2025-01-15, 14:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Några av grundlagskommitténs förslag.

En möjlighet att begränsa föreningsfriheten för vissa kriminella sammanslutningar. Det handlar om sammanslutningar som ägnar sig åt allvarlig brottslighet för att uppnå ekonomisk eller annan vinning.

Dumpen kan komma förbjudas genom grundlag.
Citera
2025-01-15, 14:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
På tal om verklighetsfrånvända chattar bekräftar såväl Sara som Patrik vid konfrontationer med: "Tror du att en 13-14 -åring vill träffa en gubbe som du?? OMG
Det har jag reagerat på, de talar emot sig själva. De menar därmed själva att det är ett osannolikt scenario som de agerar kring.
Citera
2025-01-15, 14:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja vi får hoppas att det blir så i framtiden.
Är man oskyldig behöver man inte bli/vara rädd.
Personligen så hoppas jag för framtiden att brott ska försvinna, inte att det ska behövas fler poliser. De som önskar sig fler rättsvårdare önskar bara att straffa fler personer. Det ska man ha klart för sig att alla som vill beivra brott är inte intresserade av att ta bort- minska brott. Gäller en mängd personer och fenomen, ex v Dumpen.
Citera
2025-01-15, 15:10
Medlem
Joels-bitars avatar
Lite kul att man blev blockad på Facebook dumpen sidan, för jag skrev lite negativt om pundarna bakom den
Dock skrev jag med ett fake konto men kul att dom inte kan ta kritik
Citera
2025-01-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Lite kul att man blev blockad på Facebook dumpen sidan, för jag skrev lite negativt om pundarna bakom den
Det är ju där en bra sida utåt måste visas så inte swishen sinar.
Deras Facebook är mer censurerad än ett eller bägge av öst Asien länderna.
Citera
2025-01-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar

Aja baja! Sånt får absolut inte förekomma. Tänk på kommentarsfälten efter en uthängning.
De genomsyras av onyanserat hat, äckel , förakt etc , men inte ett uns av möjlig ifrågasättande.
Ett sådant förfarande är en uppvisning av total osäkerhet. Typ Nordkorea!
Senast redigerad av Takanashi 2025-01-15 kl. 17:32.
Citera
2025-01-15, 18:25
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Tack för att du tog dig tid att förklara.

Varsågod, inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Personligen så hoppas jag för framtiden att brott ska försvinna, inte att det ska behövas fler poliser. De som önskar sig fler rättsvårdare önskar bara att straffa fler personer. Det ska man ha klart för sig att alla som vill beivra brott är inte intresserade av att ta bort- minska brott. Gäller en mängd personer och fenomen, ex v Dumpen.

Det vore, realistiskt sett, att hoppas förgäves att brott ska försvinna, åtminstone helt och hållet och för all framtid. Samhället är för komplext för det, människan är för komplex för det. Människan är till sin natur ofullkomlig. Fel kommer därför att begås och somliga av de felen kommer även i en framtid - med praktisk nödvändighet - att landa inom det straffbara området, särskilt om vi räknar med alla oaktsamhetsbrott. Till och med vid sexualbrott kan det räcka med oaktsamhet (oaktsam våldtäkt).

Arbetet från myndigheternas sida för att minska antalet sexualbrott mot barn är icke desto mindre en kontinuerlig process och det arbetet kan gärna få stärkas. Realistiskt att tänka sig är att antalet över tid kan reduceras, men att totalt en gång för alla utplåna sexualbrott (eller andra brott) framstår som en utopi.

Jag tror att Dumpen genuint vill minska antalet sexualbrott mot barn (märkligt vore väl det annars?) och samtidigt tjäna pengar.

Deras "lex Dumpen" (chatta och stämma träff med ett fingerat barn = brott), om den införs som lag, skulle innebära att det gäddorna gör idag skulle vara brottsligt. Förmodligen skulle det, paradoxalt nog, betyda att antalet sexualbrott skulle öka, då ett helt nytt brott införs; jämför ovan om mänskliga fel som faller inom det straffbara området.

Emellertid skulle antalet sexualbrott mot barn enbart på grund av det nya brottet öka med exakt noll (0) procent, eftersom brottet skulle begås utan ett verkligt barn som målsägande: Det blir ett sexualbrott utan målsägande, vilket får sägas vara udda.

Huruvida antalet sexualbrott mot barn - andra än dagens groomingbrott - skulle minska med en "lex Dumpen" får framtiden i så fall visa.

Till våren har Dumpen rullat i fyra år (startade i maj 2021, om jag inte är felunderrättad). Det är en tillräckligt lång tid för att göra en utvärdering. Ni som är mer inne i statistiksvängen än jag, skulle exempelvis kunna rota fram BRÅ-statistik över antalet anmälda eller lagförda internetrelaterade sexualbrott mot barn för hela 2020 och sedan jämföra med 2024 (när den statistiken är tillgänglig).

