2025-01-16, 17:06
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump's team is considering two scenarios regarding Russia for a peace deal.
The first “set of recommendations” includes some concessions for Russian oil producers hit by U.S. sanctions if agreements are near
The second involves increasing sanctions pressure to gain more influence over Moscow.

Ja man får ju se.., tills nu i detta 1000 dagars kriget så när man har försökt sätta press på Putin, så har han ju "double down". I sak har han väl bara en rejäl mobilisering kvar på den fronten ? Dvs mer kött, för tanksen och resten av hårdvaran är alleredan mer bortslösad. Men det ända jag ändo kan närmast svära på, är att om inte han kan presentera en "fred" som en vinst på hemmaplan..så är den gökungen finito !

Såå..jag tror det sitter hårt inne för Putin att gå med på en "fred". För Trump kan inte heller se ut att ha en svag rygg mot Putin. Förövrigt så läste jag någonstans häromdagen att ryssarna vill att en "fredsuppgörelse" skall ske mellan Usa/Ryssland. Ukraina skall inte vara inbjudna. Precis som när Hitler övertog Tjeckoslovakien -38.

Och när jag läser det ovanstående som jag själv har skrivit, så tror jag bara att Putin vill vinna tid, och få jänkarna att dra tillbaka sitt stöd !
Helt klart har ryssen inte fattat mycket om de tror att det är USA man ska förhandla med! Tror man det så måste man ha jävligt höga tankar om USA och dess förmåga. Kanske de ser USA som allsmäktiga och i så fall är jävligt rädda för?
Citera
2025-01-16, 17:09
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Det är USA man krigar mot i Ukraina. Ukraina är det land som tar emot mest militärt bistånd från USA, näst efter Israel. USA använder Ukraina som en proxy för att kunna bekämpa och på sikt försvaga den gamla antagonisten Ryssland.

Nu var vi där igen med detta infantila påstående. Så du tänker att Ryssland anföll Ukraina för att Ryssland ville slåss mot USA men inte vågade gå rätt på? Hur tycker du det går med den idén? Hur mycket har Ryssland förlorat? Hur mycket har USA förlorat? Eller går du på linjen som andra ryssapologeter förfäktat, att Putin är så korkad att han inte förstod vad han gjorde när han angrep Ukraina? Fan trot.
Citera
2025-01-16, 17:10
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/evgen-istrebin.bsky.social/post/3lfunoaalfc2v
Citat:
Lukoil's Volgograd refinery, where a fire broke out on Wednesday, January 15, has shut down its diesel hydrotreating unit - Reuters

As a result, the plant, which is one of the top 10 largest in Russia, lost half of its diesel fuel production capacity, or about 10 thousand tons per day
Citera
2025-01-16, 17:11
Medlem
Citat:
Det är USA man krigar mot i Ukraina. Ukraina är det land som tar emot mest militärt bistånd från USA, näst efter Israel. USA använder Ukraina som en proxy för att kunna bekämpa och på sikt försvaga den gamla antagonisten Ryssland.

Sagolikt korkat av Ryssland i så fall att låta sig försvagas av den gamla antagonisten USA.
Citera
2025-01-16, 17:14
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vet ej, han har inte tillträtt ännu och han beter sig högst irrationellt. Jag menar annektera Grönland och Panama samtidigt som han har föreslagit handelstullar mot Kanada och Europa? Kina och Ryssland gnuggar händerna här efter dom fått det här fanskapet invalt.

