Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det är som jag sagt tidigare. Detta scenario skulle ALDRIG hända i verkligheten. Men 380k på dumpens facebook tror det stenhårt. Jag vet hur min dotter var som 13-14åring och en kille över 20år var en gammal gubbe..det händer inte som Dumpen påstår..

Det är sedan länge konstaterat att tjockisarna som Sara ställer upp med tar få oskulder i verkligheten, däremot är det galet coolt att påstå detta, absolut alla vet att det är lögn. Sara har kommit undan i fyra år men nu räcker det.

Jag skrev till Smurfan och tipsade om att sparka igång Dumpen junior eftersom ungdomar står för 99% av ovälkommet närmande men hon varken tackade eller svarade. Nån Svullo från Dumpens blogg kanske ögonknullar på bussen vilket är olämpligt men att måla ut honom som det stora hotet, nja. En uppsträckning i telefon med Sara så är han normal igen och alla blir glada.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-08-03 kl. 00:04.
Citera
2025-08-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men nu är det barn som smörar, som redan raggar på vuxna, just det Dumpen hävdar. De kommer då att ragga på random vuxen och då även den fejkade vuxna. Och man kan säga, det var tur att det inte var en sugen vuxen barnet fick tag på. Och därmed räddades barnet från "en" våldtäkt.

På samma sätt som Dumpen säger, det var tur att det inte var ett riktigt barn, kan man säga det var tur att barnet inte fick tag på en riktig vuxen. Och man kan slå sig för bröstet och tycka man räddat ett barn.

Du har missförstått det, att det "inte" gäller att ragga på barn, utan det Dumpen hävdar underförstått att barn raggar på vuxna.

Jag har inte missförstått något, i det första inlägget jag citerade var det ett uppmaning att söka upp riktiga barn och försöka få något av de barnen till en träff (och sen en varning att akta sig för Dumpen, dvs vara säker på att man pratar med ett riktigt barn och inte en fiskare från Dumpen). Det skulle bevisa att riktiga barn inte träffar vuxna som försöker grooma dem, utan att riktiga barn blockerar dem. Jag säger fortfarande att det inte är okej att kontakta riktiga barn för att bevisa/motbevisa någonting gällande grooming, eftersom riktiga barn kan ta skada av en sådan kontakt.
Citera
2025-08-03, 00:47
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Jag har inte missförstått något, i det första inlägget jag citerade var det ett uppmaning att söka upp riktiga barn och försöka få något av de barnen till en träff (och sen en varning att akta sig för Dumpen, dvs vara säker på att man pratar med ett riktigt barn och inte en fiskare från Dumpen). Det skulle bevisa att riktiga barn inte träffar vuxna som försöker grooma dem, utan att riktiga barn blockerar dem. Jag säger fortfarande att det inte är okej att kontakta riktiga barn för att bevisa/motbevisa någonting gällande grooming, eftersom riktiga barn kan ta skada av en sådan kontakt.
Du har visst missförstått, det var att se hur vanligt det var med villiga barn, inte att manipulera barn till vilja. Dumpens simulerade barn är alla villiga. Därmed är det ointressant att veta hur många som kan manipuleras, och ingen extra skada sker då barnen redan är ute i kanalerna efter vuxna.
Citera
2025-08-03, 02:17
Citat:
Fick detta svar. Någon har rapporterat länken.
Microsoft har fått rapporter om att den innehåller skadliga program som eventuellt försöker stjäla personlig eller ekonomisk information.

Webbläsaren Opera och Edge fungerade inte, Chrome funkade.

Ok, halverad omsättning 2024 jämfört med 2023.
Citera
2025-08-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarmamn
Ok, halverad omsättning 2024 jämfört med 2023.
Var fick du tag i rapporten? Finns inte på allabolag sist jag kollade.
Samt hur fasen skulle de kunna ha halverad omsättning för 2024.
De hade ik bara några månader 2023 men 10-11 månader minst under 2024.
Det visades att det swishades rätt friskr under slutet utav 2024. Kostnaderna borde vara dem samma eller liknande.

