2025-01-15, 22:48
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Vilket annat civiliserat land i Europa förutom Sverige hade låtit de här två Mupparna hålla på med att leka polis på allmän gata och ha brottsregister för allmänheten på nätet?

Så för varje Swish till Ölbaren skicka även en till Put-In och Kimjång för de har precis samma rättsliga inställning som paret Mupp.
Inte så bra koll va?
Det finns gott om dem!
https://www.theguardian.com/society/2017/apr/08/judge-rules-paedophile-hunters-can-continue-posing-as-children-online

Några namn på dem om du vill joina: PH Balance, Welsh Children Protector, Dark Justice, Guardians of the North, Wolf pack hunters, Silent Justice, Scotland Predator Hunters, Creep Catchers, Perverted-Justice, North West Hebephile Hunters, Name and Shame the SOs, Letzgohunting, Daemon Hunter, Scumm Busters, London Overwatch. Det finns franska, nederländska, polska, ryska, tjeckiska och tyska också.

Ni får väl glädjas åt att det inte är USA-style:
https://www.youtube.com/watch?v=EzT3V_7_phE
https://www.youtube.com/watch?v=KWgL9-YBZxg
https://www.tiktok.com/discover/vitaly-catching-predators
https://www.youtube.com/watch?v=x7NagWo1vYU
https://www.youtube.com/watch?v=ArsvMTRWuXQ

Tror alla de Europeiska
Citera
2025-01-15, 23:52
Medlem
Dumpen marknadsför nu på Facebook om att ha kunnat bevilja traumabehandling till en ung flicka med svår trauma. Enligt Dumpen har de anlitat en behandlare som är psykiater och psykoterapeut. En behandling som enligt dem kostar 78 000kr, en kostnad som Dumpen står för. För göra detta möjligt vill de värva medlemmar genom att man betalar in 250kr i årsavgift.

Låter ju såklart bra på papperet. 250kr per år så Dumpen kan erbjuda så dyr behandling.

Med Impulskollen i bakhuvudet, får åtminstone jag lite frågor och blir automatiskt lite skeptisk.

Är det verkligen en riktig psykiater denna gång? 78 000kr är en kostnad Dumpen står för. Men då är det alltså en enda person som sköter behandlingen för trauma. Ett barn med svår trauma kommer troligtvis behöva mångårig behandling.

Dumpen borde åtminstone vara extra transparent, med tanke på hur det gick sist när de erbjöd behandling.

Det kan absolut vara bra denna gång med riktig psykiater. Men skeptisk blir iallafall jag.

Inlägget finns på Dumpens Facebook-grupp.

https://dumpen.se/foreningendumpen
Senast redigerad av mh76 2025-01-15 kl. 23:55.
Citera
2025-01-15, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Dumpen marknadsför nu på Facebook om att ha kunnat bevilja traumabehandling till en ung flicka med svår trauma. Enligt Sara har de anlitat en behandlare som är psykiater och psykoterapeut. En behandling som enligt Sara kostar 78 000kr, en kostnad som Dumpen står för. För göra detta möjligt vill de värva medlemmar genom att man betalar in 250kr i årsavgift.

Låter ju såklart bra på papperet. 250kr per år så Dumpen kan erbjuda så dyr behandling.

Med Impulskollen i bakhuvudet, får åtminstone jag lite frågor och blir automatiskt lite skeptisk.

Är det verkligen en riktig psykolog denna gång? 78 000kr är en kostnad Dumpen står för. Men då är det alltså en enda person som sköter behandlingen för trauma. Ett barn med svår trauma kommer troligtvis behöva mångårig behandling.

Dumpen borde åtminstone vara extra transparent, med tanke på hur det gick sist när de erbjöd behandling.

Det kan absolut vara bra denna gång med riktig psykiater. Men skeptisk blir iallafall jag.