Men.. ..Jag är rädd för att vi här i Europa kommer försöka blidka honom. Alla vet att vi här i Europa är starkare tillsammans med USA. Jag tror våra ledare kommer satsa på 4 år med eftergifter för att behålla samarbetet. Han i sin tur, den narcissist med frontallobsdemens som han har..
Ja men då det gäller Ukraina kan vi knappast vika oss då det handlar om säkerhet för hela Europa. USA är lika beroende av oss som vi är av USA. Men vi får se, snart måste Trump visa vad han vill.
Själv har jag svårt att tro att Ryssland har nåt att tjäna på Trump. De flesta Amerikaner ser Ryssland som sin ärkefiende även om Kina och Iran står högt på den listan
Citera
2025-01-16, 17:16
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:

Låt oss prova lite justeringar…

Det är Nordkorea man krigar mot i Ryssland. Ryssland är det land som tar emot mest militärt bistånd från Nordkorea, näst efter Iran. Nordkorea använder Ryssland som en proxy för att kunna bekämpa och på sikt försvaga den gamla antagonisten Ukraina.

Bara för att visa vilket svammel du kommer med. Sluta tramsa! 🤡
Citera
2025-01-16, 17:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpojken
Du om någon borde vara lite försiktig med att kalla andra ryska propagandatroll! Hur många inlägg har du gjort i tråden? Man får intrycket av att du är ett ukro-troll som får betalt för kvantitet och inte för kvalitet.

Men till ämnet - ryssarna slog igår ut 180 soldater, 25 tunga fordon (inklusive 2 Himars) i Sumy-regionen med två Iskander-missiler:
https://youtu.be/6Iu4wRbMXZU?t=293

Ser inga bilder på utslagna HIMARS så det är en LÖGN som vanligt från rySStrollen.
Citera
2025-01-16, 17:24
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Själv har jag svårt att tro att Ryssland har nåt att tjäna på Trump. De flesta Amerikaner ser Ryssland som sin ärkefiende även om Kina och Iran står högt på den listan
Ett splittrat USA/Europasamarbete gör att både Ryssland och Kina blir relativt starkare.

I Rysslands fall, det är mycket propaganda om att Ryssarna bör få ta Ukraina. I kinesernas fall, deras propaganda är mer lömsk. Dom skiter i vad ämnet är eller vilken sida dom tar, bara det sår splittring i samhället. Kom i håg, ett svagt USA eller Europa gör dom här två länderna relativt starkare.

Lite grann om Kinesisk propaganda, hopplöst offtopic men vad fan..

https://cdn-dynmedia-1.microsoft.com/is/content/microsoftcorp/microsoft/final/en-us/microsoft-brand/documents/MTAC-East-Asia-Report.pdf
Citat:
In our September 2023 report, we detailed how Chinese influence operation (IO) assets had begun using generative AI to create sleek, engaging visual content. Throughout the summer, Microsoft Threat Intelligence continued to identify AI-generated memes targeting the United States that amplified controversial domestic issues and criticized the current administration. China-linked IO actors have
continued to use AI-enhanced and AI-generated media (henceforth, “AI content”) in influence campaigns with an increasing volume and frequency throughout the year.
Citera
2025-01-16, 17:26
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Varför anfaller ni inte USA direkt om det är USA ni krigar mot? Det ser inte bra ut med din verklighetsförankring.
Citera
2025-01-16, 17:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Men varför ställde Putin upp på det kriget???
Citera
2025-01-16, 17:40
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Varför anfaller ni inte USA direkt om det är USA ni krigar mot? Det ser inte bra ut med din verklighetsförankring.

Antagligen för att ryssen är fega ryggradslösa kackerlackor som ljuger våldtar och mördar glatt när dom tror ingen märker det.
Citera
2025-01-16, 17:43
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du får gärna ge mig en länk till det utalandet för "förstörandet av den ukrainska staten" var något nytt från Kreml även om Medvedev gärna tar i ibland. Kom igen nu för jag kan inte hitta det, sök. Helt omöjligt är det ju inte för detta är vad en stor del av den ryska befolkningen tycker efter allt hat från väst.
Förnekar du Holodomor också?
https://www.levandehistoria.se/sites/default/files/related_material_file/tidslinjer_holodomor.pdf
https://www.levandehistoria.se/fakta/kommunistiska-regimers-brott-mot-manskligheten/sovjet/brottsplats-moskva/platser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in