstänks också ha sparkat sin tioåriga dotter när hon försökte skydda sin mamma. Vid halvtio-tiden i går kväll fick SOS Alarm ett samtal från en lägenhet i centrala Landskrona.12 Januari 2001

Det här gör det hela ännu märkligare.
Att Jackie var med och trots detta vänder mamman ryggen efter detta och idoliserar pappan..

Jag kan förstå att det som 10 åring måste ha varit otroligt jobbigt att mamman inte klarade av att ta hand om barnen pga hennes skador.
Dock förstår jag inte hur hon i vuxen ålder inte se saken ur ett vettigt perspektiv istället för att fortsätta romantisera pappan som person?
Märkligt..
Citera
2025-01-16, 22:12
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Jag tänker inte diskutera något jag vet for a fact. Hon väger 15-20 kg för mycket om man går efter BMI och det syns tydligt på henne när man ser henne live utan att hon poserar eller vinklar.

Gällande flygvärdinnors längd, ok. If you say so. Istället för att gå in på ett forum så skulle du kunna kolla på flygbolagens karriärsidor där man brukar kunna se jobbannonser med krav.
Tänk efter själv, har du någonsin sett en flygvärdinna som är 163? Eller ens knubbig?

Jag kan inte säga varken bu eller bä, det kan ju absolut vara skillnad mellan de medicinska kraven och vilka man anställer i praktiken. Men det verkar också vara stora skillnader mellan olika flygbolag. Jag vet heller inte hur lång J faktiskt är heller och att gå ner i vikt är ju fullt möjligt om det behövs - hon har ju redan gjort det en gång. Alla flygvärdinnor jag sett har ju absolut inte varit trådsmala även om tydlig fetma såklart är ovanligt. Men en och annan som saknar midja, absolut.

Om hon hela tiden konsekvent lyckas vinkla kameran så att hon inte ser tjock ut om hon väger 15-20 kg för mycket (=medicinsk fetma mest troligt) så är det riktigt imponerande i sig.
Senast redigerad av Antoinette 2025-01-16 kl. 22:15.
Citera
2025-01-16, 23:28
Medlem
Haha döda överläkare som inte skriver i journaler för att skydda henne.
Vilken planet lever hon på?

Men kan hålla med någon som skrev att frågestunden ändå kändes naken och hyfsat ärlig iallafall.
För att när man ändå fått lite hopp om att det kanske finns empati i människan så förstör hon allt med sitt #nyknullade

Uscha!
Citera
2025-01-17, 01:24
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sett en flygvärdinna med hennes vikt på något flygbolag och då reser jag 3-4 ggr per år.
Har du? I så fall på vilket bolag?

British Airways för tre veckor sen. Hon var så pass kraftig att jag reagerade på att hon var just flygvärdinna, för jag har tidigare fått lära mig just der att de mer eller mindre måste se ut på vissa sätt. Tänk typ kan-knappt-gå-rakt-fram-i-gången-kraftig. Sen på Lufthansa för drygt en vecka sen var det en flygvärdinna som jag skulle uppskatta var 55-60 år. Tänkte samma sak där att det stack ut. Båda två var hursomhelst väldigt trevliga och kändes jättekompetenta. Hade jag suttit på ett plan som Jackie Ferm arbetade på hade jag övervägt att gå av.
Citera
2025-01-17, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojarraffe
Står det någonstans? Jag pusslar ihop texter och drar slutsatsen. Orkar inte leta upp alla sådana. Men om Jackie uttryckligen sagt att mamman missbrukade innan hjärnblödningen så backar jag så klart. Jag vill minnas hon sagt att missbruket började då.

..

Mamman höll till en början ihop livet, men när Jackie var sju, åtta år drabbades hon av en hjärnblödning. I efterskalvet följde psykiska besvär och svårigheter att utöva ett fullgott föräldraskap. De tre barnen omhändertogs och splittrades upp i olika familjehem. Jackie har varit arg och besviken på sin mamma.

..

Jackies liv var normalt fram till hon var fem år, säger hon. Hon kände sig älskad av alla ”kanske för att jag var ett sådant sött barn” och hennes första minnen är från Åsbrohemmet – ett kristet behandlingshem som drevs av Lewi Pethrus Stiftelse och låg utanför Örebro. Familjen flyttade dit 1993, hennes pappa satt i fängelse men fick komma dit varje gång han hade permission. De bodde där på somrarna under två år . Miljön var idyllisk och underbar. Alla var kristna och sjöng andliga sånger till gitarr i stora tält.

