De har tömts och rekonstruerats de som är viktigt för förundersökningen och info kring detta återfinns i Bilagorna. Han använder sig av olika och ibland flera "nicknamn" på de olika plattformar FB, IG och Snapchat(SC) - vilket också syns i bilagorna. Parez är tex hans användarnamn på SC.
Ahhh ja det förklarar det hela. Tror bilden är bättre i verkligheten än i tråden
Fint du postar!
Har hon kanske raderat i hans mobil? Bevisligen har hon gjort en del i den efter hans död. Har de verkligen rekonstruerat allt??
Angående spår, så kan jag inte fatta om de inte topsat hans händer eller tagit fingertoppsavsättningar på dem??
Han har försvarat sig för livet! Måste funnits avsättningar på dem 110%. Kroppen var ändå förhållandevis i ganska bra skick när han hittades.
Otroligt om detta är missat…
Är annars väldigt intresserad av vad SW kommer säga.
Verkar som att hela obduktionsrapporten saknas i "min" FUP, utom att det... finns några väsentliga delar citerade i sammanhanget "sammanställning av undersökningar och resultat, Fyndplats...dödsorsak.
Det handlar om en ren avrättning.
s193
"En stor och djup, skarpkantad sårskada på halsen, som närmast förlöper från
öra till öra. Sårskadan går rakt igenom den bindvävshinna som förenar
sköldbrosket med tungbenet (membrana thyreoidea) och skär igenom halsens
mjukdelar/muskulatur och båda de stora halspulsådrorna och halsvenerna
och sedan ytligt touchat halskotpelaren på djupet på ett par ställen, men
främst i disken mellan 2:a och 3:e halskotan (19, 47, 49).
En skarpkantad skärskada genom huvudsvålen uppe på hjässans högra sida,
med ytlig touch/rispapå underliggande skalltak (6, 42).
Dödsorsak
Undersökningsfynden talar starkt för att dödsorsaken varit förblödning från
den djupa skärskadan på halsen." "
Sedan går man in på plastpåsarna, fingeravtryck mm, fibrer osv på Ako.
Hittar inget om nagelavskrap från Ako, bara från Saeed W.
I samband med förhör meddelas till de misstänkta vad de är misstänkta för. Där kan man hitta en lite ledtråd til:
"Misshandeln är att bedöma som grov med anledning av att fler än en har deltagit i misshandeln och med hänsyn till de allvarliga skador som målsägande orsakats i form av blånader, blödningar/blåmärken, skärskada huvud, sårskador och hudavskrapningar."
Ok, så hur vet man att fler har deltagit i misshandeln? De två som nu är i rättssalen, har väl inte vittnat lika? De säger sig vara oskyldiga...till mord.
Är intressant att veta var blånader, hurdavskrapningar, sårskador mm sitter. Avvärjningsskador? Har Ako kämpat emot? Har han fått sårskadan i huvudet då någon försökt skära halsen av honom men han kämpat emot? Höll Farid honom ensam i ett mugglargrepp och gjorde allt på egen hand, eller vittnar misshandeln om en kamp, där flera angripit honom, hållit fast, sparkat, slagit?
Svårt att dra slutsatser när man inte vet mer än det här. Och som sagt, har man verkligen missat nagelavskrap på Ako?
Tack för infon! Det rätar ut en del frågetecken. Bilagorna finns inte i FUSp som tidigare delades i tråden eller har jag missat? Mycket nu..
Om du laddar ner och extraherar zip-filen, så återfinns bilagorna "aktbilagor 254-259" bland dessa filer. Totalt är det 7 filer.
Ett tips är att börja läsa bakifrån-alltså bilagorna först, då får man en övergripande bild innan man läser huvudfilen med FUP.
Bilagorna ligger bla inne i själva filerna som tex filen som benämns "Tilläggsprotokoll".
Så Bilagorna hittar man lättast genom att läsa innehållsförteckningen i början av dokumentet.
WK har använt sig av även andra mobilnummer/mobiler som AA verkar skrivit in i sin kontaktlista som "WK:s pappa" och "WK systers namn som börjar på H" och WKs kusins(?) namn som börjar på R".
Detta finns dokumenterat på s 4 "PM ang Akos telefonkontakter med W"
Det finns också dokumenterat på s26 i samma fil att WK tagit och använt AAs mobil 240201 och att den senare tagits i beslag av polisen vid förhöret av henne, då hon var på väg att och ville radera bilder/filer i denna.
AA har därför skaffat en ny mobil.
Så det blir lite rörigt att veta vem som är vem om man missat någon av denna info innan man läser chattarna.
Verkar som att hela obduktionsrapporten saknas i "min" FUP, utom att det... finns några väsentliga delar citerade i sammanhanget "sammanställning av undersökningar och resultat, Fyndplats...dödsorsak.