Jag har tidigare fått intrycket av den vård som köps in till utsatta är av seriösa vårdgivare, tror inte det har förändrats
Citera
2025-01-16, 00:48
Medlem
Citat:
Dumpen marknadsför nu på Facebook om att ha kunnat bevilja traumabehandling till en ung flicka med svår trauma. Enligt Dumpen har de anlitat en behandlare som är psykiater och psykoterapeut. En behandling som enligt dem kostar 78 000kr, en kostnad som Dumpen står för. För göra detta möjligt vill de värva medlemmar genom att man betalar in 250kr i årsavgift.

Är det verkligen en riktig psykiater denna gång? 78 000kr är en kostnad Dumpen står för. Men då är det alltså en enda person som sköter behandlingen för trauma. Ett barn med svår trauma kommer troligtvis behöva mångårig behandling.

Sara kan göra samma bedömningar som en psykiatriker/psykolog, det är i alla fall vad hon hävdar. Den här fadäsen med Impulskollen som Dumpen inte visste något om åkte in under mattan och vi får se vad Tingsrätten hittar för gött där. Tomas Bodström vill i alla fall veta mer, jag också.

Jag hade gladeligen swishat pengar till en stackars liten kille/tjej för traumavård men just dessa stålar ska in via Dumpens 90-konto för att hamna rätt. Det är alltid så här rörigt när pengar och Dumpen är i samma mening.

Dumpen har en del bortförklaringar på lager. Traumavård ska till bankgirot, Patriks krognota ska swishas till Saras kompis, momsen ska betalas in där osv. Man orkar inte höra skiten tyvärr.

Att Skatteverket kollar Dumpens förehavanden förvånar mig inte.

Sara slängde ur sig senast att andra barnrättsorganisationer har ca 10.000 besökare/månad medan Dumpen har 2,5 miljoner unika besökare/månad. Det är inte illa pinkat men ändå är Dumpen paria. Hur fan har detta gått till?
Citera
2025-01-16, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Alltid lätt att förvränga statistik. Du anger 10 års intervallet på några grupper. De över 50 består av allt upp till 100 år alltså den absolut största populationen.

Endast de som inte begriper statistik skyller på att den är förvrängd.

Hade du läst rapporten så hade du vetat att den äldsta dömda var 68 år.
Det ger ett verkligt åldersspann över 50 på 18 år (50 till 68), vilket bara är cirka en tredjedel av vad du påstår (50 till 100).

Du säger också emot dig själv när du samtligt hävdar att de flesta sexualbrott mot unga begås av andra unga och att den största populationen är de över 50. Hur ska du ha det?

Kolla fakta och försök tänka innan du skriver.
Citera
2025-01-16, 00:58
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Sara kan göra samma bedömningar som en psykiatriker/psykolog, det är i alla fall vad hon hävdar. Den här fadäsen med Impulskollen som Dumpen inte visste något om åkte in under mattan och vi får se vad Tingsrätten hittar för gött där. Tomas Bodström vill i alla fall veta mer, jag också.

Jag hade gladeligen swishat pengar till en stackars liten kille/tjej för traumavård men just dessa stålar ska in via Dumpens 90-konto för att hamna rätt. Det är alltid så här rörigt när pengar och Dumpen är i samma mening.

Dumpen har en del bortförklaringar på lager. Traumavård ska till bankgirot, Patriks krognota ska swishas till Saras kompis, momsen ska betalas in där osv. Man orkar inte höra skiten tyvärr.

Att Skatteverket kollar Dumpens förehavanden förvånar mig inte.

Sara slängde ur sig senast att andra barnrättsorganisationer har ca 10.000 besökare/månad medan Dumpen har 2,5 miljoner unika besökare/månad. Det är inte illa pinkat men ändå är Dumpen paria. Hur fan har detta gått till?

Klassiska organisationer går ju oftast ut på att du är medlem och stöttar med X pengar på års- eller månadsbasis. Det finns inte så mycket annat att göra på webbplatserna mer än att signa upp sig för medlemskapet, läsa lite artiklar man är intresserad av och sen är det klart. Pengarna dras på utsatt intervall och pianot spelar sig självt efter det.