Det borde bli en rätt rimlig indikator på om Dumpen har haft preventiv/avskräckande verkan eller inte och därmed även en fingervisning om huruvida en "lex Dumpen" skulle ha det eller inte. Eller?
Senast redigerad av Lessler 2025-01-15 kl. 18:51.
Citera
2025-01-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
På tal om verklighetsfrånvända chattar bekräftar såväl Sara som Patrik vid konfrontationer med: "Tror du att en 13-14 -åring vill träffa en gubbe som du?? OMG

Citat:
Det har jag reagerat på, de talar emot sig själva. De menar därmed själva att det är ett osannolikt scenario som de agerar kring.

Jo, vem har inte hört Sara säga att en fjortonåring inte vill träffa/bli påsatt av en 60-åring vid konfrontationerna? Sara är alltså fullt medveten om att scenariot Dumpen bjuder upp till i chattarna är bortom all verklighetsförankring men ändå ger Sara underhuggarna order om att runka upp gubbarna genom smicker samt tjat om knullträff.
Givetvis trillar det dit efterblivna och det blir bra pinnar i Saras statistik som hon ska presentera för Riksdagen tillsammans med namnunderskrifterna på något papper som hon tänkt vifta med. Sara lär hoppa frågor efter presentationen för då spricker alltihop tyvärr.

Sara har väl rätt i sitt lagförslag men snacka om genväg till sitt mål men cool stil har hon.
Citera
2025-01-15, 20:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Några av grundlagskommitténs förslag.

En möjlighet att begränsa föreningsfriheten för vissa kriminella sammanslutningar. Det handlar om sammanslutningar som ägnar sig åt allvarlig brottslighet för att uppnå ekonomisk eller annan vinning.

Dumpen kan komma förbjudas genom grundlag.
Tror knappast att detta förslag kommer att ha med Dumpen att göra.
Vi har flest skjutningar och sprängningar i hela Europa och det är nog det som räknas som allvarlig brottslighet i detta förslag. Ett mycket bra förslag tycker jag.
Citera
2025-01-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tror knappast att detta förslag kommer att ha med Dumpen att göra.
Vi har flest skjutningar och sprängningar i hela Europa och det är nog det som räknas som allvarlig brottslighet i detta förslag. Ett mycket bra förslag tycker jag.

Såklart det är önsketänkande från hans sida 😑
Citera
2025-01-15, 21:26
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo, vem har inte hört Sara säga att en fjortonåring inte vill träffa/bli påsatt av en 60-åring vid konfrontationerna? Sara är alltså fullt medveten om att scenariot Dumpen bjuder upp till i chattarna är bortom all verklighetsförankring men ändå ger Sara underhuggarna order om att runka upp gubbarna genom smicker samt tjat om knullträff.
Givetvis trillar det dit efterblivna och det blir bra pinnar i Saras statistik som hon ska presentera för Riksdagen tillsammans med namnunderskrifterna på något papper som hon tänkt vifta med. Sara lär hoppa frågor efter presentationen för då spricker alltihop tyvärr.

Sara har väl rätt i sitt lagförslag men snacka om genväg till sitt mål men cool stil har hon.

Ja en 14 årig tjej vill ju absolut inte träffa en pojke som ser ut som typ Maxwell Jenkins utan en hårig, svettig jabba the hut liknande 58 åring ska det vara som tar hennes oskuld.
Citera
2025-01-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Ja en 14 årig tjej vill ju absolut inte träffa en pojke som ser ut som typ Maxwell Jenkins utan en hårig, svettig jabba the hut liknande 58 åring ska det vara som tar hennes oskuld.

Tidigare var det yngre grabbar i 17-25 års åldern som skötte jobbet men Dumpen-folket har ritat om kartan och fått den exakt dit dom vill dvs alltid betydligt äldre män, gärna feta. Fjortisarna i Dumpenchatten nappar direkt vid minsta kontakt, hjälper gärna till och släpper inte taget innan knullträff där Sara och Putte dyker upp, det nya Sverige.

Vi alla vet att 99% av Dumpens Svullos inte ens hade fått ett svar på KIK i verkligheten av en fjortis men Dumpen-folket kör hela vägen in i kaklet och försöker lura svenska folket att det är så här fjortisarna blir av med oskulden from år 2021 tills Sara sätter stopp.

Kolla valfri chattlogg på Dumpen och se hur lägre i hierakin skriver till gubbarna och försöker runka upp fanskapet. Sara ska inte göra bedömningar, hon ska in för bedömning själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in