Det handlar om en ren avrättning.
s193
"En stor och djup, skarpkantad sårskada på halsen, som närmast förlöper från
öra till öra. Sårskadan går rakt igenom den bindvävshinna som förenar
sköldbrosket med tungbenet (membrana thyreoidea) och skär igenom halsens
mjukdelar/muskulatur och båda de stora halspulsådrorna och halsvenerna
och sedan ytligt touchat halskotpelaren på djupet på ett par ställen, men
främst i disken mellan 2:a och 3:e halskotan (19, 47, 49).
En skarpkantad skärskada genom huvudsvålen uppe på hjässans högra sida,
med ytlig touch/rispapå underliggande skalltak (6, 42).
Dödsorsak
Undersökningsfynden talar starkt för att dödsorsaken varit förblödning från
den djupa skärskadan på halsen." "
Sedan går man in på plastpåsarna, fingeravtryck mm, fibrer osv på Ako.
Hittar inget om nagelavskrap från Ako, bara från Saeed W.
I samband med förhör meddelas till de misstänkta vad de är misstänkta för. Där kan man hitta en lite ledtråd til:
"Misshandeln är att bedöma som grov med anledning av att fler än en har deltagit i misshandeln och med hänsyn till de allvarliga skador som målsägande orsakats i form av blånader, blödningar/blåmärken, skärskada huvud, sårskador och hudavskrapningar."
Ok, så hur vet man att fler har deltagit i misshandeln? De två som nu är i rättssalen, har väl inte vittnat lika? De säger sig vara oskyldiga...till mord.
Är intressant att veta var blånader, hurdavskrapningar, sårskador mm sitter. Avvärjningsskador? Har Ako kämpat emot? Har han fått sårskadan i huvudet då någon försökt skära halsen av honom men han kämpat emot? Höll Farid honom ensam i ett mugglargrepp och gjorde allt på egen hand, eller vittnar misshandeln om en kamp, där flera angripit honom, hållit fast, sparkat, slagit?
Svårt att dra slutsatser när man inte vet mer än det här. Och som sagt, har man verkligen missat nagelavskrap på Ako?
Tycker också det är svårt, uppenbarligen finns mer som inte anledning FUP. Nagelavskrap ingår typ i kurs A på rättsläkarstationen..Måste finnas mer material som ej redovisats i sin helhet i FUPen som publicerades i tråden.
Oavsett är det rena maffiaavrättningen med flera djupa skär i halsen rakt över. Rimligen måste det ha utspelat sig en ren dödskamp där Ako kämpat för livet?
SW säger i förhör att när bråket tystnar går han ut från sovrummet där barnen är och då ligger Ako orörlig på golvet och blöder ur huvudet. Inget om att halsen är avskuren djupt ner till halskotorna, från öra till öra, eller att det är fullt med blod.
SW vittnesmål här är isf en ren lögn.
Det måste det varit mycket blod i lägenheten. Hitta du nga blue star bilder från lägenheten i FUP? Verkar också vara borta?
Ja du det står faktiskt i plural, flera som är med och misshandlar honom.
Det låter som det med stor sannolikhet säkrats biologiska spår från flera GMs på Akos kropp. Låt detta vara sant 🙏
Om du laddar ner och extraherar zip-filen, så återfinns bilagorna "aktbilagor 254-259" bland dessa filer. Totalt är det 7 filer.
Ett tips är att börja läsa bakifrån-alltså bilagorna först, då får man en övergripande bild innan man läser huvudfilen med FUP.
Bilagorna ligger bla inne i själva filerna som tex filen som benämns "Tilläggsprotokoll".
Så Bilagorna hittar man lättast genom att läsa innehållsförteckningen i början av dokumentet.
WK har använt sig av även andra mobilnummer/mobiler som AA verkar skrivit in i sin kontaktlista som "WK:s pappa" och "WK systers namn som börjar på H" och WKs kusins(?) namn som börjar på R".
Detta finns dokumenterat på s 4 "PM ang Akos telefonkontakter med W"
Det finns också dokumenterat på s26 i samma fil att WK tagit och använt AAs mobil 240201 och att den senare tagits i beslag av polisen vid förhöret av henne, då hon var på väg att och ville radera bilder/filer i denna.
AA har därför skaffat en ny mobil.
Så det blir lite rörigt att veta vem som är vem om man missat någon av denna info innan man läser chattarna.
Så bra du förtydliga detta! Måste ha missat en del, har FUP i PC så allt kom kanske inte med vid första nedladdningen.
Ja just det hon låste ute Ako på balkongen och stack iväg med hans mobil och gjorde våldtäktsanmälan och lämna hans mobil till polisen som bevis på att han skulle vara gängkriminell.
Om du laddar ner och extraherar zip-filen, så återfinns bilagorna "aktbilagor 254-259" bland dessa filer. Totalt är det 7 filer.
Ett tips är att börja läsa bakifrån-alltså bilagorna först, då får man en övergripande bild innan man läser huvudfilen med FUP.
Bilagorna ligger bla inne i själva filerna som tex filen som benämns "Tilläggsprotokoll".
Så Bilagorna hittar man lättast genom att läsa innehållsförteckningen i början av dokumentet.