Så mer eller mindre ända punkten som skulle kunna ändra omsättningen är ju att de inte skulle ha tagit ut någon lön.

I sådant fall låter det än mer troligt att som aftonbladet rapporterar att de fick ersättning ifrån "försäljningen" som ik gjort.
Citera
2025-08-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det visades att det swishades rätt friskr under slutet utav 2024. Kostnaderna borde vara dem samma eller liknande.

Så mer eller mindre ända punkten som skulle kunna ändra omsättningen är ju att de inte skulle ha tagit ut någon lön.

I sådant fall låter det än mer troligt att som aftonbladet rapporterar att de fick ersättning ifrån "försäljningen" som ik gjort.

Omsättning är bara intäkter, om det är sant att omsättningen halverats så betyder det att det är minskad swish, fakturering eller någon annan intäkt. Det du beskriver gällande lön och andra kostnader är minskad vinst.

Får dock inte riktigt ihop din analys av intäkterna, hur känner du till swishintäkterna utan att ha årsredovisningen för 2024? Kan du utveckla din teori om "försäljningen" från IK?
Citera
2025-08-03, 10:18
Medlem
Citat:
Du har visst missförstått, det var att se hur vanligt det var med villiga barn, inte att manipulera barn till vilja. Dumpens simulerade barn är alla villiga. Därmed är det ointressant att veta hur många som kan manipuleras, och ingen extra skada sker då barnen redan är ute i kanalerna efter vuxna.

Jag har inte alls missförstått, det är inte okej att se hur många "villiga" barn det finns eftersom det innebär att kontakta verkliga barn på ett sexuellt sätt.
Citera
2025-08-03, 10:23
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon

Merinfo.se

De har även uppdaterat sina staplar, som man kan se utan att ladda ner redovisningen, och nyckeltal:
https://www.merinfo.se/foretag/Dumpe...li1g/nyckeltal

Halveringen av tillgångarna är intressant där
Citera
2025-08-03, 10:33
Medlem
Citat:
Omsättning är bara intäkter, om det är sant att omsättningen halverats så betyder det att det är minskad swish, fakturering eller någon annan intäkt. Det du beskriver gällande lön och andra kostnader är minskad vinst.

Får dock inte riktigt ihop din analys av intäkterna, hur känner du till swishintäkterna utan att ha årsredovisningen för 2024? Kan du utveckla din teori om "försäljningen" från IK?
Årsredovisningen finns på allabolag jag tittade precis och laddade ner den. Kan inte se något konstigt med det bokslutet eller några paralleller med IK i dom siffrorna.
Citera
2025-08-03, 10:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag har inte alls missförstått, det är inte okej att se hur många "villiga" barn det finns eftersom det innebär att kontakta verkliga barn på ett sexuellt sätt.
Lite märkligt tycker jag att gå in på ställen där barn och unga håller till för att se hur "villiga" de är.
Hur kan man få för sig att göra en sådan "undersökning"?
Citera
2025-08-03, 13:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej det innebär endast på dumpenvis låta barnen kontakta det fejkade kontot, ingen ytterligare kontakt än vad barnet själv väljer. Och det innebär också att man uppmärksammar barnet och kan tala det till rätta om man vill gå vidare på så sätt.
Citera
2025-08-03, 14:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Lite märkligt tycker jag att gå in på ställen där barn och unga håller till för att se hur "villiga" de är.
Hur kan man få för sig att göra en sådan "undersökning"?
Hur kan då Dumpen hävda de är villiga. Då bör de själva nämna att deras uppgifter är osäkra, och att det underlaget är bristfälligt, att allt de säger kvalificeras som det berömda mörkertalet, det som ingen kan veta då det existerar i ett mörker. Hela Dumpen existerar i ett tämligen mörker, men hävdar att de existerar i starkt upplyst läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in