Oklart varför de bodde på behandlingshem.

..

Men Lars Ferm fortsatte att återfalla i brott och till sist tog det slut mellan Susanna och honom. 1999 fick Jackies mamma en hjärnblödning – förmodligen för att hon blivit misshandlad så många gånger, tror Jackie – och sedan mötte hon Sven, en alkoholist som drog ner familjen ännu djupare i ett socialt miserabelt träsk.

Mamman Susanna förlorade hon kontakten med i tioårsåldern då hon och bröderna placerades i olika fosterhem. Och det berodde på den svåra misshandel som Lars Ferm utsatte mamman för i januari 2001. Även Jackie blev misshandlad när hon försökte skydda sin mamma och brodern Jack blev också slagen –innan han och yngsta brodern Rick lyckades springa in till grannarna och Jackie ringde polisen.

Enligt Jackie berodde sista stycket på att han var upprörd då mamman inte tagit hand om barnen utan supit istället. Intervju med Malou.

Detta är från dessa sidor:

https://www.alba.nu/sidor/26677

https://halsoliv.expressen.se/manskligt/inte-sa-latt-att-ha-en-pappa-som-ar-psykopat/

https://youtu.be/6qQOE5b0Nf8?si=HSv2lORjm7_JVQte

https://www.tv4play.se/klipp/c7e658739983fb9c08d7/video-tioariga-jackie-ferm-ringer-polisen-nar-pappan-svartenbrandt-forsoker-morda-mamman

”Det där var inte pappa, det var Svartenbrandt!” (?)

Jag har Jackie’s bok i källaren så ska se om jag kan hitta den och försöka klura ut tidslinjen kring hjärnblödning och misshandeln med mera. Men uppenbarligen fick mamman hjärnblödning 1999 (när Jackie var 9 år) och 2001 misshandlade pappan mamman och barnen på grund av att hon misskött barnen, vilket Jackie förstår så här i efterhand (?). Och Jackie tror hjärnblödningen beror på misshandel från pappan. Så hennes pappa misshandlar återigen kvinnan han tidigare misshandlat så mycket att hon fått hjärnblödning och på grund av det inte kan ta hand om barnen. Jackie lägger sig över mamman huvud för att skydda hjärnan. Undra om det var då Svarten sparkade henne i huvudet eller om det var 1999. Men OM det var 2001 efter att hon haft hjärnblödning på grund av honom… alltså… men han tänkte ju döda henne och barnen sa han och skrattade, så hela han är ju rutten! Så om mamman inte tar hand om sina barn så har man som pappa rätt att skrämma livet ur dem och döda dem alla, enligt Svartenbrandt. Inte hjälpa, rädda, skydda.

Och efter misshandeln 2001 blev barnen omhändertagna, vilket är det värsta enligt Jackie. Och allt detta är Svartenbrandts fel. Jackie hamnar i värre situationer än hemmiljön och då blir pappan hennes trygghet, för garanterat utnyttjade Svarten Jackie’s situation för att knyta henne närmare. Och han har hjärntvättat henne att acceptera lidande i livet, för det är Svarten som är grunden till allt lidande. Alltså…

Jag ska som sagt se om jag kan få fram en bättre och förhoppningsvis mer tillförlitlig tidslinje från hennes bok.

Jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är, men det händer att kvinnor med antisocial personlighetsstörning (alltså psykopatiska drag) feldiagnostiseras med borderline. För kvinnor med ASPD ter sig ofta annorlunda än män. Jag tror att Svarten var sociopat snarare än psykopat. Men båda faller under ASPD.

Tänker på det som folk diskuterar om att Jackie sannolikt ärvt psykopati från sin far. ASPD innehåller begränsad empati medan BPD inte har det som kriterier. Jag har ingen aning givetvis, men även erfarna läkare kan göra felbedömningar. Men att Jackie har trauman är inget snack om saken.

Jackie sa igår att PTSD har läkt ut, och nämnde inget om att BPD läkt. För den verkar vara i full blomning igen enligt hennes andra stories. Det går fram och tillbaka.
Senast redigerad av rojarraffe 2025-01-17 kl. 06:58.
Citera
2025-01-17, 09:17
Medlem
Citat:
Konstigt att Jackie valt att klippa med mamman och idoliserat pappan som är orsaken till att mamman blev sjuk och inte kunde ta hand om barnen. Totalt ologiskt

Det är väl för hon inte förstår att Svarten manipulerat henne. O när hon pratar om Svarten blir hon intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in