WK har använt sig av även andra mobilnummer/mobiler som AA verkar skrivit in i sin kontaktlista som "WK:s pappa" och "WK systers namn som börjar på H" och WKs kusins(?) namn som börjar på R".
Detta finns dokumenterat på s 4 "PM ang Akos telefonkontakter med W"
Det finns också dokumenterat på s26 i samma fil att WK tagit och använt AAs mobil 240201 och att den senare tagits i beslag av polisen vid förhöret av henne, då hon var på väg att och ville radera bilder/filer i denna.
AA har därför skaffat en ny mobil.
Så det blir lite rörigt att veta vem som är vem om man missat någon av denna info innan man läser chattarna.
Jamen tack!
Även jag har missat de överiga bilagorna, får se om jag lyckas ladda ner zipfilen!
Står det något i underlaget om dokumenterade skador på SWs kropp när de griper honom eller denna del saknas också?
s 560:
"UNDERSÖKNINGSPROTOKOLL
Huvudet och halsen:
1. Ses inga skador.
Armarna och händerna:
2. Ses inga skador.
Bålen:
3. Ses inga skador.
Benen och fötterna:
4. Ses inga skador.
Yttre könsdelarna:
5. På yttre könsdelarna ses inga skador.
Tillvarataget material
Venblod/urin/finger-/nagelskrap/kläder har utförts och tillvaratagits. Proverna har
identitetsmärkts och lämnats till närvarande polisman."
I förhör nämns en svullnad över ena ögat när Saeed tagit en selfie när han kom hem.
"UNDERSÖKNINGSPROTOKOLL
Huvudet och halsen:
1. Ses inga skador.
Armarna och händerna:
2. Ses inga skador.
Bålen:
3. Ses inga skador.
Benen och fötterna:
4. Ses inga skador.
Yttre könsdelarna:
5. På yttre könsdelarna ses inga skador.
Tillvarataget material
Venblod/urin/finger-/nagelskrap/kläder har utförts och tillvaratagits. Proverna har
identitetsmärkts och lämnats till närvarande polisman."
I förhör nämns en svullnad över ena ögat när Saeed tagit en selfie när han kom hem.
Det var inget som stack ut direkt.Verkar bara vara ett svullet öga och några trasiga halsband och en deformerad ring som ev skulle kunna vara från slagsmålet.
Så tragiskt
Ska bli intressant och höra vad han säger i morgon. Då har han hunnit sova på saken.
Verkar som att hela obduktionsrapporten saknas i "min" FUP, utom att det... finns några väsentliga delar citerade i sammanhanget "sammanställning av undersökningar och resultat, Fyndplats...dödsorsak.
Det handlar om en ren avrättning.
s193
[tog bort spoilern helt-då hela den dolda texten visades vid citat]
De två som nu är i rättssalen, har väl inte vittnat lika? De säger sig vara oskyldiga...till mord.
Är intressant att veta var blånader, hurdavskrapningar, sårskador mm sitter. Avvärjningsskador? Har Ako kämpat emot? Har han fått sårskadan i huvudet då någon försökt skära halsen av honom men han kämpat emot? Höll Farid honom ensam i ett mugglargrepp och gjorde allt på egen hand, eller vittnar misshandeln om en kamp, där flera angripit honom, hållit fast, sparkat, slagit?
Svårt att dra slutsatser när man inte vet mer än det här. Och som sagt, har man verkligen missat nagelavskrap på Ako?
Filen: Tilläggsprotokolll
s 54-67 Förhör och underlag som sakkunnig i hedersrelaterat förtryck och våld universitets lektor tagit del av för sin analys.
s 68 PM Ang Halalslakt
Här beskrivs att snittet gjorts likadant som vid en sk. "halalslakt"
-att skära av halspulsådern som vid rituell slakt av djur och den sakkunnige förklarar att det görs på detta sätt för att tydligt påvisa att AA inte var mer värd än ett djur.
Han går också in på varför man valde att straffa AA och inte WK och lite fler aspekter av andra delar av målet.
__________________
Senast redigerad av norea 2025-01-16 kl. 22:55.
Anledning: spoliertag på beskrivning av halalslakt
Ja visst låter hela scenariot som att handla om något helt annat än jobb? Inte för det spelar någon roll i det stora hela för deras intima relation är väl kartlagd vid detta laget.
Att jag efterfråga var mer att på sättet vi lärt känna WK, mestadels om inte uteslutande, via lögner tror jag väldigt lite på henne. I mina öron låter det mer som hon letat efter en man på nätet att scamma med alterego som ”Gordon cooper” och ”Peres”. Därav att jag efterlyste tömning rekonstruktion av Akos mobil/dator.
Men å andra sidan kanske inte åklagaren inbegrep något ekonomiskt motiv utan gick all in på hedersmotivet? Sakframställan hade som sagt varit guld värd här!
Hennes motiv för att kontakra honom kan mycket väl varit ekonomiskt från början, sol och vår helt enkelt. Motivet för mordet däremot är ett annat och de andra har dessutom troligen ett annat än hennes (vilket var att bli av med honom och ta pengarna utan konsekvenser).