Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Ja varför ska du betala mer för andras letande? Förstå mig rätt, jag förstår dig. Det är alltid en vånda och ett merarbete att panta burkar. Det är ju heller inget man tjänar på eftersom det bara är pengarna tillbaka. Obetalt arbete alltså. Om de ökade återpanten, men inte priset med samma belopp hade det funnits ett värde i det.
Såsom gånger är i den affären som jag handlar, så är det alltid hopplöst massa professionella burkletare som ska panta exakt varje lördag mitt i den värsta ruschen när man själv ska handla och man hamnar alltid liksom efter de med de riktigt stora säckarna.
Sedan när det pantas så blir det alltså stopp i maskinen för det är så mycket som ska pantas och sedan står alla där och väntar ut varandra med vem som ska ragga någon från personalen och du kan ju gissa vem som hamnar sist, den med den minsta kassen, alltså jag.
Sedan hamnar man sist i kön, där ytterligare några har tillkommit när man jagat efter personalen.
Det tar längre tid att panta än att handla och detta för några kronor, där man dessutom ska behöva köa bland folk som ska panta och inte ens är kunder i affären, som sagt det där kan man lika bra vara utan och nu kommer det garanterat bli ännu värre.
Burkarna ska numera stampas sönder, så det inte finns någon chans att de ev. har råkat hamna i deras kassar och ska pantas av dessa proffsletare som jag stör mig något rent kopiöst på.