2025-01-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Pantning borde erbjuda swish som betalning, då kommer de garanterat få mer pantare.
Varför skulle de göra det?

Bara bankerna som blir rika på att du får betala swishköpsavgifter för en lufttjänst utan personal.

Nån måste betala för tjänsten och det är kunderna.

Kontanter är bäst.30spänn i handen eller handla det du behöver.
Citera
2025-01-16, 00:20
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att jag inte vill betala pant för att jag sedan ska tvingas göra ett arbete för att få tillbaka den. Har du svårt att förstå? Vill staten att någon ska lämna in flaskor och burkar så får de givetvis betala för det i världens mest skattetyngda land. Vad är ditt problem?
Men tvingas du bo på gatan i det här skattetyngda landet, eller bor du kanske i en varm och skön bostad (och) med nytvättade lakan?
Senast redigerad av Flashsmash 2025-01-16 kl. 00:23.
Citera
2025-01-16, 00:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men tvingas du bo på gatan i det här skattetyngda landet, eller bor du kanske i en varm och skön bostad (och) med nytvättade lakan?

Allt jag har är vad jag själv skapat så håll dig till ämnet. Vad är ditt problem med att jag inte vill att staten ska ha människor som gratis gör arbete åt den och dessutom tvingas ligga ute med pant för det?
Citera
2025-01-16, 00:31
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Allt jag har är vad jag själv skapat så håll dig till ämnet. Vad är ditt problem med att jag inte vill att staten ska ha människor som gratis gör arbete åt den och dessutom tvingas ligga ute med pant för det?
Problemet är väl att tusentals människor inte bryr sig och bara lämnar sina burkar och flaskor överallt i naturen. Vad är ditt problem?
Citera
2025-01-16, 00:31
Medlem
VeraCrypts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är ju klart bättre att sopor eldas upp och värmer upp hus än att sopor kastas i naturen, eller? Det är ingen miljökatastrof om 10% av panten blir till fjärrvärme. Värmeverken har brist på bränsle nu på vintern. De måste importera sopor från andra länder. Ska vi inte ha fjärrvärme? Du vill elda själv? Men då måste du ju hugga ner alla träd i din omgivning. Du har nog inte tänkt efter angående det här.
Jag förstår att det är bättre att elda sopor än att förorena naturen. Men vi måste också tänka på energikostnaden för att tillverka nya PET-flaskor. Det kräver tio gånger mer energi att tillverka helt nya, än att göra nya PET-flaskor från återvunna. Om folk slutar återvinna och bara kastar allt i brännbart, riskerar vi högre elpriser och mer import av energi. Vi borde fokusera på att förbättra återvinningen för en mer hållbar lösning.
Citera
2025-01-16, 00:34
Medlem
Panta mer? Gjorde inte zigenarna ett tillräckligt bra jobb?
Citera
2025-01-16, 00:43
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Panta mer? Gjorde inte zigenarna ett tillräckligt bra jobb?
Nej, tyvärr - för då hade man sänkt panten, lol.
Citera
2025-01-16, 00:52
Medlem
Ha. Kan man fortfarande fotokopiera pantstreckkoder och klistra på allskönt skräp man finner i Sverige?? Testade och det funkade i min glada ungdom.
Citera
2025-01-16, 01:03
Medlem
Får man mer även om burken är ifrån idag? det vill säga, vårat nuvarande pris...
Om man skulle välja att spara panten man har, panta allt idag och få 5000kr eller vänta till höjningen och få 10k
Citera
2025-01-16, 01:16
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeraCrypt
Nej, det står på burken vilket belopp.
.

Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Nej, det är etiketten som avgör vilken pantsumma man får.

Så det var ingen sparande investering
Vafan.

Jag hade dock några timmar av drömmar
Citera
2025-01-16, 02:21
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Problemet är väl att tusentals människor inte bryr sig och bara lämnar sina burkar och flaskor överallt i naturen. Vad är ditt problem?

Enligt statistiken pantas idag 9/10 burkar

Är inget problem idagsläget tycker jag
Citera
2025-01-16, 02:41
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Helvete, pantade sex kassar för inte så längesedan, hade ju varit fint att vänta in, lite som Bitcoinen, 100% ökning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in