Medans dumpen har ett ytterst dynamiskt innehåll där det kommer minst en headliner nyhet varannan dag. Det finns större anledning att besöka ofta helt enkelt.

Det skulle vara intressant att se hur besöken på dum*en är fördelade, skulle tro att de delar som inte är uthängningar genererar så låg trafik att det nära nog är omätbart.
Citera
2025-01-16, 02:23
Medlem
nickeh84s avatar
Det har säkert varit uppe i tråden förut men jag kan inte gå igenom alla sidor.. Men vad hindrar en tredjepart från att sätta dit någon oskyldigt? Dvs man låtsas vara ett peddo när man chattar med Dumpen och skickar bilder på en man som man vill sätta dit, samtidigt som man låtsas vara en vuxen kvinna och chattar med mannen på bilder, och stämmer träff med mannen man vill sätta dit, samtidigt som man stämt träff med Dumpen på exakt samma plats.

Får personen panik och springer därifrån fast han inte chattat med ett barn utan med vad han trodde var en kvinna, så kan han tydligen bli uthängd ändå eftersom Dumpen hänger ut folk utan närmare efterforskning när de exempelvis inte vet vem en person är och vill ha tips från läsarna.

Vore inte det möjligt?
Senast redigerad av nickeh84 2025-01-16 kl. 02:27.
Citera
2025-01-16, 03:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:

VAKNA LITE NU!

Psykfallet Sara kan väl för farao inte bedöma vem som är i behov av vård? Det måste ju någon LÄKARE bedöma, jag tror Dumpen håller på att rasa ihop fullständigt. Finns det ingen där som kan tänka lite logiskt själv?
Citera
2025-01-16, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
VAKNA LITE NU!

Psykfallet Sara kan väl för farao inte bedöma vem som är i behov av vård? Det måste ju någon LÄKARE bedöma, jag tror Dumpen håller på att rasa ihop fullständigt. Finns det ingen där som kan tänka lite logiskt själv?
Håller med om att en läkare ska bedöma det. Kanske denna anonyma psykiatriker gjort den bedömningen. Hur mycket nu det är värt. Då man inte vet något om denna person och erfarenhet om trauma.

Men eftersom Sara är en "ledande expert" på vilka som riskerar suicid med ett telefonsamtal, är hon säkert "expert" på även trauma.

Det är märkligt erbjuda vård igen efter så kort tid efter Impulskollen. Eller ska man säga "vård". Vad ingår då i 78 000kr, en kostnad som Dumpen står för? De säger ingenting om det. Alltså hur många träffar får barnet av denna nämnda behandlare som är just nu helt anonym. Hur långa sektioner. Hur lång erfarenhet har denna psykiatriker av just barn med trauma.

Börjar bli väldigt otäckt känner jag.
Citera
2025-01-16, 03:49
Medlem
19As avatar
Ett inte allt för uttömmande svar ang. de 78000:-

https://imgur.com/a/mhjOyqA

Det är inte mycket som behövs innan hon börjar varva upp och ställa motfrågor istället för att bara svara smooth och trevligt på det som frågas om.
Citera
2025-01-16, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
VAKNA LITE NU!

Ja, hon känner en läkare och en KBT -terapeut och nu tydligen en psykolog . Vilka de är får vi inte veta.
Ryssland håller inte på med hybridkrigföring för jag känner en i Ryssland.
Citera
2025-01-16, 04:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Lite kul att man blev blockad på Facebook dumpen sidan, för jag skrev lite negativt om pundarna bakom den
Dock skrev jag med ett fake konto men kul att dom inte kan ta kritik
De startade sin sida med mottot "högt i tak" och "alla får göra sig hörda" det sprack redan första veckan då minsta kritik censurerades och folk med fel inställning blev blockade.

Så gick det med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in